Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä näitä haalarikeskusteluja...

Vierailija
16.10.2010 |

Miten me vanhemmat ollaankaan selvitty pihalla kun ei oo ollu näitä hi-tec-haalareita?? Ja miten nää nykyäidit jaksaa kohkata niistä päivästä toiseen? Mulle ei vaan mee jakeluun :/ Sit kun mun vauva tartee haalarin, niin mulle on itsestään selvää, että ostan sen kirpparilta eikä millään merkillä ole väliä, kuhan on sopiva.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän keskustelun ylös parin vuoden kuluttua, kun hänen vauvansa on kasvanut ikään, jossa möyrii muuallakin kuin kuivassa vaunukopassa. Ehkä silloin ap ymmärrät.

Vierailija
22/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en millään muista, että 80-luvulla olis ollut noin kamalaa olla lapsi. Juu, toki mummin kutomat lapaset kastu, mutta sit haettiin sisältä kuivat, eikä se haalarin takapuoli ihan hetkessä kastunut, jos ei suoraan lätäkköön istunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en millään muista, että 80-luvulla olis ollut noin kamalaa olla lapsi. Juu, toki mummin kutomat lapaset kastu, mutta sit haettiin sisältä kuivat, eikä se haalarin takapuoli ihan hetkessä kastunut, jos ei suoraan lätäkköön istunut.

Olenko minä muka ainoa, joka kulki 80-luvulla kurahousut jalassa ja kurarukkaset käsissä eikä kastunut? Kuviakin on todisteeksi!

Vierailija
24/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on neljä lasta välillä 8kk ja 10v. Tottakai se kannattaa koklata, että haalari on ekaks helppo pukea, isomman lapsen helppo itse pukea. Haalarin pitää myös istua ja sen pitää olla sopivan kokoinen.

Kallein haalari ei aina ole paras ihan kaikilta ominaisuuksiltaan, muuten hyvä haalari voi olla omalle väärän mallinen. Ja liukas sisäpinta tekee haalarin lapsemme helpoksi vetää päälle.

Sitten joku vaunussa istuva voi tarvita enemmän hengittävää puuvillahaalaria kuin teipattuja saumoja.

Vierailija
25/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin just mietin että ei meitä sillon lapsena haitannut jos oli vähän polvet tai takapuoli märkänä. Jos oli leikit kesken niin siinä märkyys jäi toiseksi. :) Ja monesti oli kahdet lapaset päällekäin ja vaikka päällimmäiset saattoi olla märät niin kädet pysyi lämpiminä silti. Ei ole yhtään sellaista muistoa että olisi pitänyt tulla märkyyden takia sisälle, ainoastaan niitä miten mukava oli rakentaa lumilinnoja vaikka polvet olikin märät.

Mutta kyllä mä silti olen omalle lapselleni yrittänyt hankkia kosteudenpitäviä haalareita, osan käytettynä ja osan uutena. Kai sitä silti lapselleen parasta haluaa, sen mukaan mihin rahat kelläkin riittää.

Vierailija
26/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on neljä lasta välillä 8kk ja 10v. Tottakai se kannattaa koklata, että haalari on ekaks helppo pukea, isomman lapsen helppo itse pukea. Haalarin pitää myös istua ja sen pitää olla sopivan kokoinen.

Kallein haalari ei aina ole paras ihan kaikilta ominaisuuksiltaan, muuten hyvä haalari voi olla omalle väärän mallinen. Ja liukas sisäpinta tekee haalarin lapsemme helpoksi vetää päälle.

Sitten joku vaunussa istuva voi tarvita enemmän hengittävää puuvillahaalaria kuin teipattuja saumoja.

se kuulostaakin, jopa tässä oli asioita, jotka eivät tule välttämättä mieleen esikoisen äidille, joka on hankkimassa ekoja haalareita.

Siksi minä luen ja osallistunkin haalarikeskusteluihin, jotta pääsisin selville eri ominaisuuksista ja siitä mitä hyvää ja huonoa eri ihmiset ovat huomanneet haalareissa. Aina mulla ei ole kaupassa (tai kirpparilla) mukana myöskään lapsi, joten ei välttämättä pysty sovittamaan. Varsinkaan, jos ostaa jo esim. puolen vuoden päähän tarjouksesta, kuten minä teen. Silloin muiden kokemuksista on ollut hyötyä. Ja toisaalta, jos tuo vilkas lapsi on kaupassa mukana, en ehdi pohtimaan ja tutkimaan kaikkia haalareiden ominaisuuksia kovin hartaasti.

En minäkään haalareita harrasta, mutta en tykkää tehdä pahoja hutiostoksia ja haluan saada rahoilleni vastinetta. Meillä on ollutkin käytössä lähinnä tarjouksista ja kirppareilta ostettuja Remuja, jotka sopivat meidän lapselle erinomaisesti. Pitkäjalkaisten lasten vanhemmat taas ovat valittaneet noiden malleja huonoksi. Eri haalareita on vaan niin paljon, että niiden ominaisuuksien selvittäminen ihan itse olisi mielestäni turhaa työtä, kun voi lukea toisten kokemuksista. Ihan samoin toimin monia muitakin tavaroita hankkiessani.

Ei se, että vähän perehtyy asiaan, tarkoita, että päätyisi siihen kalleimpaan vaan löytää itselleen sopivimman. En minäkään varmasti enää toisen lapsen kanssa lukisi näitä keskusteluja tai edes lapsen ollessa isompi, ei minun tarvitsisi, kun on jo kokemusta.

Vierailija
27/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta ja esikoinen käytti vain haalareita reimatec ja remu.

Kuopus ei näitä haalareita päällensä halunnut, vaan tavallisia hengittäviä toppatakkeja ja toppahousuja.

Eli ei kierrätys meillä toiminnut.

Kuopus sanoi, että ne haalarit on vauvoille ja niissä tulee hiki.

Musta tavalliset vaatteet on kivempia ja jos kolmannen lapsen saisin, niin en ostaisi yhtäkään haalaria.

Musta kaikki haalarit on rumia ja merkeistä viis.

Niin reimatec haalari maksoi 159 euroa ja aivan turha hinta niistä.

Vierailija
28/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat nyt 6v. ja 8v. ja sanoisin, että kalliit haalarit makaa kaapissa, kun kuopus ei niitä päällensä ole halunnut laittaa.

Niin että ap:n lapsi tulee pärjäämään aina ilman haalareita.

Meillä se kuopus on se, joka ei ole koskaan kipee, vaikka monesti vaatteet on kastuneetkin.

Poika ollut kolmen vuoden aikana kerran kipee, siis vuosina 3-6v.

Vierailija
29/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat nyt 6v. ja 8v. ja sanoisin, että kalliit haalarit makaa kaapissa, kun kuopus ei niitä päällensä ole halunnut laittaa.

Niin että ap:n lapsi tulee pärjäämään aina ilman haalareita.

Meillä se kuopus on se, joka ei ole koskaan kipee, vaikka monesti vaatteet on kastuneetkin.

Poika ollut kolmen vuoden aikana kerran kipee, siis vuosina 3-6v.

että jos kaikki muutkin vaihtaisivat pois haalareista ja vain kaksiosaisiin pukuihin, täällä ei olisi vastaava määrä keskusteluja toppahousuista ja takeista? Ihan samaa asiaa ne ajaa, ja ihan yhtä lailla jotkut vouhottaisivat sitten noista kaksiosaisista puvuista.

Vierailija
30/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen kakarana ainakin niin pitkälle kun muistini riittää juossut samanmerkkisissä haalareissa kun oma lapseni juoksee nyt, samoin sisarukseni, ja ihan sen takia se merkki on ja pysyy, kun itse olen sen hyväksi myös aikanani todennut itse käyttämällä. Meillä siis Rasavil nyt ja aina. Haalarilla todellakin on väliä!

t. Äiti 21v

Vierailija
31/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi hyvä. Päiväkodissa täditkin myönsivät, ettei niiden kanssa tarvi kurahousuja laittaa kun pitävät vettä ihan oikeasti. Reimatecit kuulemma kastuvat jos suihkutetaan puhtaaksi.

Vierailija
32/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tenava on "jo" 8v. Sai pienenä lahjaksi silloiset huippulaatuiset haalarit. Yksi kompastuminen asfalttiin kadulla kävellessä, ja puolentoista satasen haalareiden polvet oli komeasti rikki polvista!

Voi ne ylihintaiset releeet pitää tuulta ja vettä ja pieniä tulikiviäkin ja se naapurin rouva on varmasti kade ja päiväkodissa kaikki ajattelevat että onpas tuo hyvä äiti ja onpas niillä varaa, mutta silti rikkoutuvat naurettavan helposti. Mutta sama se mihin kukakin syytää rahaa. Edullisemmat versiot ovat kestäneet vertailussa huomattavasti paremmin :D

Vierailija
33/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään jonkun muksun vaatteet, enkä niitä edes katsele. No multa menee sitten ohi kalliit haalarit, enkä huomaa jonkun panostusta niihin.

Tykkään kuopuksen varmasta tyylitajusta ja itse poika vaatteensa valitsee.

T.29