Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle nimeksi Runo?

Vierailija
12.10.2010 |

Mitä mieltä olette Runosta pojan nimenä? Minusta se on kaunis, mutta mietin onko se selvästi pojan nimi. Tiedän itse sekä Runo-nimisen pojan että tytön.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Runo on aivan sekeä POJAN nimi ja vielä miehekäskin. Ulkoasultaan todella kaunis ja lausuen kuulostaa upealta.

Tuskin nimi muokkaa ihmistä mihinkään suuntaan. Ja jos olisi aikuisena painija, mitä sitten. Onhan niitä nimiä joka lähtöön. Vanhojen mummojen ja vaarien nimiäkin annetaan nykyisin lapsille on Einoja, Ilmareita, Orvokkeja, Vienoja sun muita.. Ei ole sellaista nimeä, jolla voisi miellyttää kaikkia.

Ja oli nimi mikä vaan lasta voidaan kiusata syystä tai toisesta, harvoin esim. koulukiusaaminen johtuu lapsen nimestä.

Usein nämä nimien arvostelijat ovat juuri niitä ihmisiä, jotka eivät vain uskalla antaa lapselle mitään top10 nimistä eriävää..

Runo-nimi pojalle on loistava ja persoonallinen! Ehkäpä tulevaisuuden suosikkinimikin, ken tietää!

Vierailija
2/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni RUNO-nimi pojalle on aivan loistava! Ihana ulkoasultaan sekä lausuttaen mielestäni aika miehekäskin. Ehdottomasti pojan nimi! Vau, todella kiva. Pääsee heti omalle suosikki-listalleni.

Väestörekisterikeskuksen mukaan nimeä on annettu jo pitkäänkin miehille. Itsellenikin tuli heti poika mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

runo tarkoittaa naaras poroa, joka ei voi lisääntyä

Vierailija
4/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ehkä onkin pojan nimi.

Vierailija
5/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän vanha Raunokaan ole siitä kaukana.

Mie kannatan :)

Vierailija
6/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyhässä maassa ole koskaan edes kuullut moista! Jotain saamen vääntöä?

Vierailija
7/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappilaisilla on poroille kymmeniä, jopa satoja erilaisia nimityksiä, joilla kuvataan mm. poron sukupuolta, ikää, väriä, kuntoa ja luonnetta.

kermikkä = noin vuoden ikäinen poro

kosotus = neljä vuotta täyttänyt poro

nimiloppu = yli kuusi vuotias poro

runo = naarasporo, joka ei voi saada jälkeläisiä

musikki = karvanväriltään tumma poro

kalppinokka = valkeaturpainen poro

mouhtikas = iloisen ylpeä

kesukka = kesy poro

kippa = sairas poro

nulppo = sarveton poro

pailakka = kesyttämätön, kuohittu (purtu) urosporo

Vierailija
8/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielipideasioista ei voi kiistellä, koska en laittaisi nimeksi myöskään Saga, ja sitä nimeä kysellään täällä palstalla harva se päivä.

Vierailija
9/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissa minun pelloiltani. Loiseläjät.

Lappilaisilla on poroille kymmeniä, jopa satoja erilaisia nimityksiä, joilla kuvataan mm. poron sukupuolta, ikää, väriä, kuntoa ja luonnetta.

kermikkä = noin vuoden ikäinen poro

kosotus = neljä vuotta täyttänyt poro

nimiloppu = yli kuusi vuotias poro

runo = naarasporo, joka ei voi saada jälkeläisiä

musikki = karvanväriltään tumma poro

kalppinokka = valkeaturpainen poro

mouhtikas = iloisen ylpeä

kesukka = kesy poro

kippa = sairas poro

nulppo = sarveton poro

pailakka = kesyttämätön, kuohittu (purtu) urosporo

Vierailija
10/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissa minun pelloiltani. Loiseläjät.

Lappilaisilla on poroille kymmeniä, jopa satoja erilaisia nimityksiä, joilla kuvataan mm. poron sukupuolta, ikää, väriä, kuntoa ja luonnetta. kermikkä = noin vuoden ikäinen poro kosotus = neljä vuotta täyttänyt poro nimiloppu = yli kuusi vuotias poro runo = naarasporo, joka ei voi saada jälkeläisiä musikki = karvanväriltään tumma poro kalppinokka = valkeaturpainen poro mouhtikas = iloisen ylpeä kesukka = kesy poro kippa = sairas poro nulppo = sarveton poro pailakka = kesyttämätön, kuohittu (purtu) urosporo

pihalla ja pellollamme, yhtään vahinkoa eivät tehneet, pikemminkin päinvastoin kasvu oli hurjaa kun oli hyvin lannoitettu luonnon omilla lannoitteilla.

Vierailija
11/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loiseläjiä kaikki tyynni. Ja pirunmoinen riesa liikenteessä. Toivottavasti laki aitaamispakosta valmistuu pian.

poissa minun pelloiltani. Loiseläjät. ,

pihalla ja pellollamme, yhtään vahinkoa eivät tehneet, pikemminkin päinvastoin kasvu oli hurjaa kun oli hyvin lannoitettu luonnon omilla lannoitteilla.

Vierailija
12/58 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suloinen poika onkin. Miellän siis pojan nimeksi.

Vierailija
13/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runo on mielestäni pojan nimi.

Vierailija
14/58 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa ei nimi ollenkaan.

Vierailija
15/58 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisi lapselleni mitään Runo nimeä. Mutta eikö jokainen päätä itse lapsensa nimen.

Vierailija
16/58 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielleyhtymä liian voimakas.

Vierailija
17/58 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimenomaan Runo K. Kurko, Suomen NRA:n puheenjohtaja. Ei hyvä.

Vierailija
18/58 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja merkitys varmaan häviää nopeasti mielestä. Eihän Marjakaan tunnu marjalta. Mutta itse mietin monissa nimissi sitä ennettä, tahtookohan se poika sitten olla miten runollinen. Jospa siitä tuleekin voimannostaja tai insinööri.. Tykkään erikoisista nimistä, mutta itse haluan niiden olevan aika neutraaleja silti.

Mutta sehän on makuasia. Äänteellisesti Runo sopii hyvin sekä tytölle että pojalle ja on minusta kaunis.

Vierailija
19/58 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonteen ja elämäntarinan etukäteen. Mitä jos lapsesi ei halua herkkä "Runo"poika, vaan ronski kuulantyöntäjä tai terävä bisnesmies? Tuosta nimestä ei tule olemaan hänen elämässään kuin haittaa.

Vierailija
20/58 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan nyt että Runo on alkujaan muodostunut nimeksi Runarista, sillä ei siis ole runouden kanssa mitään tekemistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi