Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukuppiongelma - yhtäkkiä jatkuvasti ohivuotoja

Vierailija
12.10.2010 |

Mulla on ollut jo pitemmän aikaa kuukuppi ja olen ollut tosi tyytyväinen. Nyt yhtäkkiä parien viime kuukautisten aikana kuppi on alkanut falskata reunoilta koko ajan, ihan riippumatta siitä, mihin kohti kupin olen laittanut. Mikä on muiden käyttäjien kokemus:

a) kupin käyttöikä - kuinka kauan teillä on ollut sama kuppi käytössä ja rupeaako vanhuus vaivaamaan. En löytänyt netistä tietoa siitä, kuinka pitkään samaa kuppia yleensä käytetään. Mun kupilla on ikää nelisen vuotta - aktiivikäytössä ollut reilun 2 vuotta (olen ollut välillä raskaana & imettänyt pitkään ilman kuukautisia).

b) voiko kupin laittaa liian syvälle? En tarkoita, että pelkäisin "hukkaavani" sen sisälleni, mutta mietin, että olenko laittanut sen liian syvälle ja ohivuodot johtuvat siitä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä se painuu itsekseen suht syvälle ja sillon se pitää, mutta valitettavasti se vaan on sit jo usein niin täynnä että pakko tyhjentää...

Menossa toinen kuukuppi, eka oli Diva, käytössä 4-5 v ja tää toinen on Lunette. Ei auttanut ohivuotoihin.

Vierailija
2/5 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole lisää kuukupin käyttäjiä linjoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään ovat muut käyttäneet samaa kuppia?

Miten kuppi muuttuu käytössä - eli milloin on aika vaihtaa?

Vierailija
4/5 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että olen jossain nähnyt kupin iäksi noin 5 vuotta hyvin hoidettuna ?

Omani on puoli vuotta vanha ja olen tyytyväinen.

Ohivuodosta sen verran, mielestäni ohivuoto tapahtuu jos kuppi jää littanaksi, eli tarkista avautuuko kuppi sisälläsi. Onko reiät auki, voit ne avata neulalla.

Vierailija
5/5 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohivuotoja, kupilla ikää noin 3,5 vuotta.

Kupin käyttöiäksi luvataan 5 vuotta, tai jopa 10 vuotta riippuen käytön määrästä yms. mutta kyllä sen tuo viitisen vuotta pitäisi kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi