Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä näitä haalarikeskusteluja...

Vierailija
16.10.2010 |

Miten me vanhemmat ollaankaan selvitty pihalla kun ei oo ollu näitä hi-tec-haalareita?? Ja miten nää nykyäidit jaksaa kohkata niistä päivästä toiseen? Mulle ei vaan mee jakeluun :/ Sit kun mun vauva tartee haalarin, niin mulle on itsestään selvää, että ostan sen kirpparilta eikä millään merkillä ole väliä, kuhan on sopiva.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me vanhemmat ollaankaan selvitty pihalla kun ei oo ollu näitä hi-tec-haalareita?? Ja miten nää nykyäidit jaksaa kohkata niistä päivästä toiseen? Mulle ei vaan mee jakeluun :/ Sit kun mun vauva tartee haalarin, niin mulle on itsestään selvää, että ostan sen kirpparilta eikä millään merkillä ole väliä, kuhan on sopiva.

Vierailija
2/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestävyyden, veden- ja tuulenpitävyyden, hengittävyyden ja lämmittävyyden osalta. Lapset viettävät päivittäin tuntikausia ulkona, joten näillä seikoilla on oikeasti merkitystä. Ennen ei ollut valinnanvaraa, nyt onneksi on. Ja mitä tulee haalarien ulkonäköön, joillekin se on kiva harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla on luettavissa pienoinen kisa siitä kuka ostaa parhaimmat ja kalleimmat.....

Vierailija
4/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi nähdä siinä kilpailua, jos jotkut pohtivat, mihin sijoittaa rahansa eli mikä haalareista kestäisi. Minusta on ainakin kiva miettiä haalaria ja katsella esim. blogeista, mitä kukakin ostaa. Ei se tarkoita, että mun pitäisi olla samanlainen. Päädyin H&M:n pukuun, joka on kolmasosa kalleimpien haalareiden hinnoista.

Vauva kun pötköttää vaan vaunuissa, niin ei tietenkään ole mitään väliä sillä puvulla, pitääkö vettä tai kestääkö. Kestää tietenkin.

Vierailija
5/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi nähdä siinä kilpailua, jos jotkut pohtivat, mihin sijoittaa rahansa eli mikä haalareista kestäisi. Minusta on ainakin kiva miettiä haalaria ja katsella esim. blogeista, mitä kukakin ostaa. Ei se tarkoita, että mun pitäisi olla samanlainen. Päädyin H&M:n pukuun, joka on kolmasosa kalleimpien haalareiden hinnoista.

Vauva kun pötköttää vaan vaunuissa, niin ei tietenkään ole mitään väliä sillä puvulla, pitääkö vettä tai kestääkö. Kestää tietenkin.

Tai sit mää oon vaan oppinu miettimään muita asioita...

Vierailija
6/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkillä ole väliä. Vauvalle minäkin vielä löysin haalarin hyvin kirpparilta, mutta ainakaan pojille en ole löytänyt enää hyväkuntoisia kirpparilta isommassa koossa. Ja niistäkin usein pyydetään ihan kohtuuttomasti.

Kun siis aion kuluttaa joitakin kymmeniä euroja rahaa tuotteeseen, josta minulla ei ole mitään ennakkokokemusta, on minusta ihan järkevää yrittää selvittää tuotteiden eroja sekä hyviä että huonoja puolia. Jos en olisi yhtään perehtynyt, en olisi välttämättä tajunnut ostaa edes kosteussuojattua haalaria, joka taas on ollut tosi kätevä maassa rymyävän lapsen kanssa.

Sitten kun valittavana on haalari aa joka maksaa x euroa ja bb, joka maksaa x+10 euroa, kyllä minua kiinnostaa, olisiko tuo hieman kalliimpi haalari kuitenkin hintansa arvoinen.

Vierailija
7/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sit tarkistamassa minkä merkkinen haalari mulla on varastossa (siskolta saatu) vauvalle, niin se oli Water wonder Remu! Se taitaa olla hyvä (vaikka kuosi varmaan on jo ihan out)??

Mutta aivan sama, mulle ei tulis mieleenkään laittaa johonki haalariin montaa kymppiä. Jos kastuu, niin sit tullaan vaan sisälle siks aikaa että kuivuu.

Vierailija
8/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi nähdä siinä kilpailua, jos jotkut pohtivat, mihin sijoittaa rahansa eli mikä haalareista kestäisi. Minusta on ainakin kiva miettiä haalaria ja katsella esim. blogeista, mitä kukakin ostaa. Ei se tarkoita, että mun pitäisi olla samanlainen. Päädyin H&M:n pukuun, joka on kolmasosa kalleimpien haalareiden hinnoista. Vauva kun pötköttää vaan vaunuissa, niin ei tietenkään ole mitään väliä sillä puvulla, pitääkö vettä tai kestääkö. Kestää tietenkin.

Tai sit mää oon vaan oppinu miettimään muita asioita...

Mietin tosin muitakin asioita. Käyn töissä ja opiskelen ja olen illat lasteni kanssa. Notkun myös netissä ja av:lla ja tällä kertaa vastasin ketjun aloittajan mietteisiin.

Vierailija
9/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvimmat vaatteet olen ostanut.

Vierailija
10/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aivan sama, mulle ei tulis mieleenkään laittaa johonki haalariin montaa kymppiä. Jos kastuu, niin sit tullaan vaan sisälle siks aikaa että kuivuu.

oltais koskaan kosteammalla kelillä ulkona yli viittä minuuttia, jos tuota toteuttaisin ilman mitään kosteussuojaa. Lapsi on aina ensi töikseen jossain rapakossa tai lätäkössä. Onhan yksi vaihtoehto kuravaatteet, mutta maksavat nekin ja äidistä on mukavampaa, kun ei tarvitse pukea niin montaa kerrosta päälle ja lapsella on helpompi liikkua.

Kyllä minä useamman kympin siitä ilosta maksan, että voimme ulkoilla muulloinkin kuin ihan kuivalla säällä. Mutta ihan miten haluaa.

Vierailija
11/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me vanhemmat ollaankaan selvitty pihalla kun ei oo ollu näitä hi-tec-haalareita??

Muistan itse kultaiselta 80-luvulta, että se ulkoilu ei aina ollut kamalan kivaa kun palelsi ja vaatteet oli märkiä. Rukkaset oli märkiä AINA, silloinkin kun oli kurarukkaset käsissä (silloin hikosi sisältäpäin). Takamus ja polvet märkinä usein. Varpaat jäässä koko ajan ja todennäköisesti olenkin palelluttanut ne lapsuudessa jossain vaiheessa pahasti, sillä nykyään varpaani menevät hyvin helposti ihan valkoisiksi ja turtuvat, eikä tarvitse olla siis mikään paukkupakkanen.

Ja ei, äitini ei ollut mikään huolimaton juoppuhullu, vaan normaali sen ajan äiti, joka käytti sen ajan tamineita. Kierrätettiin vielä kaikki sisaruksilta toisille, kun se oli järkevää.

Eli kyllähän me toki hengissä selvittiin, mutta haluan tarjota omille lapsilleni parempaa ja hankkia kunnon talvivehkeet!

Vierailija
12/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki pesukoneet ja kuivausrummut ja muut nykyajan kotkotukset. Mitä hemmettii pölynimurillakaan tekee niin ja pakastin ja ne kamalat einesruoat. Eikä omii lapsiikaan jakseta hoitaa sinne vaan tarhaan työnnetään saamaan virikkeitä. Huh huh tätä uusavuttomutta.

Vierailija
13/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko olet tota mieltä? harrastat lasten haalareita??

Mä harrastan judoa,lenkkeilyä ja elokuvia, sä HAALAREITA?

Kas kun et kurarukkasia ja sukkahousuja.

*kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää*

Vierailija
14/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä. Meilläkin vauvalla täysin vedenpitämätön haalari kun ei lumessa pyöri. Leikki-ikäisellä sen sijaan on aina ollut hyvä kosteuden- ja kulutuksen kestävä haalari. Tuo ehdottomasti mukavuutta lapsenkin leikkeihin kun ei ole haalari läpimärkä jos vaikka märkään keinuun istahtaa. Ja en todellakaan vertaile näitä muiden lasten haalareihin, arvostan vaan lapsen mukavuutta ja omaakin (ei tarvi aina kiskoa kuriksia päälle).

Vierailija
15/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tuon kans joka kirjoitti 80-luvun lapsista. Oli tosi tympeää olla märkänä ulkona, leikit kesken yms.

Itselläni on 4 lastan. Rahan käyttö on tiukkaa, joten sitä parasta melkeinpä on ostettava, jotta vaatteet kestävät hyvinä myös seuraavalle! Ja hyvällä omalla tunnolla voin ne vielä myydä / lahjoittaa eteenpäin.

Meillä on vielä toiseksi vanhin lapsi sellainen, että jos hänellä vähänkään kastuu kädet/jalat ulkona, edessä on viikon sairastaminen flunssassa. Joten, mieluummin maksan sen pikkasen enempi kunnon vaatteista, kuin vasiten sairastutan lapseni ja näin myös säästän, kun ei tarvitse seuraavalle ostaa uusia!

Vierailija
16/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on lapsena paleltunut korvat niin ettei nyt aikuisena kestä ollenkaan kylmää. Toki liika on liikaa... Ihan hyvä on varmasti riittävä lastenvaatteissakin.

Vierailija
17/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tuon kans joka kirjoitti 80-luvun lapsista. Oli tosi tympeää olla märkänä ulkona, leikit kesken yms.

Itselläni on 4 lastan. Rahan käyttö on tiukkaa, joten sitä parasta melkeinpä on ostettava, jotta vaatteet kestävät hyvinä myös seuraavalle! Ja hyvällä omalla tunnolla voin ne vielä myydä / lahjoittaa eteenpäin.

Meillä on vielä toiseksi vanhin lapsi sellainen, että jos hänellä vähänkään kastuu kädet/jalat ulkona, edessä on viikon sairastaminen flunssassa. Joten, mieluummin maksan sen pikkasen enempi kunnon vaatteista, kuin vasiten sairastutan lapseni ja näin myös säästän, kun ei tarvitse seuraavalle ostaa uusia!

Oli ankeaa talvisin niillä kamppeilla, jotka meillä oli 80-luvulla. Jos ikinä voin, haluan että omilla lapsilla on paremmat oltavat ulkoillessaan. Ja mitä ihmeellistä siinä on jos

haalarit/lastenvaatteet ovat harrastus?? Minua on aina kiinnostaneet vaatteet, omani niin miksi ei kiinnostaisi lapsenikin. Olisi melko tympeää kiinnittää vain omaan pukeutumiseen huomiota ja lapset olisivat puettu miten sattuu :O .Samoin harrastan sisustamista (ja ennen kuin joku valopää sanoo, niin ei, lapseni ei ole minulle sisustustuksen jatke ;)). Naisten vaatteiden shoppailu kyllä kelpaa harrastukseksi, miksei lastenvaatteet?

Vierailija
18/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että äiti puhu enstex-kankaasta siihen aikaan. Eiks se reimatec ole se kangas ja Reima on se merkki?

Miten me vanhemmat ollaankaan selvitty pihalla kun ei oo ollu näitä hi-tec-haalareita??

Vierailija
19/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä säkin ymmärrät muutaman vuoden päästä kun lapsesi tarvitsee kunnon haalarit.

Vierailija
20/33 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ankeaa talvisin niillä kamppeilla, jotka meillä oli 80-luvulla. Jos ikinä voin, haluan että omilla lapsilla on paremmat oltavat ulkoillessaan.

No olihan 80-luvulla kuravaatteet jo keksitty! Miksi ette käyttäneet niitä märällä talvikelillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän