Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita lähes ilmaisiin joululahjoihin?

Vierailija
15.10.2010 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin pesen ikkunasi, otan lapsesi päiväksi hoitoon tms. Olen itse kurkkuani myöten täynnä tätä lisäntyvää roinaa ja olisin tosi onnellinen jos esim. kummitäti veisi lapsen vaikka museoon, retkelle tms.

Vierailija
2/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin itsekin vailla tuollaista lahjakorttia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat sai kerran askarrellun tulitikku rasian jonka kyljessä oli runo.

Tulitikkurasia sisälsi kaksi huovutettua palloa toinen suurempi ja toinen pienempi ja nämä olivat navanlämmittimet talveksi :)

Kiva idea

Vierailija
4/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle niitä lahjoja pitäisi olla? Mikä on sinulle lähes ilmaisia? Osaatko leipoa?

Helpompi ideoida, jos tietää, että onko kyseessä 5 v poika vai 90 v mummo.

Vierailija
5/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. valokuvista voi skannerilla tehdä kaikkea kivaa. Eipä nuo kuvamukitkaan paljon maksa tai tekstimukit?

Riippuu kenelle, millaiselle ihmiselle pitäisi lahjaa keksiä.

Vierailija
6/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisivat! Ja kumpaa sukupuolta?

Vierailija
7/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulla, kuivakakku tms on halpoja tehdä.

Askartele jotain jos osaat tai neulo, virkkaa tms. esim. virkattu patalappu ei ole vaikea tehdä.

kaivele kaappeja, onko sulla jotain tavaraa jonka voisit lahjoittaa eteenpäin.

Vierailija
8/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin itsekin vailla tuollaista lahjakorttia. ap

Sama täällä. Ei ole rahaa laittaa edes omien lasten lahjoihin.

Tosin he tietävät sen ja taidetaankin tänä vuonna viettää ihan puhdas kristillinen joulu.

Vierailija
9/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elannon eteen ja raha todella tiukassa. Itsellä pieni palkka, aikaa vähän ja kätevät kädet. Ajattelin hyvissä ajoin aloittaa.

ap

Vierailija
10/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jotain mistä tuon ikäiset tykkää, vaikka ei niin kallista oliskaan. Esim. 5-15 vuotiaille vois olla kiva tikkarikimppu. Vanhemmalle ihmiselle vaikka joku jouluhyasintti tai vaikka joku joulukoriste. Suklaa ja villasukat on tietty aina perinteisiä. Kirpputorit kannattaa kiertää kans. 5 eurolla voi tehdä löytöjä uusista kirjoista niin kirpparilta kuin vaikka kirjakaupasta. Vaikka värityskirjat tms. on kivoja kans pienille, samoin palapelit usein halpoja tai liukuri tai lumilapio. Aikuisille voi olla kiva myös vaikka glögipullo tai piparimuotit.

Vierailija
11/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kaiken ikäisille.

Vierailija
12/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niiltä löytyy pieniä jämälankoja, niistä sitten teet huivia tai tumppuja, sukkaa yms.

Pienet koriste-esineet on kivoja: jotain vanhoja esineitä jos voisi maalata vaikka spraymaalaat kynttiläjalan? Jos sulla ei ole jossain vanhaa tavaraa niin kiertale kirppiksillä?

Tai kukkapurkkiin maalaat sellasella halkeilumaalilla servettikuvan päälle niin tulee kivoja esineitä. Hanki joulukukkasipuleita ja niitä multaan ja annat semmosen, kohta tulee istusaika joulukukille.

Tai kokeile korujen tekoa. Rohkeutta ideoihin!

Tai ihan kivoja lahjoja on myös se kun muistelee omaa lapsuutta ja hankkii jotain mistä itse piti lapsena.

Kirjan ei tartte olla uusi että on hyvä. Mikä oli lempisatusi tai lempikirjasi lapsena, nuorena?

Vierailija
13/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummollani on käytössä yhä töppöset jotka tein ala-asteella! Ihan käsittämätöntä mutta niillä se joka vuosi sisällä on (ainakin kun käyn vieraisilla), ne oli semmoset ruututöppöset. Ohje varmaan löytyy jostain (olin jo menossa käspaikka.fi -sivuille mutten menekään etsimään ohjetta tai en pääse ollenkaan nukkumaan), siis siinä ohjeessa tehdään erivärisillä langoilla ruutupaloja ja käännettiin ompelusuuntaa, näytti kuin olisi tilkkutöppöset mutta ihan helppo.

Älä murehdi rahaa liikaa! Olet varmasti ihminen joka nauttii antamisenilosta. Älä mieti kun et anna muovisia tavaroita uusissa paketeissa, anna mukavia lahjoja, niin kun tollanen huivi joka tuossa lehden etukannessa. Yksinkertanen huivi ja siihen joku yksityiskohta.

Aaa.. Radiossa muuten puhuttiin jotain vaatteitten pimppaamisesta: osta joku halpa yksikertanen paita vaikka ja tee siitä persoonallinen jollain kivalla yksityiskohdalla?

Vierailija
14/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patalaput on monella saattaneet mennä huonoksi.

Tai pari puuhaarukkaa/lastaa tms. nättiin rusettiin.

Huumorintajuisille uudet pesusienet

Kyläillessä kannattaa katsoa "sillä silmällä" onko joku pieni juttu rempallaan ja siihen miettiä jotain..

Vierailija
15/21 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalalla muuten oli Iik kamppanja ja kävin sieltä äsken itse klikkailemassa useamman tuotteen ja hinnaksi mulla tuli keskimärin alle 6 euroa! Ne on laatutavaraa kuitenkin ja sieltä sai halvimmillaan jopa 3 e tuote.

Vierailija
16/21 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululeipiä (sellaisia mallasleipiä). Tänä vuonna ajatteli yrittää myös virkata bambulangasta tiskirättejä ja ostaa reilunkaupan tuotteita esim kahvia, kaakaota ja teetä ja paketoida ne nätisti.

Vierailija
17/21 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat sai kerran askarrellun tulitikku rasian jonka kyljessä oli runo. Tulitikkurasia sisälsi kaksi huovutettua palloa toinen suurempi ja toinen pienempi ja nämä olivat navanlämmittimet talveksi :) Kiva idea

vastenmielisiä jotkut navanlämmittimet.

Vierailija
18/21 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri herkku ja paranee "vanhetessaan". Kotitekosta sinappia.. Sellaista aikuisille..

Lapsille jos osaat ommella, tee tyynyliinoja. Lakanakankaan metrihinta pyörii 4e kieppeillä. Kummeille ja mummeille voi lapset piirrellä kuvia kangasväreillä tyynyliinoihin. Virkkaa/neulo kaulahuiveja tumppuja jne. Josnurkissa lojuu kankaanpaloja tee patalappuja. lapsille taas jotain unikavereita.

Vierailija
19/21 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukat ja lapaset... ja myös itse kasattu joulukori, missä olis vaikka glögiä,kynttilöitä,pipareita, patalaput ja tulitikkuja kynttilöien sytyttämiseen... teen itse joka vuos mun vanhemmille tollasen korin, tulee halvemmaks ku kaupan vastaavat ja ei sisällä mitään säilöttyjä etanoita tai muuta... ja jouluaattona on suklaat puoleen hintaan mä ainakin ostan suklaat kotiin vast sillon ku pääsen töistä...ja muista tonkia kaapit jos sielt löytyis jotain jota antaa eteenpäin...

Vierailija
20/21 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikoriste, punotuista pajunoksista, katajasta tms. ja koristelet sen nätiksi, esim. käpyjen avulla.

Leivo leipää, kakkua tms. ja pakkaa kauniisti.

Kiertele kaupoissa, alesta voi löytää kauniita koreja, joihin laitat vaikkapa kynttilöitä (niitäkin voi ostaa tosi halvalla), ja esim. pipareita, glögiä jne. Ei tule maksamaan paljoa, ja on kulutustavaraa.

Ja tosiaan, ne villasukat, ja lapaset. Niitä voi antaa kaikenikäisille, ja pitkä talvi kyllä yleensä tarkoittaa sitä, että kaikki niitä tarvitsee.