G: Minkä ikäisenä tyttäresi on saanut päättää itse tukkansa pituuden?
Kommentit (12)
etuhiusten leikkuusta keskusteltiin kuitenkin ja äiti päätti... Eli tyttö päättää jos ei mennä liiallisuuksiin. Vielä ei olla tilanteessa jossa äiti ei ottaisi kantaa ollenkaan (tyttö nyt 6v)
ja sen on saanut. Nyt ulottuu farkkujen taskujen yläreunaan.
mutta 5-vuotiaana halusi ensimmäisen kerran, että leikattaisiin hiukset polkkapituisiksi, kun parilla päiväkotikaverillakin oli. Ei sitten muuta kuin äiti leikkaamaan hetimiten! :)
eli tytär tykkää pitkästä tukasta. Aikoo nyt kasvattaa oikein pitkän; katsotaan, milloin tulee mulla tai hällä raja vastaan... Ikää 9 v.
Eli meillä tyttö haluis pitkän mut en anna.Kun ei se tunnu tajuavan mikä riesa se on.Sillä oli vielä 5 v.pitkät ja ne oli hirveen näköiset.Aina takussa ja joka aamu hirvee tappelu kun ei se ois antanu harjatakkaan kun se muka sattui.Hermot siinä meni ja otin ja leikkasin ihan lyhyeksi.Se sopii sen siroihin kasvonpiirteisiinkin tosi hyvin mut ei se tajuu sitäkään kun kavereilla on pitkät ni sekin haluu.Ehkä parin vuoden päästä kun rupee ite hoitaan hiuksiansa saa kasvattaa.
parturikäynnillä kuinka paljon leikataan.
kuten myös kolme poikaanikin.
Kahdella pojalla peppuun asti hiukset ja koska itse pesee ja hoitaa niin mitä minulla siihen sanomista.
yksi halusi välillä siiliksi ja sekin sopi.
Meidän pojilla todella paksu ja nopeasti kasvava hius.
tytöt 4v ja 7v ovat hyväksyneet tähän asti. Mutta toki jos eivät suostuisi ehdotukseeni, niin sitten tehdään kuten itse haluavat, ovathan ne heidän hiuksensa. :)
vajaa 5-vuotias halusi alkaa kasvattaa otsatukkaa pois, ja toki se onnistui. Olisi myös saanut esim. polkkatukan (tai vaikka lyhyemmänkin), jos olisi halunnut. Nyt on eskarissa ja tykkää pitkistä hiuksistaan, joten sellaisina saavat pysyä.
Värjäyksiin ja permanentteihin en usko suostuvani ennen kuin on vähintään yläkouluikäinen.
pitkää tukkaa... on paksu tukka ja malli polkka. Sirot kasvot, lyhyt otsis. Päiväkodissa näyttää olevan 2/3 tytöistä pitkä, muilla polkka tms. Ei tykkää, jos tukkaa laittaisi jotenkin kiinni, ei halua pinnejä tms. Sopii mulle oikein hyvin:-)
Itselläni on paksu pitkä tukka, kasvanut hartiapituudesta nyt kolmisen vuotta. Aion kohta leikata hartiapituuteen...
(kovatahtoisen) leikkauttaa pitkä paksu tukkani aivan lyhyeksi poikatukaksi 10-vuotiaana. Kaduin leikkaamista jo parin päivän päästä. Ja siitä alkoi kamala "alamäki", tukan kanssa pulaaminen, värjääminen ym. Nyt vasta 35-vuotiaana olen päässyt värissä lähelle omaa sävyäni, laitan vaan ohuita raitoja hieman elävöittämään. No, meni vähän aiheen vierestä...:-)
Eli käytännössä 2-3-vuotiaasta lähtien.
Tosin omat tyttöni eivät ole koskaan halunneetkaan mitään ihmeellisiä kampauksia. Olisin varmaan harkinnut vähän enemmän, jos esim. 8-vuotias olisi halunnut siilitukan.