Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö täysin huonona äitinä sellaista,joka raskaana ei

Vierailija
17.10.2010 |

pysty lopettamaan heti plussaan tupakanpolttoa? Minä pidän. Se on ihan itsestä kiinni että laittaako sen tupakan suuhun plussan jälkeen. Ja jos on noin kovalla aineella lapsen riskeeraannut, on todellakin huono äiti, eikä muuksi muutu.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vissiin itse ole koskaan kokenut minkäänsorttista riippuvuutta?

Vierailija
2/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut mieleenkään juoda enää kun sain plussan testiin. Itse sen päättää mitä suusta alas laittaa tai sytyttääkö. Ja oikeasti hyvä äiti ei tee mitään sellaista lapselleen mistä voi olla haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin tykkäsin välillä juoda siideriä mutta eipätullut mieleenkään juoda enää kun sain plussan testiin. Itse sen päättää mitä suusta alas laittaa tai sytyttääkö. Ja oikeasti hyvä äiti ei tee mitään sellaista lapselleen mistä voi olla haittaa.

Ihan oikeesti????

Vierailija
4/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut mieleenkään juoda enää kun sain plussan testiin. Itse sen päättää mitä suusta alas laittaa tai sytyttääkö. Ja oikeasti hyvä äiti ei tee mitään sellaista lapselleen mistä voi olla haittaa.

Olitko alkoholisti? Oliko juominen joka päiväistä?

En nyt puolustele ketään, mutta ihan mielenkiinnolla :)

Vierailija
5/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisin, niin olisin lopettanut jo raskauden suunnitteluvaiheessa.

Ihan kauheaa katsella kun meidän naapurin nainen veti röökiä läpi koko raskauden ja näköjään jatkaa samalla linjalla myös imetysajan. Lapsi parka!

Vierailija
7/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa katsella kun meidän naapurin nainen veti röökiä läpi koko raskauden ja näköjään jatkaa samalla linjalla myös imetysajan. Lapsi parka!

Mutta paras se on aina lopettaa plussan saatuaan! Ja ehkäpä jo ennemmin :)

Mutta minun mielestäni sellaisten ihmisten jotka eivät ymmärrä sitä riippuvuutta, kannata tuomitakaan. Koska se on taistelua päästä irti tupakasta.

Nimimerkillä kokemusta löytyy ja se oli kuulkaa hyvin töyssyinen taival. Vieläkin tekisi mieli yms. vaikka aikaa on kulunut jo toista vuotta lopettamisesta.

Vierailija
8/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voit tulla kertomaan sen tänne :-)

Vierailija
9/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tehny tiukkaakaa,työkaverini poltti koko raskausajan ja myös sen jälkeen ja hänellä sairasteleva lapsi,itsellä teve ei ole ollut kun kausi flunssat vaan*koputtaa puuta*

Vierailija
10/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin järkyttynyt, etten kolmeen viikkoon osannut asiaa sisäistää. Kolmen kaoottisen viikon jälkeen sain ajatukseni koottua ja lopetin seinään, saanko synninpäästön?

Vierailija
11/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole tullut mitään vieroitusoireita ja ihan helppoa on ollut. Ja vaikka jollekin ei olisikaan helppoa niin kyllä hyvä äiti lopettaa heti silti. Esim. minulle ei ollut helppoa luopua kaikista herkuista ja raskausdiabeteksen takia kuitenkin tein niin. Hyvä äiti laittaa lapsen aina etusijalle.. kuka muutaa väittää on itse tehnyt jotain pahasti väärin.. ap

Vierailija
12/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paras se on aina lopettaa plussan saatuaan! Ja ehkäpä jo ennemmin :)

Mutta minun mielestäni sellaisten ihmisten jotka eivät ymmärrä sitä riippuvuutta, kannata tuomitakaan. Koska se on taistelua päästä irti tupakasta.

Nimimerkillä kokemusta löytyy ja se oli kuulkaa hyvin töyssyinen taival. Vieläkin tekisi mieli yms. vaikka aikaa on kulunut jo toista vuotta lopettamisesta.

Koska en oo koskaan alkanutkaan polttamaan! Eipä tartte kärvistellä minkään rippuvuuksien kanssa tai takuta lopettamisen kera. Oli raskaana tai ei.

Vierailija
13/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella huonona.

Vierailija
14/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole sen jälkeen polttanut. Ei ollut edes vaikeaa. Kaksi tervettä lasta olen saanut ja kolmas syntyy kohta.

Vierailija
15/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin järkyttynyt, etten kolmeen viikkoon osannut asiaa sisäistää. Kolmen kaoottisen viikon jälkeen sain ajatukseni koottua ja lopetin seinään, saanko synninpäästön?

tajunnut että sinulla on vastuu pienen terveydestä täysin?? ap

Vierailija
16/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä tai äitejä huonoihin ja hyviin äiteihin. Tupakanpoltto raskaana ollessa on todella tyhmää. Minulta riittää kuitenkin ymmärrystä siihen, että tupakan aiheuttama riippuvuus on todella voimakas ja on olemassa erilasia sosiaalisia ja psyykkisiä syitä, jotka voivat hankaloittaa paljonkin tupakasta luopumista. Tupakoiva äiti tarvitsee tukea lopettamiseen. Tuomitseminen tuskin tuo toivottua tulosta.

Vierailija
17/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin polttamisen vain siksi, koska pahoinvointi (oksensin aamusta iltaan 4 viikon ajan) esti haistamasta edes tupakkaa. Sorruin pian synnytyksen jälkeen taas. Nyt harmittaa, että olin silloin (n.10 v sitten) niin heikko. Nyt tuntuu siltä, mutta vaikeaa se oli silloin. Lopetin kokonaan (toivottavasti!) polttamisen 3 v sitten ja välillä tekee vieläkin tiukkaa.

En tuomitse ketään äitiä, joka polttaa viimeiseen asti, mutta toivon ja uskon, että jokainen heistä on yrittäyt olla ilman tupakkaa. Tiedän, ettei se ole helppoa.

Vierailija
18/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä tai äitejä huonoihin ja hyviin äiteihin. Tupakanpoltto raskaana ollessa on todella tyhmää. Minulta riittää kuitenkin ymmärrystä siihen, että tupakan aiheuttama riippuvuus on todella voimakas ja on olemassa erilasia sosiaalisia ja psyykkisiä syitä, jotka voivat hankaloittaa paljonkin tupakasta luopumista. Tupakoiva äiti tarvitsee tukea lopettamiseen. Tuomitseminen tuskin tuo toivottua tulosta.

onnistu lopettamaan? Ja että kaikki halveksuu äitinä? Luulisi että kuka tahansa lopettaa siihen paikkaan kun ymmärtää tämän.

Vierailija
19/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö riitä kannusteeksi lopettamiselle että on aivan surkea äiti jos ei onnistu lopettamaan? Ja että kaikki halveksuu äitinä? Luulisi että kuka tahansa lopettaa siihen paikkaan kun ymmärtää tämän.

vaan päinvastoin voi masentaa

Vierailija
20/32 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisin, niin olisin lopettanut jo raskauden suunnitteluvaiheessa. Ihan kauheaa katsella kun meidän naapurin nainen veti röökiä läpi koko raskauden ja näköjään jatkaa samalla linjalla myös imetysajan. Lapsi parka!

Joka päivä näen keittiön ikkunasta, kun mamma käy tupakalla roskiskatoksen vieressä. Hämmästyin kovasti, kun näin, että hänellä vatsa kasvaa kasvamistaan. Ja nyt on näköjään synnyttänyt, kun tänään ei enää ollutkaan isoa vatsaa. Ei ollut vauva mukana kuitenkaan röökillä.

Itse poltin alkuraskauden aikana, mutta lopetin sitten pahoinvoinnin takia. En olisi uskonut lopettavani, mutta niin siinä onneksi kävi. Silti tuntuu pahalta, kun näkee viimeisillään raskaana olevia rööki huulessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän