Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10v kanssa riitaa jalkakarvoista!

Vierailija
14.10.2010 |

Neiti täyttää helmikuussa 11v. Nyt hän on sitä mieltä että hällä on liikaa jalkakarvoja ja ne pitäisi saada ajettua höylällä pois tai käydä vahauttamassa.

Sanoin hänelle että hän on liian nuori ajamaan karvojansa. Ja että kun ensimmäisen kerran ajaa niin sen jälkeen karva on paljon vahvempaa ja sen jälkeen niitä saa olla jatkuvasti ajamassa.

Ja vahaukseen on liian nuori myös. Lisäksi hänellä on kuiva atooppineniho niin siksikään ei tuo asia ole hyvä.

Lisäksi kylässä oli eräs kaverini joka oli vilpittömästi sitä mieltä että miksei voisi ajella niitä karvoja tai mennä vahaukseen ammattilaiselle.

Kiukku-itku-huuto-raivari syntyi tuosta asiasta.

Ihana kun hän ei oikein itsekkään tiedä ollakko pieni vai iso....

joulupukilta odottaa erästä tiettyä nukkea.

Minkä ikäisen on ok ajella jalkakarvoja sinun mielestäsi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko iällä merkitystä?

Vierailija
2/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa en noita kotkotuksia jaksais katsoa vielä tuonikäisen kanssa.

Meillä 12v on pari kertaa kokeillut isonsiskon karvanpoistoainetta, sellaista suihkussa käytettävää. Vähän turhaa minusta. Toivottavasti ny talveksi unohtaa koko asian.

Kesällä ehkä eri asia, koska lapsella on aika tummat karvat säärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi on tulossa herkkään ikään ja tällaiset kysymykset ovat hänelle tärkeitä, kipeitäkin. Minusta teet hänen elämänsä perusteettomasti vaikeaksi.

Osta tytölle asianmukaisia höyliä ja opeta häntä sheivaamaan karvat hellästi. Kun sen tekee oikein, ei ongelmia tule!

Vierailija
4/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niistä tule vahvempia. Tuo on täyttä puppua. Vieläkö joku uskoo tuota?

Vierailija
5/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, aivan samaa mieltä sen kanssa, joka edellä kirjoitti sinun vaikeuttavan lapsesi elämää aivan turhaan. Ajattele nyt vähän, tuossa iässä voi jo olla noloa olla karvasääri pukkarissakin!

Vierailija
6/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen on liian nuori "muokkaamaan"ulkonäköään. Oma tyttöni saman ikäisenä tuskaili säärikarvojensa kanssa; ne oli tosin vaaleita, mutta aika runsaasti. Hetken kiukkuiltuaan unohti koko asian, eikä häntä ne vieläkään häiritse, täytti just 12v. Jos osaat esittää asian hänelle oikein; että karvat kuuluu myös tyttöjen jalkoihin, hänkin varmaan unohtaa:) Eri asia on mielestäni se, jos vaikka tummempi ihoisella tytöllä kasvaa ihan mustaa karvaa ylähuulen yllä, ne antaisin poistaa.Siitä jo varmasti kiusataan.

Vierailija
7/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sovittiin että unohdetaan nyt tällä hetkellä jalkakarvojen ajaminen ja palataan asiaan ensi kesänä. Sitten mietitään asia uudelleen, ehkä minä sitten olen jo suostuvainen tuohon asiaan.

Tyttö oli tyytyväinen ehdotukseeni.

Vierailija
9/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee tarpelliseksi,anna ajaa. Itse aloin urheilun vuoksi ajelemaan jalkoja ja kainaloita myös reilu 10 vuotiaana. Yläasteella sai haukut, jos oli karvaiset jalat tai kainalot.

Vierailija
10/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi mun jalkakarvat alkoivat tulla sen jälkeen kun niitä 12 vuotiaana aloin ajalemaan, mustiksi ja tosi koviksi?? Ei ne ennen ajelemista olleet mustia vaan hentoja ja vaaleita, hyvä kun niitä erotti. Ja nyt kun on ajelemisesta kulunut muutama päivä on säärissä kauhea musta sänki. Että en nyt menis sanomaan täyttä puppua kuitenkaan.

Vierailija
11/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi mun jalkakarvat alkoivat tulla sen jälkeen kun niitä 12 vuotiaana aloin ajalemaan, mustiksi ja tosi koviksi??

Vaaleat, hennot lapsen ihokarvat muuttuivat tummiksi ja vahvoiksi, kun kasvoit nuoreksi naiseksi. Sheivailun aloittaminen nyt vain osui samaan ajankohtaan.

Vierailija
12/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi mun jalkakarvat alkoivat tulla sen jälkeen kun niitä 12 vuotiaana aloin ajalemaan, mustiksi ja tosi koviksi?? Ei ne ennen ajelemista olleet mustia vaan hentoja ja vaaleita, hyvä kun niitä erotti.

Eli sheivaaminenko sen värinkin muutti?!? Mitä tabuja sä nielet?

Vierailija
13/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätätkö sinä teillä tytön tukan pituuden ja paidan värinkin?

Kyllä tuossa iässä voi (ja pitää) ruveta antamaan tytölle jo hieman vapauttaa päättää asioistaan itse. Mitä väliä sillä on, haluaako tyttö pitää jaloissa karvat vai olla mieluummin ilman? Kyse on kuitenkin vain sheivauksesta, ei mistään suuresta ja pyvyvästä asiasta kuten tatuoinnista.

Anna tytön kokeilla ja NEUVO häntä. Sano että hän on kaunis karvoineenkin, mutta voidaan ne ajaakin jos hän haluaa.

Vierailija
14/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mutta ajattelin että en yksin uskalla, sillä muistan myös kun ekan kerran ajoin jalkakarvat ja kainalokarvat, ne oli sellaista hentoa vaaleaa karvaa ja sitten ne alkoi kasvamaan tummempina ja kovempina...

Vierailija
15/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä olen sitä mieltä, että ulkonäkö ( ihokarvat, meikkaus jne. ) on niitä harmittomimpia ja turhimpia asioita riidellä murrosikää lähestyvän lapsen kanssa, ja niin kauan kuin ei halua pysyviä ulkonäkömuutoksia, kokeilkoon. Onhan 10-12-vuotiaat vielä lapsia, mutta aikuistumista aloittamassa. Nuo luvan kysymiset sheivaukseen, meikkaukseen jne. jo osoittaa että lapsi ei ole enää liian pieni. Liian pieni ei välitä säärikarvoistaan, meikeistä tai niiden puutteesta ( ellei kyse ole sitten kiusaamisesta ) .

Tärkeintä lienee kuitenkin jutella asioista, lapsen itsensä ja ympäristön luomista ulkonäkövaatimuksista ja siitä, kumpi kuva on tärkeämpi ja ihan erityisesti itsensä arvostamisesta sellaisena kuin on - viihtyypä sitten lapsekkaana poikatyttönä tai nuorena naisena tai joltain siinä välissä.

Itse arvostan omaa äitiäni siinä, ettei hän "yrittänyt pidentää lapsuuttani" ym. roskaa vaan sain etsiä omaa tyyliäni suht rauhassa. En tosin tästä suuresta vapaudesta huolimatta kulkenut panda-silmillä koulussa ala-asteella ;)

Vierailija
16/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mustat ja pitkät karvat jaloissa. Muistan sen häpeän niistä koivista. Ajelin sitten salaa isän gillettellä ja jalat valui verta.

Joten kun tyttö sanoi, että on erään esiintymisen takia ajeltava jaloista karvat, ostin epilaattorin. Ei tarvi vanhoilla höylillä ajella.

Kesän poisti jaloista ja nyt talvella saavat kuulemma kasvaa taas.

Tyttö 10v.

Vierailija
17/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa luvan saatuaan laittoi hieman ripsaria ja huulikiiltoa. Nyt ei viitsi sitäkään. Kotona sitten leikkii meikeillä ja kokeilee kaikenlaista.

Tytöllä luokkakaveri, jolle tosiaan pitkitetään lapsuutta. Vetää koulussa salaa sotamaalauksen naamaan niin, että luomivärit menee kulmakarvojen yli. Samoin aamulla pakkaa salaa koululaukkuunsa vaatteita ja kulkee koulussa piikkareilla, glittertopissa napa paljaana ja jossain ihme satiinihousuissa. Äitinsä tietenkin kauhistelee toisten lapsia ja kehuu omaansa kun on niin pysynyt lapsena.

se epilaattorimutsi

[i Itse arvostan omaa äitiäni siinä, ettei hän "yrittänyt pidentää lapsuuttani" ym. roskaa vaan sain etsiä omaa tyyliäni suht rauhassa. En tosin tästä suuresta vapaudesta huolimatta kulkenut panda-silmillä koulussa ala-asteella ;)

[/quote]

Vierailija
18/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun myös tähän onnelliseen naisryhmään, joilla kasvaa paksut mustat karvat juuri niissä paikoissa, missä ei tarvitsisi.

Olin kymmenen vanha, kun sanoin äidilleni haluavani karvoista eroon. Äiti oli myös sitä mieltä, ettei missään nimessä ajella koska karvat kasvaa paksumpina takaisin ( :) )

Kokeiltiin sitten veetit ja muut, polttivat ihoa tietysti..jopa vahaa kokeiltiin pitkiin (n.5cm) karvoihin. Voitte uskoa, että teki muuten hyvää..

Lopputulos: olen siitä lähtien poistanut karvat kainaloista, jaloista, käsistä ja bikinirajasta höylällä :)

eipä tarvinnut enään liikuntatunnilla hävetä...!

Vierailija
19/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu, että karva kasvaa tummempana, paksumpana ja entistä enemmän paikoissa joista olen kerran ottanut.

Ei se mikään tabu ole.

Itse sheivannut jalkakarvat, kainalot ja muutaman kerran kädet myös ja voin sanoa että käsikarvoja en suosittele poistattamaan kertaakaan.

Oli nimittäin ennen sheivausta vaaleat ja pehmeät mutta kun takaisin kasvoivat niin tummat, kovemmat ja tuuheammat.

Enpä paljon ilkeä liikkua missään lyhythihaisessa.

Sama homma säärikarvoissa että muuttuivat.

Vierailija
20/21 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät ole muuttuneet miksikään.

Mulla on ihan sama juttu, että karva kasvaa tummempana, paksumpana ja entistä enemmän paikoissa joista olen kerran ottanut. Ei se mikään tabu ole. Itse sheivannut jalkakarvat, kainalot ja muutaman kerran kädet myös ja voin sanoa että käsikarvoja en suosittele poistattamaan kertaakaan. Oli nimittäin ennen sheivausta vaaleat ja pehmeät mutta kun takaisin kasvoivat niin tummat, kovemmat ja tuuheammat. Enpä paljon ilkeä liikkua missään lyhythihaisessa. Sama homma säärikarvoissa että muuttuivat.