Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut apua vauvahieronnasta?Vauvan nukkumista koskien

Vierailija
15.10.2010 |

Meillä siis ei nukuta kunnon yöunia lainkaan. Neljä viikkoa vanha tyttömme nukkuu öisin aika tarkkaan puolentoista tunnin pätkissä. Olen yrittänyt selvittää syitä jatkuvaan heräilyyn ja kokeillut kaikkea; lisämaitoa, kohotettua patjaa, pepputaputtelua, relatippoja, cuplatonta, päivällä ollaan hereillä paljon...

Noh, vaikuttaa kertakaikkiaan siltä että tytöllä on jonkinnäköinen lievä koliikki, yrittää nukkua mutta rupeaa sitten aina jossain vaiheessa kiemurtelemaan ja ääntelemään tuskaisesti ja herää lopulta itkemään ärsyyntyneesti. Pieruja tulee usein. Olen nyt löytänyt ohjeet koliikkihierontaan, mitä siis tulee tehdä itse kotonaan. Luin samalla jostain että tavallinenkin vauvahieronta auttaa vauvaa pitällä tähtäimellä nukkumaan pidempiä syvempiä unia. Onko teillä kenelläkään ollut tämmöistä vaikutusta?? Olisi kiva tietää :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi on vielä kovin kovin pieni, eikä vuorokausirytmi ole välttämättä ollenkaan vakiintunut. Odottele pari kuukautta ennen kuin huolestut. Tuttavani tyttö söi öisin 1,5 h välein vielä puolivuotiaanakin ja ihan normaali, terve, hyväntuulinen vauva kyseessä.

Jos kovasti tuntuu olevan masuvaivaa, niin sitten tietysti pitää etsiä siihen syitä. Jätä ensin pois omasta ruokavaliostasi kaikki mikä itseäsi pierettää: kaali, sipuli, herneet ja pavut, kananmuna,... Tai ainakin vähennä niitä selvästi ja katso auttaako.

Omaa vauvaani ärsyttivät myös minun juomat hiilihapolliset juomat. Älä kysy mikä reaktio sen aiheutti ja miten se on edes mahdollista, mutta masu rauhoittui selvästi kun jätin limut ja vissyt juomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi