Tänään sen päätin: en enää avaa ovia lastenvaunujen kanssa kulkeville!
Pidin pitkään auki painavaa ovea. Nuori noin 20+ äiti meni vauvansa ja vaunujensa kanssa ovesta. Ei mitenkään kiittänyt, ei edes hymyillyt.
Avatkoon sen painavan oven ensi kerralla itse. On se naamakin jo valmiiksi norsunvitulla!
Kommentit (18)
siitä huolimatta, kiittivät he tai eivät. Ei se ole minulta pois, jos eivät elettäni arvosta, mutta itse saan hyvän mielen kun "todistan" itselleni olevani heidän mielipiteensä yläpuolella, ja olen "fiksu" ihminen, siitä huolimatta miten vastapuoli kohteliaaseen eleeseeni suhtautuu. :)
minä avaan edelleen, myös rollaattorimummoille. Ihan sama sanovatko mitään vai eivät. Kissa kiitoksilla elää - en minä.
Tuohan on tekopyhää jos avusta kiitosta odotat. Parempikin että lopetat heti. Minä teen sitä ihan selkärangasta, niin on aina tehty ja niin aina tehdään.
moni muu kiittää, joten älä yhdestä välitä.
voi olla, että oli huono päivä vain sillä.
itse aina kiitän ja hymyilen, koska on niin paljon ihmsiä, jotka eivät avaa ovea, vaikka näkevät vaunut !
ap, pidä vain ovea auki vastaiduudessakin, mä ainakin arvostan.
t. NUORI 20 VEE ÄITI.
Älä suutu. Minusta on ihana,kun ihmiset ovat yleensä tosi huomaavaisia ja kiitän sydämestäni sinua!!! KIITOS
oikein kuuluvalla äänellä, että OLKAA HYVÄ.
Yllensä silloin nolona luikkivat jotain mutisten eteenpäin.
On saattanut tuolla äidillä ollut huono päivä / saattaa olla vaikka masentunut.
että kun avaa oven rollaattorimummolle niin nuoret terveet ja keski-ikäisetkin ryntäävät samasta ovenraosta että hyvä kun mummoparka pystyssä pysyy. Vieressä on toinenkin ovi, mutta eihän sitä kukaan itse avaa jos vieressä mummolle on ovi auki.
näytän takuulla joka kerta persettä niille mulkuille jotka eivät avaa mulle ovea kun olen tulossa kärryjen kanssa. Näytän myös persettä niille kusipäille jotka eivät auta kärryjä bussiin. Ja varsinkin jokaikiselle bussikuskille!!! Ja näitä idiootteja on maailma piukassa! Ps. Kiitän sinua sen teiniäidin puolesta!!! KIITOS!!!
KAtson myös silmiin auttajaa ja otan kohteliaasti asennon kiittäessäni, suoritan myös pikaisen melko eleettömän kumarruksen ennenkuin jatkan matkaani.
Älä nyt vaan lopeta ovien availua. Siitä on oikeasti apua. Sen tosin olen huomannut ettei junissa isät saa apua, jos junan ovet olisivat leveät saisin vaunut yksinkin. Ovet sattuvat olemaan melko kapeat ja apu olisi tarpeen.
Ehkä kuvitellaan että kyllä mies jaksaa?
T: Pekka
KAtson myös silmiin auttajaa ja otan kohteliaasti asennon kiittäessäni, suoritan myös pikaisen melko eleettömän kumarruksen ennenkuin jatkan matkaani.
Älä nyt vaan lopeta ovien availua. Siitä on oikeasti apua. Sen tosin olen huomannut ettei junissa isät saa apua, jos junan ovet olisivat leveät saisin vaunut yksinkin. Ovet sattuvat olemaan melko kapeat ja apu olisi tarpeen.
Ehkä kuvitellaan että kyllä mies jaksaa?
T: Pekka
Miehet eivät kykene auttamaan miehiä homofobiansa takia. Nuoria äitejä auttavat kyllä.
Sano mitä sanot niin sikoja ovat vaikka auttavat. Sietäisi antaa litsari vaivanpalkaksi.
joka armainen kerta, kun näin tehnyt, on saanut osakseen vain mulkaisuja ja tiukkasävyisen tiedotteen, että pärjäävät itsekin. No, siinähän pärjäilevät, en minä enää auta.
"OLE HYVÄ!!" niin mä teen. se on sen häpeä joka ei osaa kiittää.
ihmiset muka availevat ovea niille ketkä työntää vaunui???? tai siis ei ainakaan pks. täällä ihmiset ei yleensä aukase ovia toisille saatika auta esim.bussiin jos tarve vaatis apua. nim.itse ovensa aukaseva äiti joka kyllä kiittäisi avusta!
ihmeessä kaikesta on aina saatava kiitos. Kyllä mä ainakin avaan oven tarvittaessa, enkä odota siitä kiitosta sen koommin. Onhan se tietysti kiva, jos kiitokset saa, mutten mä avaa ovia tai tee muutakaan odottaakseni saavani kiitoksia. Ei jku oven avaaminen nyt mielestäni niin valtava vaiva ole, että siitä pitäisi välttämättä palkita.
- mies, 43 v -
en koskaan enää anna paikkaa bussissa tai pidä ovia auki kun koskaan ei tule kiitoksen sanaa pelkkää ylimielistä mulkoilua vain.
huomaahan sen nykyajan lapistakin ettei mistään osata kiittää kun ei ole opetettu. Sitä paitsi palstalla olen oppinut että se on lasten kiusaamista odottaa sitä kiitosta kun tarjoot naapurin kersoille jäätelöä.
oikein kuuluvalla äänellä, että OLKAA HYVÄ. Yllensä silloin nolona luikkivat jotain mutisten eteenpäin.
Ja jatkan ovien availua vaunuileville, rollaattoreilel, hitaille mummoille ja paapoille etc.
Yleensä ihmiset kiittävät kauniisti. 95 %. Mutta sille viidelle prossalle huikkaa iloisesti ja kuuluvasti OLE HYVÄ!
( :
tuollaisten mutrusuiden niskaan ihan huoletta nykyään. Jos ei osaa kiittää, ei tartte selvästi apuakaan.