Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei vuorotyontekijat joiden lapsi paivakodissa vajaata aikaa

Vierailija
14.10.2010 |

esim. 4 paivaa viikossa. Saako silloin osittaista kotihoidontukea Kelalta, vaikka itse tekisi taytta tyoaikaa

kiitos

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 4 paivaa viikossa. Saako silloin osittaista kotihoidontukea Kelalta, vaikka itse tekisi taytta tyoaikaa

kiitos

Kunnallinen hoito ja kotihoidontuki ei tietääkseni voi olla samaan aikaan. Tarkista kelan sivulta.

Vierailija
2/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä sai muutama vuosi sitten 4%/päivä alennusta säännöllisestä poissaolosta. Esim 4pv/kk=alennus 16%.

Poissaolopäivät piti ilmoittaa ennakkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissaolopäivät eivät ole aina vakiot, eli määräytyvät aina työvuorolistan mukaan. Tai niin mä ymmärsin?

Vierailija
4/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta vuorotyötä tekevänpoissaolopäivät eivät ole aina vakiot, eli määräytyvät aina työvuorolistan mukaan. Tai niin mä ymmärsin?

Riittää kun ilmoittaa vapaapäivät ennakkoon. Meillä ainakin saadaan työvuorolistat viikkoa ennen voimaantuloa, ja ne on aina kolmeksi viikoksi etukäteen.

Vierailija
5/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskeneet, että kuinka monta vapaapäivää tulee kuukauteen. Meillä vapareita kuussa on n. 6. Saamme siis kuuden päivän verran alennusta kuukausittaisesta päivähoitomaksusta. Meidän päiväkodissa homma on ainakin sen verran joustavaa, että jos syyskuussa ei vapaita olekaan tullut kuin 5 mutta sitten lokakuussa tulee 7, niin homma on ok. Sitä vapaapäivien määrää siis katsotaan pitemmässä juoksussa. Yhden kuun vapareista ei nillitetä jos seuraavassa kuussa homma tasoittuu jne.

Vierailija
6/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat käsittääkseni ei saa hoitorahaa, eli jos sinä menet vaikka kahdeksi töihin ja viet puolelta päivää ja mies pääsee neljäksi tarhalle niin kummalle tulee raha?

Itse sovin tarhan kanssa täysipäiväsenä hoidon vaikka olisi joskus viikkoja kun on jokusen tunnin hoidossa.

Eihän hoitovapaan ehdot täyty jos lapsi käy kunnallisessa hoidettavana?

Vierailija
7/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen takiahan ne hoitomaksut vaihtelee perhekohtasesti: miten paljon lapsi on hoidossa!

Jos lapsi on puolenpäivän, lasku tulee puolikkaan siitä täydestä ja hoitopäivien lukumäärän mukaan.

Sekin sitten vaikuttaa montako lasta (henkilöä) perheessä on ja miten paljon tuloja. Niissä on ne tulorajat ja sitten niitten mukaan maksetaan joko kovempaa tai löysempää.

Vierailija
8/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ovat hoidossa olleessaan sen kokopäivätuntimäärän.

No sen takiahan ne hoitomaksut vaihtelee perhekohtasesti: miten paljon lapsi on hoidossa!

Jos lapsi on puolenpäivän, lasku tulee puolikkaan siitä täydestä ja hoitopäivien lukumäärän mukaan.

Sekin sitten vaikuttaa montako lasta (henkilöä) perheessä on ja miten paljon tuloja. Niissä on ne tulorajat ja sitten niitten mukaan maksetaan joko kovempaa tai löysempää.

Sen takia hoitomaksuja ei voida laskea päivässä olevien hoitotuntien mukaan. (puolipäivä/alle 7h jne)

Ja luonnollisesti siihen hoitomaksuun vaikuttaa perhekoko ja tulorajat. Alennus tulee sitten siitä kunkin perheen omasta summasta.

Vierailija
9/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisessa hoidossa vaikka vain osa-aikaisestikin. Mutta jos alunperin otat puolipäiväpaikan, maksat tietysti vähemmän hoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi