Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparilla huomaa, miten erilailla ihmiset ajattelee...! (Hinnoista, krääsästä...)

Vierailija
14.10.2010 |

Tänään Hgissä lastenvaatekirpparilla taas ihmettelin/nauroin/kauhistelin:

- Reimatecin ehjä, mutta selvästi jo melko kuluneen ja käytetyn näköinen talvihaalari, koko 80 cm, 30€! Oisin maksanut siitä korkeintaan 10€, niin kuluneen oloinen jo oli.

-Perusihmettelyä, aina löytyy näitä: kulahtaneita, muotonsa menettäneitä bodeja, jotka jotain "vähän parempaa" merkkiä (Claire, Mayoral, Gymboree, joillekin jopa Name it on parempi merkki...) 2,50-4 € / kpl. Haloo, käytetyistä bodeista maksetaan korkeintaan 2 € /kpl.

- Joku myös m y i Pampersin cd-romeja, joita varmaan kaikki synnyttäneet saavat kotiinsa ilmaiseksi mainospakkauksissa. Siis luuleeko se, että joku tosiaan ostaa niitä? Luulin, että ne olis siinä pöydällä ikän kuin kaupanpäällisiks, mutta ihan oma hintalappu niissä sitten oli.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos body on uusretro, niin siihen lätkäistään automaattisesti 2 e päälle, vaikka on menettänyt värinsä, valkoinen harmaantunut, nukkaa kauttaaltaan ja resorit venähtäneet...mutta on Lindexin ihQ:a retrosarjaa..2e :D!

Vierailija
2/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä se tavaran kunto näyttää omissa silmissä paremmalta kuin toisen silmissä. Ja joillakin varmaan tulee pientä "tunne-lisää", kun johonkin vaatteeseen liittyy jotain helliä muistoja.

Huomaa selvästi että joillakin on hinnoittelussa karannut mopo käsistä, just itse pyörittelin silmiä lastenvaatekirppiksellä todella kulahtaneille ja linttaan astutuille Viking-talvikengille joissa oli hintana 20€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Vikingit maksavat uusina 50-80e ja tavallista pikkutyttöjen trikoopaitaa ei alle 10 eurolla saa -tai ehkä markeiteista?

Kirpparilla tämä hinnannousu näkyy viiveellä, mutta näkyy kuitenkin.

On kai se jotenkin reilua, että jos mekko maksaa uutena 20-30e, siitä maksetaan 3-5e käytettynäkin, jos kunto on hyvä?

Vierailija
4/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun jotkut luulevat saavansa kympin jostain kulahtaneesta ja virttyneestä trikoopaidasta, pelkästään sen takia, että lapussa lukee Elle tai Timberland. Myymättä ne jäävät.

Ne Vikingit maksavat uusina 50-80e ja tavallista pikkutyttöjen trikoopaitaa ei alle 10 eurolla saa -tai ehkä markeiteista?

Kirpparilla tämä hinnannousu näkyy viiveellä, mutta näkyy kuitenkin.

On kai se jotenkin reilua, että jos mekko maksaa uutena 20-30e, siitä maksetaan 3-5e käytettynäkin, jos kunto on hyvä?

Vierailija
5/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime viikolla kävin ihmettelemässä, miten joku edes viitsii tuoda kassikaupalla tahraisia ja vanuneita vaatteita myyntiin, käyttää tuntikaupalla aikaa niiden hinnoitteluun ja maksaa monta kymppiä pöytävuokrasta.

Taisi kuvitella, että siinähän se pöytävuokra ja vaiva palkitaan, kun joku ostaa ne tahraiset rätit pöyristyttävästi yläkanttiin lätkäistyllä hinnalla. Vai mitä sanotte lindexin/H&M:n/tms:n puuvillamekosta, jonka yläosassa ainakin 3 x 3 cm kokoinen tumma suklaa/jäätelö/whatever-tahra, 4e. Tai takki, joka näytti siltä, että se oli ryvetetty mudassa ja sen jälkeen vedätetty asfalttia pitkin auton perässä, 15e.

Ihan vinkkinä vaan, ei todellakaan kiinnosta edes katsoa, mitä muuta sieltä pöydästä löytyisi, kun sieltä löytyy tällaisia ylläreitä vinkein hintalapuin varustettuna.

Vierailija
6/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudenveroinen vauvan leikkimatto, uutena maksoi n. 80 e ja siitä ei haluta maksaa enempää kuin jotain 23e. musta se on vähän.

Vierailija
7/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudenveroinen vauvan leikkimatto, uutena maksoi n. 80 e ja siitä ei haluta maksaa enempää kuin jotain 23e. musta se on vähän.

käytettyä tavaraa sen takia, etteivät halua maksaa siitä paljon. Enemmän rahaa sä saat siitä kuitenkin myymällä kuin viemällä kirpparille tai laittamalla roskiin.

Vierailija
8/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista tavaraa ja mua jaksaa aina vaan ihmetyttää, että parhaiten menee kaupaksi kummalliset koriste-esineet tyyliin karvainen peikko soittaa torvea, joita sukulaiset ovat varastoistaan antaneet. Samaan aikaan kun yrittää myydä lastenvaatteita esim. poolopaitoja 0,20 e ja siistimpiä college-housuja 0,50 e, ei ketään kiinnosta. Nyt ei todellakaan ole lama-aika, olen huomannut.

Vierailija
9/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi jotkut ostaa näitä kulahtaneita Reimatecejä ylihintaan? Siksikö, että siinä on se Reimatec- logo? Samaten viime viikolla kirppiksella katsoin Ticketin plainrainia, jossa housuissa polvet puhki ja takissa vetoketjun vieressä pikkurillinpään kokoinen reikä, hintaa lätkäisty 25€ ja joku mamma sen siitä osti. Vähän jäin miettimään, että 'mitä?'. Eihän siitä puvusta edes ole hyötyä rikkinäisenä! Mutta tietty se Ticketin logo korvaa nämä "pikkuviat".... ;)

Vierailija
10/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalareita lassie tecistä remuun hintavälillä 1-9 euroa ja kaikki meni kahden eka päivän aikana. Ja muutoinkin varsinkin pojan puserot, paidat ja housut on tehneet kauppansa; hintana niillä 0,50-2 euroa.

Viikossa on tullut jo 224 euroa ja tuosta otettu jo pöytävuokra. Ensi viikolla vien taas lisää vaatetta.

Minä vein vaatteita ison läjän tarkoituksena päästä eroon, mutta olenkin huomaamattani tienannut niillä.

Ja pojankin vaatteet on ihan tavismerkkisiä mut siistejä.

Vierailija
11/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli satasen tuotteesta kymppi, kympin tuotteesta euro. Aika harva kyllä tuntuu nykyään ajattelevan niin kuin minä.

Vierailija
12/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko useamman vuoden vaatteet kerralla pantu myyntiin... Jos veisin lapsen vuoden vaatekerran - 10 housut, 10 paitaa 10 shortsit, 10 t-paitaa, pari parempaa paitaa, pari takkia... niin eihän siitä millään saa kuin joku 50-60 €? Paljonko teillä oikein on niitä vaatteita, että saa useita satasia?

Vierailija
13/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(2 kpl) useiden vuosien vaatteet lisäksi kahden siskon tytön vaatteita vauvasta noin 6 vuotiaaseen. Eli kyllä siitä kertyy.

Ja sit oon myynyt matkasänkyä, matkasyöttötuolia ym vauvan tavaraa.

t. 11

Vierailija
14/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälleni tämä oli eka kerta. Ja sen kyllä huomasi :) Hänellä oli juurikin tuota tunne syistä laitettua hintaa vaatteissa. Ja sitten hän mietti: "maksoin tästä silloin sen ja sen verran, en viitti ihan ilmaseksi antaa". No, huomasihan se hetken päästä, että mulla menee kaupaksi ja hänellä ei. Ei monet oikeasti näe kuinka kulahtaneita ne omat vaatteet&tavarat on. Mut sehän on helppoa, älä vaan osta niiltä niin ne oppii.

Vierailija
15/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli/on myynnissä...

Vierailija
16/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse kirppikseltä 450e. Myin vähän alle 3 vuoden ajalta lapsen vaatteita ihan perusvaatteista myssyihin, kenkiin ja ulkovaatteisiin sekä leluja + kirjoja. Suurin osa peruskampetta (H&M, Lindex, KappAhl), mutta joukossa myös Reimatecin haalari, parempi merkkitakki ja muutamat kengät. Tuotteita taisi mennä yhteensä jotain 150 kpl, eli kyllähän niitä sinne tuli kannettuakin.

Vierailija
17/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellyt miten ihmiset ostaa kaiken maailman älytöntä krääsää. Sama huomio kun jollakin muulla: kaikki älyttömät rihkamakorut ja koriste-esineet menevät helposti kaupaksi. Posliiniesineitä kuulemma käytetään jossain (mosaiikki?)askarteluissa, ne siis hajotetaan. Siksi jotkut hamstraa ihan vaikka värien vuoksi joitain.

Samoin kankaat ja langat menevät tosi hyvin. Pienikin pala marimekon kangasta menee tosi helposti.

Sen sijaan aikuisten vaatteita, esim. pukuja jne. on todella vaikea saada kaupaksi. Eivät ole niin merkkejä, että kelpaisivat mihinkään second hand -liikkeisiin, mutta yrittäkääpä myydä vaikka miesten tumma puku. Ei meinaa mennä edes parilla eurolla.

Vierailija
18/19 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juuri viikko sitten kirpparin, jota pidin 10 päivää ja myyntisaldo paria euroa vajaa 1000€. (puoli vuotta sitten myyntisaldoni oli viikosta 650€).

Myyn kahden lapsen vaatteita, joita siis vain yksi on käyttänyt. lapseni ovat eri sukupuolta. Meillä on vaatteita aina paljon käytössä ja siis hyväkuntoisena menevät myyntiin. Tavallisistakin trikoopaidoista (Lindex, Name it) pyydän 5€, Espritin, mayoralin yms. trikoopaidoista pyydän n.8-10€. Ja aina menevät nopeasti.

Mekoista pyydän 10-15 € ja kyseessä siis sellaiset mekot jotak kaupassa maksavat 20-30€. Ja aina menevät.

Ecco ja muita merkkikenkiä myyn yleensä hintaan 10-30€ ja hyvin on mennyt kaupaksi.

Itse olen valmis maksamaan kirpparilla hyvistä ja oikeasti kivoista jutuista enemmän kuin 2€ ja näköjään kaltaisiani löytyy muitakin koska "ylihintaiset" lasten vaatteeni menevät kuin kuumille kiville kirpparilla :)

En asu etelä-suomessa vaan hieman pohjoisemmassa. Täällä tosiaan tarjonta kirppareilla ei varmaankaan ole niin hyvää, joten hyviltä myyjiltä vaatteet menevät kaupaksi.

Vierailija
19/19 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiertelen kirppareita satunnaisesti ja välillä teen hyviä löytöjä. Omat löytöni maksavat yleensä 5-15€. Musta taas tuntuu, että moni ajattelee, että kirpparikama ei saisi maksaa mitään. Niinpä olen muutaman kerran päässyt tyhjentämään jonkun pöytää hinnakkaammasta mutta tosi hyvästä tavarasta.

Mulla olisi myytävää vaikka kuinka. Hyväkuntoista tavallista ketjukamaa ja sitten laadukkaampaakin. Mutta mulla ongelma on myynti. Itselleni toistaiseksi on kynnys lähteä myymään esim. hienostelukäyttöön ostettua max 10 kertaa pidettyä 50€ neuletakkia max 5€. Musta tuollaisesta olisi käypä hinta vaikka 12-15€. Ja ikinä en myisi meidän tosi siistejä reimatecceja alta 25€. Toistaiseksi olen jaksanut haalarit naputella huutikseen ja muita lahjotella kavereille, mutta haluaisin löytää pääkaupunkiseudulta sellaisen paikan, joissa hyvistä vaatteista saisi ihan rahaa.