miksi äiti haluaa vauvalle korvikset korviin??
tuttuni laittati vauvalle reiät korviin juuri, tyttö 3kk. Kysyin syytä, eikä hän halua kertoa.
Miksi jotkut tekee tämmöstä? Eikö voi odottaa että lapsi on isompi ja osaa sanoa haluaako edes reikiä??? Pisti vaan vihaksi kun noin pienelle asetetaan tulehdusriski samalla ja inhottavat korvikset jotka hankaa korvan taa seen lukon takia.
Kommentit (35)
Vauva ei reagoinut siihen mitenkään, eli lääkärin väite, ettei vastasyntynyt tunne kipua vielä korvalehdessään, piti paikkansa. Korvikset ovat olleet aina ongelmattomat -tyttö jo iso. Lastenlääkäri myös sanoi, ettei ole urallaan vielä törmännyt korviksista aiheutuviin tulehduksiin. Ilmeisesti ilmasto, lämpötilojen ja vuodenaikojen vaihtelu, sekä hygienia ovat täällä ihanteellisessa tasapainossa. Eipä täällä ole paljoa iho-ongelmiakaan tai allergioita.
Asuinmaassamme pääsääntöisesti kaikilla tytöillä on korvikset. Siihen ei liity dramatiikkaa, perversioita tai lapsen esineellistämistä. Pienet 18 karaatin kulta- tai helminapit ja that's it.
Mutta jos puhutaan ulkonäöstä, niin asuinmaassamme naiset ovat huomattavasti kauniimpia kuin suomalaiset yleensä. Naisellisia, hoikkia, itsestään huolta pitäviä ja ne hiukset...Tytöt ovat kauniita kuin posliininuket.
Kaljulla ja kalpealla suomivauvalla korvikset näyttäisivät naurettavilta ja räikeiltä. Mutta kun kantajalla on säkenöivät tähtisilmät ja pitkät viuhkaripset, sekä kiiltävät ja tuuheat korkkiruuvikiharat (täällä ne vaihtelee blondista mustaan, yleisimpänä sävy, joka muistuttaa auringossa kylpevää ruispeltoa), korvikset yllättäen näyttävätkin söpöltä ja itse asiassa neutraalilta.
mutten kuitenkaan muuta hänelle sanonu kuin että anteeks kysymys mut,et miksi??oli kai arka paikka, tai en sitten tunne häntä niin hyvin enään että' voisin suoraan kysyä. Kritiikille pitäisi löytyä tilaa, se ei ole pahasta. Jokainen meistä joutuu kuulemaan sitä kuitenkin, se on vain tapa käsitellä ja keskustella eriävistä mielipiteistä.
ellei lävistä avuttoman vauvan ruumiinosia? Niinpä niin..säälittävää. Mut hei, onhan se ihquu kun 2-vuotias haluu vaihdella mamin kans korvixii :-D
koska ovat kauniit, tyttömäiset, suloiset, ihanat ja kaikke muuta mahdollista mukavaa. Tulehdusriskiä ei ole, jos hoitaa ja putsaa ja tehdään hyvin.
Ei satu kuin pari sekuntia ja sitten on ohi.
Nyt tyttäremme on 2v ja hän rakastaa korviksiaan ja haluaa vaihdella niitä.
Tyttömäisyys ja tyttöjen jutut ovat ihania!!
eikö rannekoru olisi ollut parempi, ihan vaikka kuviin kaunistamaan vauvaa??
jos äiti haluaa vaikka ostaa vauvalle nätin mekon kuin että haluaa reiät pienen korviin, kyse ei silloin ole enään äidistä yksinään vaan toisesta ihmisestä johon tehdään jotain mihin hän ei ole voinut itse vaikuttaa. Pikkasen pienempi paha on pukea röyhelömekko kuin ottaa radikaalisti reät korviin, mekon pukeminen ei satuta miläänlailla.
JA VOI SE HOIDETTUKIN KORVAREIKÄ TULEHTUA!!
Mulle ainakin laitettiin korvikset jo muutaman kuukauden ikäisenä, ja onneksi laitettiinkin. kaksi-vuotiaana sain toiset ja sattui sen verran silloin että olin ikionnellinen etten muistanut kun ne ekat laitettiin. Kiitos siitä kuuluu äidilleni :) Ja en muistaakseni tunne ketään jolla ei noita korviksia tähän aikaan enää ole.. eli eiköhän jokaiselle pikku prinsessalle korvikset kelpaa! ja saahan ne pois milloin vain jos häiritsevät. Ja tiedoksi, tulehdusriskiä jos pelkäät, niin eiköhän äidit pidä huolta peseytymisestä, eikä pienokainen itse pääse räpläämään korviaan, eli ei sinne bakteerejakaan pääse :)
mut ainoa mitä en ymmärrä että miksi ei voi odottaa koulu ikään esim. miksi juuri vauvalle vain jotta on söpöä
miksi vauvalle pitäisi laittaa korvikset. Se ei ole hyvä syy laittaa reikiä korviin, että äidin mielestä näyttää söpöltä.
itselle ei tulisi mieleenkään laittaa kenellekään lävistyksiä lupaa kysymättä, oli ikä tai sukupuoli mikä tahansa.
Itsellä tatuointi, muttei koskaan korviksia.
on se, että itselleni taaperona laitetut korvareiät tulehtuivat, ja toisessa korvassa niin pahasti, että siihen ei enää vanhempana saatu reikää nätisti laitettua. Niin turhaa :(
Mulle ainakin laitettiin korvikset jo muutaman kuukauden ikäisenä, ja onneksi laitettiinkin. kaksi-vuotiaana sain toiset ja sattui sen verran silloin että olin ikionnellinen etten muistanut kun ne ekat laitettiin. Kiitos siitä kuuluu äidilleni :) Ja en muistaakseni tunne ketään jolla ei noita korviksia tähän aikaan enää ole.. eli eiköhän jokaiselle pikku prinsessalle korvikset kelpaa! ja saahan ne pois milloin vain jos häiritsevät. Ja tiedoksi, tulehdusriskiä jos pelkäät, niin eiköhän äidit pidä huolta peseytymisestä, eikä pienokainen itse pääse räpläämään korviaan, eli ei sinne bakteerejakaan pääse :)
Miksi lapsia sitten ympärileikataan? sama asia, mutta pahempi. jättäisin kommentoimatta jos ei ole muuta kysyttävää kuin että miksi.
ympärileikkaus kuuluu myös kulttuuriin/uskoon EI äidin ja isän haluamiseen tai että ku se on söpöä!! Oksettavaa miten joku tahalleen tekee pahaa viattomalle
tosi turhamaista, en ymmärrä..tulehdusriski on suuri pienellä vauvalla vielä suurempi
noh, tahallinenhan se ympärileikkauskin on, ja tuottaa kipua. eikä sitä voi ikinä enää korjata! ja sen voivat vanhemmat päättää leikkauttavatko vaiko eivät.. vaikka uskosta toki kyse. Pakko ei ole kuin kuolla, ja sekin vaan kerran.
Ei vauva itse nauti korvakoruista, haittaa niistä vain on sille. Vanhemmathan voivat laittaa itselleen lisää reikiä, jos haluavat enemmän korvakoruja.