Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen saa lain mukaan jättää lapsenvahdiksi?

Vierailija
13.10.2010 |

Vai onko siinä olemassa mitään virallista ikärajaa? Ovatko kaikki MLL:n lastenhoitajat sen ikäisiä kuin laki määrittelee?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v saa vahtia lasta. Se ei oo iästä vaan vastuusta. Joku on jo 12v hyvä ja vastuullinen lastenvahti. Toinen ei ole vielä täysi ikäisenäkään

Vierailija
22/26 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti kai se on 15v kun voi tehdä työsopimuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ihan itse harkita pärjääkö omat lapset missä iässä yksin tai keskenään tai jonkun tutun nuoren kanssa, en itse ole ikinä maksanut minkään firman lastenhoitajaa.

Vierailija
24/26 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n piirit rekrytoivat, välittävät, kouluttavat ja ohjaavat hoitajia. Hoitaja on käynyt Mannerheimin Lastensuojeluliiton järjestämän lastenhoitokurssin. Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaiset ja viimeisen vaiheen opiskelijat käyvät MLL:n järjestämän perehdytyksen. Hoitajat ovat iältään 16–75-vuotiaita.

Vierailija
25/26 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta sai ennen 16-vuotiaan, mutta nykyisin raja taitaa olla 18. Itse hoidin vilkasta 6-7 -vuotiasta kahtena kesänä niin että samana kesänä täytin itse 12 ja 13. Liian nuori, enkä ymmärrä tänä päivänäkään niitä vanhempia, jotka tuohon pyysivät, enkä omia vanhempiani, kun antoivat lähteä. Jos olisi ollut rauhallisempi lapsi, se olisi ollut ok tuona jälkimmäisenä kesänä, jolloin lapsi oli jo lähdössä kouluun ja minä vähän vanhempi, mutta 11-vuotias, ei! 

Vierailija
26/26 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin 11-vuotiaana vauvaikäistä veljeäni ja 12-vuotiaana vieraitakin lapsia. Kun aloitin 12-vuotiaana yksi vahdittava oli alle 2-vuotias, lopettelin homman, kun tyttö oli lähelle kouluikäinen.