Tietoisesti yh:ksi
Hei
Olen itse tietoisesti aikomassa yh-äidiksi ja hakeutumassa hedelmöityshoitoon. Etsiskelen vasta paikkoja, joissa voisi vaihtaa ajatuksia samanlaisen tilanteen jakavien kanssa.
Olen seurustellut kolme vuotta. Poikaystäväni ei enää voi saada lapsia. Hänellä on pitkä yli kymmenen vuoden kahden pojan yksinhuoltajuus takana ja nuorempi poikakin pian lentämässä pois pesästä. Hyvin toisenlainen vapaampi ja haaveiden mukainen elämä voisi siis olla hänelle alkamassa - työn ja vapaa-ajan suhteen ainakin.
Erilaisten kokemusmaailmoidemme takia etukäteen tehdyt mietinnät on siis hyvä käydä läpi, ja kuhina onkin käynnissä, mutta kukapa tulevaisuudesta voi koskaan tietää. Hieno ja arvokas suhteemme tulisi varmasti muuttumaan sillä itselläni kello käy ja käy ja käy ja olen nyt aikomassa hedelmöityshoitoihin, yksinhuoltajaksi, mitä luultavimmin. Valmistaudun siis kantamaan vastuun päätöksestäni yksin.
Näistä keskusteluista voi lukea ja yrittää eläytyä erilaisiin tilanteisiin ja taustoihin ja varmasti kukin tavallaan selviytyy. Siihen uskon ainakin. Mutta olisiko täällä ketään vastaavan päätöksen tehneitä? Ajatuksia?
toimii! Otat jonkun ukon mukaas raflasta ja oot paksuna - ei kannata tuhlata aikaa hoitohin.