Sairaanhoitajat, palkkanne?
Missä työskentelette, onko vuorotyö? Itse teen kolmivuorotyötä akuutilla osastolla, brutto 2300-2400 egee kuussa..
Kommentit (52)
nyt olen lähihoitaja ja peruspalkka tuo vajaa 2000€, lisien kanssa noin 2300€/kk, kaksi vuorotyö.
Työ jota yrittää minulle tarjota jos työn ohella kouluttautuisin olisi päivätyö ja en saisi edes tuota 2300€/kk ja lisäksi 3 vuoden ansion menetykset harjoitteluajoista ja koulupäivistä.
Olen valmistumassa joulukuussa sairaanhoitajaksi. Lähihoitajana peruspalkkani on jo 1980 e. Ei kannattanut kyllä kouluttautua, työtehtävät ja vastuu lisääntyvät mutta palkka lähes sama :-(
ja saat itse valita työaikasi. Ja töitä riittää!
Olen valmistumassa joulukuussa sairaanhoitajaksi. Lähihoitajana peruspalkkani on jo 1980 e. Ei kannattanut kyllä kouluttautua, työtehtävät ja vastuu lisääntyvät mutta palkka lähes sama :-(
tässä yksi sh/th joka mieluumin ottaisi vähemmän palkkaa, kun verotuksen jälkeen jää kuiten aikalailla sama käteen, mutta ilman vastuuta :)!
brutto 2300 €/kk, päivätyö, ei ikä/vuorolisiä mukana
SH New Yorkissa. $44/hr. Ei vuorolisiä.
mitä saat käteen kuussa?
No saisi parempaa palkkaa :DD En tiedä, jaksaisiko sitä lukea, ei ainaskaan nyt. Enkä tiedä edes kiinnostaako se. Hoitotiedettä..plääh. Nyt ainakin viihdyn työssäni, viikonlopputyöt hiukan tympäsee.
ap
SH New Yorkissa. $44/hr. Ei vuorolisiä.
mitä saat käteen kuussa?
palkka maksetaan joka toinen viikko eli 26 kertaa vuodessa.
kerralla saan käteen $2160, bruttona $3520.
tästa pois (federal+state) verot $460 ja sosiaaliturvamaksu $270.
verottomana laitan eläkesäästoon $635.
ollessani lisät tekivät pari- kolmesataa peuspalkan päälle.
Ei tuolla palkalla juhlita, mutta leivän saa. Onneksi työ sinänsä on mielekästä, joskin henkisesti melko kuormitttavaa vastuineen ja kiireineen.
Vaikka hoitajat valittivat mennä aikoina, että opettajat saavat NIIN suurta palkkaa, niin kyllä esim. instrumentinopettajilla tuo kk-palkka jää alle moisten summien. Opiskeluja vaatii esim pianonsoitonopettajan ammatti lapsesta saakka. Eli ei hoitajille lisää liksaa!
Vaikka hoitajat valittivat mennä aikoina, että opettajat saavat NIIN suurta palkkaa, niin kyllä esim. instrumentinopettajilla tuo kk-palkka jää alle moisten summien. Opiskeluja vaatii esim pianonsoitonopettajan ammatti lapsesta saakka. Eli ei hoitajille lisää liksaa!
On noussut kolmessa vuodessa 350€. Eli 3 vuotta sittenhän oli se lakon uhka jne. Palkka on siis tosiaan kohtuullistunut.
Niin ja mun palkka on 2150€ eli siinä n. 50 € sen minimin päälle tiimivastaavan lisää siitä hyvästä, että yksinäni kotihoidossa vastaan n. 60 asiakkaan sairaanhoidosta.
jouluaattona eikä juhannuksena. Siitä epämukavasta työajasta ja pyhätyöstä meille maksetaan.
vertaatko nyt ihan oikeasti sairaanhoitajan ja musiikinopettajan vastuuta esim ihmishengestä toisiinsa??? Ja uskallan väittää että musiikinopettaja ei kohtaa työssään ihan vastaavaa työkuormitusta kiireineen kuin hoitaja.
Jep jep...että tällaista...
on aika suhteellinen käsite. Joillain hoitajilla sitä voi todella olla, toiset sitä jopa haalia, mutta kyllä sitä tunnutaan myös kiertävän ja välttelevän.
Lopulta se vastuu ei ole niin suuri kuin mistä puhutaan, vaikkakin hoitaja toimii sinänsä osana kriittistä toimintaympäristöä. Toisaalta toimintaympäristöissäkin on eroja. Kyse on ennemminkin kokemuksellisesta vastuusta, siitä vastuusta joka koko laitoksella on asiakasta kohtaan.
Silti voisin väittää, että sairaalasiivoajan tai välinehoitajan vastuu on jopa suurempi kuin sairaanhoitajan.
Mielikuva sh:n työn vastuullisuudesta vääristyy ympäristön näennäisten vaatimusten vuoksi. Todellinen vastuu on kuitenkin usein jossain ihan muualla.
Raskastahan se toki on, sitä en käy kiistämään. Silti asiansa osaavalla hoitajalla lopulta aika rutiininomaista asiakaspalvelutyötä.
en taida sittenkään kouluttautua sairaahoitajaksi, täällä yössä tienaa ehdottomasti paremmin, 3150e/kk keskimäärin, vasta yksi ikälisä :D
vuosipalkka kun kuukausipalkka eli viime vuonna 51400 euroa