Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole vakituista työtä, eikä pätkiäkään koko aikaa

Vierailija
14.10.2010 |

mikä on syynä, ettet ole päässyt työelämään kunnolla kiinni? Onko se lama, väärä ammatinvalinta, perhetilanne vai mikä?

Jos olisit joskus valinnut toisin, olisitko nyt vakitöissä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen vuoksi vaihdoin paikkakuntaa, jätin työni ja olen kotiäitinä nyt. Mutta en pelkää yhtään, että enkö töitä saisi, kun sen aika tulee.

Vierailija
2/6 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työllistymismahdollisuudet. Valitettavasti yliopistojen tulospalkkaus on johtanut siihen että alalle koulutetaan koko ajan lisää ja lisää ihmisiä, sisäänpääsykiintiöitä kasvatetaan. Samaan syssyyn sattui tutkinnonuudistus, eli sinä vuonna kun valmistuin, valmistui alalta yliopistostamme ennätysmäärä. Tällä alalla suurimpia työllistäjiä ovat monet tutkimuslaitokset, joista isossa osassa on määrätietoisesti vähennetty väkeä ja osassa jopa ollut palkkauskielto. Työpaikat ovat siis vähentyneet samaan aikaan kun alalle on koulutettu lisää väkeä. Enpä näitä silloin aikoinana pyrkiessä osannut edes aavistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä muutamia:

Olen "vain" kandi, olen opiskellut ulkomailla tutkintoni, asiantuntemukseni on varsin spesifikiltä osa-alueelta, olen vastavalmistunut, lamakin varmasti vaikuttaa.

Vierailija
4/6 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tarina ku kolmosella.

Vierailija
5/6 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut sitä, etten hakenut nuorena opiskelemaan farmasiaa, jos olisin päässyt ja valmistunut, en olisi varmaan ollut päivääkään työtön?

Vierailija
6/6 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnalle missä hänellä on työ, josta saa parempaa palkkaa kuin edellis vuonna.

Itse en olisi halunut muuttaa.

Saisin kuitenkin todennäköisesti vakituistakin työtä jos oikeasti haluaisin.

Mutta tällähetkellä en halua koska näin minulla on enemmän aikaa lapselle ja opiskelulle.