7 kk laittanut yhtäkkiä yöt risaisiksi. Mikä avuksi??
Meillä on tähän asti ollut ihan ok yörytmi. Tyttö on herännyt 1-3 kertaa yössä. Alkuyöstä hän on tyyntynyt silittelyyn tai sylissä pitoon, loppuyöstä olen imettänyt.
Nyt tyttö on alkanut nukkua levottomasti 1-2 tunnin pätkissä. Silittely ja sylittely eivät auta huutoon, eikä tutti, ainoastaan tissi. Heräilyn ja itkeskelyn lisäksi tyttö saattaa valvomalla valvoa keskellä yötä ja jokeltaa iloisesti. Yleensä hän valvoo noin tunnin kerralla.
Tätä on nyt jatkunut pari viikkoa ja äiti alkaa olla poikki. :/ Tuntuu etten nuku ollenkaan, torkahtelen vain.
Mikä tähän auttaisi? Mitään huudatusunikoulua en halua kokeilla. Olisiko jokin lempeämpi tapa vai odotanko, että aika hoitaa tehtävänsä?
Kommentit (5)
ja hoitaa nopeammin jos lopeta yöllä syöttämisen kokonaan. Pidä vauva teidän välissä sängyssä niin saat itse kuitenkin jonkin verran levättyä vaikka jokeltelee ja puuhastelee siinä hereillä...
Yhden ylähampaan tyttö on tehnyt tänä aikana.
ap
alkoi heti levottomat yöt taas, kun poika oppi liikkumaan...Välillä oli kontillaan omassa sängyssään montakin kertaa yössä ja huusi vaan...:( Eihän sitä voinut sinnekään jättää yksinään huutamaan, kun ei tassuttelutkaa auttanut, viereen otettiin nukkumaan ja välillä rauhoittui siihen ilman tissiä pelkällä tutilla..
Odottelen tässä just, että milloin menee ohi tää vaihe. Äitikin haluaisi jo nukkua välillä...:P
muutamaa päivää vaille 7kk poika ja yöt ovat myös aika vaihtelevia. Välillä meno on samaa luokkaa eli heräillään aika ajoin, kun poika huhuaa sängystään ja kun menen katsomaan niin sängyssä ollaan konttausasennossa. Luulen, että liikkuvuuden lisääntyminen on syy siihen, että yöt ja myöskin jossain määrin päiväunetkin ovat aika risaisia. Poika ei vain malta nukkua. Meidän seitsemänkuinen ryömii ja konttaa ja nyt on parin päivän ajan seisonut tukea vasten yksinään. En tiedä milloin ilo näistä taidoista laantuu sen verran, että malttaa myöskin nukkua.
Liikkuvuus on vaikuttanut myöskin imetykseen, eikä pikkuinen enää malta ruokailla rinnalla kuin öiseen aikaan, kun on hieman unenpöpperössä.
Eikai rauhallisimpiin uniin ole mitään oikotietä ja luulen, että liittyy tähän vaiheeseen nuo riehakkaammat yöt. Täytyy vain juoda kahvia ja tuulettaa päätään raikkailla syyskeleillä =)
Tsemppiä sinne!
Miten syö kiinteitä?