Ope soitti mulle kerran kun lapsi myöhästyi 20min aamutukkarista.
Ekaluokkalaisesta kyse eikä todellakaan odotellut minnekään puolille päiville että mahtaakohan poikaa näkyä. Onneksi kyse oli väärinkäsityksestä, en nyt muista mikä syy mutta en ollut muistanut koko tukkaria tms ja poika oli kyllä tulossa ihan normaaliin aikaan kouluun.
Kommentit (22)
opettajana sieppaisi, jos oppilas ei tulisi aamulla tukiopetukseen.
Ekaksikin; olisin itse tullut sitä varten aikaisemmin koululle ja olisin valmistellut tukiopetuksen.
Toiseksi; resursseja on muutenkin vähän ja on väärin tuhlata niitä oppilaisiin, jotka eivät vaivaudu paikalle.
Kyllä muakin sapettaa, kun tukiopetustunteja on mahdollista pitää hyvin vähän/ oppilas (Esim. minulla 1h/vko ja yht. 20 oppilasta. Otan max 2 lasta kerrallaan, että siitä opetuksesta lapsi oikeasti hyötyisi).
Että jos oppilas ei silloin tulekaan paikalle - hän vie silloin jonkun muun paikan:/
Kyseinen ope tuli aina koululle klo 8, oli tukkaria tai tuntia eli ei. Ja miksi tuollaiset tukiopetukset pitää ilmoittaa vasta edellisenä päivänä? Tämä tapakin kyseisellä opettajalla oli! ap
kyllä se siitä aamutunnista liksan saa, ei siitä voi suuttua.
Minä yläkoulun opena ilmoitan erikseen pitämäni tukiopetustunnit, joista maksetaan erillinen korvaus. Niitä tunteja on rajallinen määrä. Jos oppilas jättää tulematta, en tod. näk. kehtaa laittaa ilmoitukseen, että olen pitänyt sen tunnin, kun en oikeasti ole.
Niinpä olen vain tehnyt henkilökohtaisen uhrauksen tullessani kouluun aikaisemmin ja viemällä lapseni turhaan päiväkotiin, jonka työntekijä on myös tehnyt uhrauksen tulemalla aiemmin hoitamaan lapsiani.
lasta ei 10 min. sisällä odotetusta ajasta ole paikalla ilmoittaa hän siitä kotiin. Voi olla myös mahdollista, että matkalla olisi tapahtunut jotain ikävää.
varsinkin ekaluokkalaisten kanssa on todella hyvä, että kontrolli pelaa. Olisi hirveä tilanne jos ekaluokkalainen ei saapuisi kouluun ja olisi tunteja omilla teillään jos aikuiset eivät viestittele asiasta. Tosin fiksu vanhempi ilmoittaa heti aamulla opelle jos lapsi ei ole tulossa kouluun.
Mutta tämähän oli provo, olihan? Ei kai kukaan vanhempi ole niin idiootti, että valittaa siitä, että opettaja haluaa antaa lapselle tukiopetusta ja huolehtii vieä yhteydenotolla siitä, ettei lapsi ole hukassa.
Meidän ainakin pitää ilmoittaa oppilaiden nimet, jotka ovat olleet paikalla tukiopetuksessa. Jos ketään ei ole ollut paikalla, palkkaa ei tule.
En minä silti palkan vuoksi kenenkään perään soittele. Soitan, ettei mitään ikävää ole vaan tapahtunut esim. koulumatkalla.
Jos nyt jostain näet valitusta niin sitä ihmettelin että tukkarista ilmoitetaan vasta edellisenä päivänä. ap
varsinkin ekaluokkalaisten kanssa on todella hyvä, että kontrolli pelaa. Olisi hirveä tilanne jos ekaluokkalainen ei saapuisi kouluun ja olisi tunteja omilla teillään jos aikuiset eivät viestittele asiasta. Tosin fiksu vanhempi ilmoittaa heti aamulla opelle jos lapsi ei ole tulossa kouluun. Mutta tämähän oli provo, olihan? Ei kai kukaan vanhempi ole niin idiootti, että valittaa siitä, että opettaja haluaa antaa lapselle tukiopetusta ja huolehtii vieä yhteydenotolla siitä, ettei lapsi ole hukassa.
edellisenä päivänä ope oli ilmoittanut??????
Jos nyt jostain näet valitusta niin sitä ihmettelin että tukkarista ilmoitetaan vasta edellisenä päivänä. ap
sun ongelma oli ja aloituksen syy?
ja kyllä se on vanhemman tehtävä huolehtia, että lapsi saapuu tukiopetukseen AJOISSA.
Mä teen usein iltavuoroakin ja olen usein kotona vasta klo 22 joten voi olla että jäi katsomattakin reissari. Oikeasti ei olisi vaikeaa ilmoittaa aiemmin? ap
edellisenä päivänä ope oli ilmoittanut??????
perustella avauksensa jotenkin? Voi herravarjele! ap
sun ongelma oli ja aloituksen syy? ja kyllä se on vanhemman tehtävä huolehtia, että lapsi saapuu tukiopetukseen AJOISSA.
vaan helpompi ymmärtää, jos kykenisit kertomaan, miksi asia sua kaivelee. Aloitusviesti on infotasoltaam luokkaa "Meillä on kissa ja se on karvainen".
Taitais olla teidän perheessä joku muu(kin) kuin lapsi tukiopetuksen tarpeessa...
jos oma lapseni on myöhässä, tunnilta ku tunnilta. Aina on se mahdollisuus, että on sattunut jotain koulumatkalla.
vaan helpompi ymmärtää, jos kykenisit kertomaan, miksi asia sua kaivelee. Aloitusviesti on infotasoltaam luokkaa "Meillä on kissa ja se on karvainen". Taitais olla teidän perheessä joku muu(kin) kuin lapsi tukiopetuksen tarpeessa...
Palstalla pyöri eilen parikin juttua opelle soittamisesta tai tekstaamisesta ja päätin kertoa oman kokemukseni siitä kuinka nopeasti opettaja soittelee perään jos lasta ei koulussa näy. (Kun jossain ketjussa väitettiin että on valetta, että opettajalle pitäisi heti aamulla soittaa poissaolosta.)
Täytyykö täällä palstalla olla aloitusten jotenkin erityisen informatiivisiä? Pitääkö olla jokin ongelma, jotta saa kirjoittaa aloituksen? Itse kerroin tämän jutun lähinnä positiivisena kokemuksena, eikö niitä saa palstalla kertoa ollenkaan? *ei tajuu*
vaan helpompi ymmärtää, jos kykenisit kertomaan, miksi asia sua kaivelee. Aloitusviesti on infotasoltaam luokkaa "Meillä on kissa ja se on karvainen". Taitais olla teidän perheessä joku muu(kin) kuin lapsi tukiopetuksen tarpeessa...
Palstalla pyöri eilen parikin juttua opelle soittamisesta tai tekstaamisesta ja päätin kertoa oman kokemukseni siitä kuinka nopeasti opettaja soittelee perään jos lasta ei koulussa näy. (Kun jossain ketjussa väitettiin että on valetta, että opettajalle pitäisi heti aamulla soittaa poissaolosta.)
Täytyykö täällä palstalla olla aloitusten jotenkin erityisen informatiivisiä? Pitääkö olla jokin ongelma, jotta saa kirjoittaa aloituksen? Itse kerroin tämän jutun lähinnä positiivisena kokemuksena, eikö niitä saa palstalla kertoa ollenkaan? *ei tajuu*
Ja tuo vastaaja oli aivan oikeassa "ope ilmoitti, koska lapsi ei tullut kouluun" on samaa luokkaa "meillä on kissa, sillä on karvat" tyylisen ilmoituksen kanssa.
"ope ilmoitti kerran" ja "ei todellakaan odotellut" joista voisi sisälukutaitoinen päätellä että tässä tekstissä viitataan johonkin muuhun aloitukseen. Kas kummaa että nuo alkupään vastaajat tajusivat mistä kyse kun loppupään nillittäjät kiinnittävät huomion ihan väärään asiaan.
Vääntäkää keskenänne, minä en jaksa enempää.
ehkä hoksaisi, että kaikki eivät ole lukeneet kaikkia ketjuja.
Sun aloituksen perusteella ei voi tosiaankaan tietää, mihin keskusteluun viittaat, kun et siitä sanallakaan mainitse.
Vaikka me hirveän fiksuja ollaankin, niin ei sentään ajatusten lukijoita.
Että kaiva se herne vaan pois sieltä kärsästä, AP!
ihan vain sinun lastasi varten. Kyseli siis käärmeissään, miksi hel**tissä hänen piti nousta kuudelta, viedä lapsensa hoitoon puoli seitsemältä (kun päiväkoti oli auennut etukäteen vain ottaakseen vastaan hänen lapsensa) ja matkustaa pimeässä kouluun vain odottaakseen lasta, joka ei viitsinyt saapua.