Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pistä teinejänne käyttämään pyöräilykypärää?

Vierailija
14.10.2010 |

Meillä on selkeä linja: joko pyöräillään kypärä päässä tai kävellään. Sekä 15-v. poika että 13-v. tyttö hyväksyvät tämän.

Valitettavasti näytämme olevan nuorten kaveripiirin ainoat vanhemmat, jotka välittävät tästä asiasta riittävästi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin äidin aikana. Asun yläasteen naapurissa ja KUKAAN EI KÄYTÄ KYPÄRÄÄ kun tulee kouluun. Tietty kypärä voi olla päässä kotipihasta lähdettäessä.

Olet ap aika sinisilmäinen... "ei minun lapsi ainakaan.." -tyyppi

Vierailija
22/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypäräasiasta (5.- ja 6.-luokat) ja pakotin käyttämään. Hirveitä huutoraivareita ja itkua ja kävelemällä kiireessä tehtyjä koulumatkoja... Kiusaaminen oli kuulemma kovaa. Kun lapsi lähti yläasteelle päätin, että jätän taistelemisen ja annan lapsen kulkea ilman kypärää. On niitä riitelemisen aiheita teinin kanssa riittävästi muutenkin. Ilman kypärää lapsi sentään käyttää paksua pipoa! Hirvittäähän se, jos sattuu kaatumaan, mutta täytyy toivoa, että tuon ikäisen koordinaatiokyky on jo parempi kuin nuoremmalla.

Nuorempi lapsi on nyt 5.-luokalla ja olen sanonut, että alakoulun ajan on käytettävä kypärää, mieluummin pidempään. Tämä lapsi ehtikin jo tänä syksynä kaatua kypärä päässä; sai siitä huolimatta ohimoon ison kuhmun. Miten olisi käynyt ilman kypärää? Ei ole sen jälkeen napissut kypärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v tyttö ei. fakta nyt on vain se, että yläasteella kypärää EI KÄYTÄ KUKAAN.

Ihan turha kenenkään äidin niin sanoa... kypärä voi olla päässä kun lähtee kotoa..

Vierailija
24/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v tyttö ei. fakta nyt on vain se, että yläasteella kypärää EI KÄYTÄ KUKAAN. Ihan turha kenenkään äidin niin sanoa... kypärä voi olla päässä kun lähtee kotoa..

Ja KYLLÄ, olen nimenomaan nähnyt hänet usein koulumatkalla ja ihan koulun lähelläkin kypärä päässä (liikun siellä paljon vaunulenkeillä).

Ja mikään nössö tämä kaveri ei ole, vaan fiksu ja hyvä urheilija.

Vierailija
25/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se tarvitse kuin yhden kaatumisen ja pää on halki. Siinä on sitten mukavaa teinin maata loppuelämänsä vihanneksena tai pahan aivovamman saaneena. Kukaan meistä ei ole kuolematon. Ei tarvitse kuin vierailla päävammayksikössä, niin muuttuu kovasti mielipide siitä kypärän käytöstä. Olen sitä mieltä että suomessa pitäisi kypärän käytön suhteen harrastaa enemmän "pelotteluvalistusta". Ne ovat ainoa keino vaikuttaa tuon ikäisiin.

Vierailija
26/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole edes fillareita :D

Vierailija
27/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä miten tilanne aikanaan kiristyy, mutta olen aika v*mainen jos tilanne sitä vaatii.

Minusta silti parempi vaatia kypärä päähän, ja jos teini sen laittaa tangolle, niin sille en voi mitään. Outoa olisi antaa lupa ja hyväsyntä ajaa kypärättä sen takia, etten voi vahtia.

Ja joo... voi olla ettei sitten ole polkupyörääkään, jos ei ole kypärä käytössä.

Tällä hetkellä perheen tiukin "kypärävahti" on 10v, joka tutkii ajoittain koko perheen kypärien kunnot, vaatii minuakin korjaamaan kiristykisä jne.

Vierailija
28/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei siihen velvoita, joten

aika huonot eväät vanhemmilla on sitä vahtia kuin sen hetken, kun lapsi lähtee pihasta.

Mä en muuten käsitä, miksi tuosta pyöräilykypärästä on joillekin tullut pakkomielle.

suomessa on kypäräpakko, vaikka sen käyttämättä jättämisestä ei rangaista

Vierailija
29/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 13 v poika käyttää kypärää melkein ainoana kaveripiiristä

15 v tyttö ei. fakta nyt on vain se, että yläasteella kypärää EI KÄYTÄ KUKAAN.

Ihan turha kenenkään äidin niin sanoa... kypärä voi olla päässä kun lähtee kotoa..

ja ihan varma olen asiasta.

Vierailija
30/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kypärä päässä myös kun matkustatte autolla (auto-onnettomuuksissa moni kuolee/loukkaantuu päävamman takia, milkä kypärä pelastaisi!)

Pyöräilyssä tärkeimmät turvallisuustekijät ovat hyväkuntoinen pyörä heijastimineen, ajotaito, rauhallinen ajotyyli yms.

Vierailija
31/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki pitää kypärää!

Jos ejaa ilman niin pyörä jää kellariin.

Aina ei itse tartte olla silminä, naapurit käräyttää kyllä kersan.

Aina on jossain tutun vanhemman silmät. No, ainakin sen verran että jos sillontällön narahtaa niin kyllä niistä rajoittuu mukavasti pyöräily!

Niitten lapsien kohdalla olisin erityisen tarkkana jotka huutelee toisille lapsille kypärästä.

Joku aivovamma sellaista tekevällä on!

Meillä naapurissa "pienet lapset" käyttää kypärää: koska ne saattaa kaatua ja lyödä päänsä! Ihme taneliporukkaa.

Minusta tollasien lapsien vanhemmat olis velvotettuja keräämään lastensa aivot tieltä jos autoilija töytäsee ja lapsen vanhemmat ihan tietosesti antaa lapsen painella kylillä ilman kypärää.

Vierailija
32/32 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin?

Kerro toi kilpia-ajajille!

Eikö sama toimi myös jääkiekossa? Paskat luistelijat ne kaatuu ja teloo itseään.

Jännä miten joku vertaa pyöräilyä kävelyyn.

Kyllä minulla on turvavyö ajaessa. Rallikuski en ole joten kypärää en tartte. Jos pahasti tulee kolari niin henki menee.

28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi