Isovanhemmat ja alkoholi
Onko kohtuullista vaatia, että lasta hoitavat isovanhemmat ovat selvinpäin?
Miehestä olen vähän nipo kun olin sitä mieltä, että on vähän outoa, että papan pitää juoda silloin kun hoitavat lastamme. Hän on vasta vuoden ikäinen ja itse änkesivät sitä hoitamaan. Olimme ensin yhdessä syömässä, ja pappa tempaisi illallisella alkumaljan, välidrinksun, puol pulloa punkkua ja vielä konjakin. Mummo onneksi tyytyi alkumaljaan ja pulloon olutta. He lähtivät lapsen kanssa kotiin, ja me kävimme miehen kanssa vielä parilla. Kotiin tultua olin hyvin hämmästynyt kun huomasin, että appiukko oli vielä käynyt hakemassa kaupasta kaljaa.
Mua ahdistaa tää aika paljon kun meillä on muutenkin vähän vetoa lapsenhoidosta.
Kommentit (7)
Heillä on muutenkin ongelmia alkoholin kanssa. En mielellään usko lastani heille, mutta jos on "pakko", ehtona on täysi nollatoleranssi. Mieheni ei ymmärrä eroa siinä, jos minä otan yhden lapsen nukahdettua, tai jos alkoholisti ottaa yhden.
Sinulla on oikeud vaatia heitä olemaan tasan selvinpäin. Sinun ei olisi edes pakko antaa lasta heille, niinkuin ei minunkaan, mutta olen yrittänyt tehdä kompromisseja sukurauhan säilymiseksi.
Ihan liikaa siis otti pappa minun mielestäni.
ei siinä mitään, mutta en itse joisi kuin pari, jos olisin hoitovastuussa lapsestani. Jos hoitaisin vierasta, en joisi yhtään.
On vaan erikoista, että ainoa lapsenlapsi on suunnilleen maailman tärkein ja ihanin, muttei sitä voi hoitaa ilman alkoholia.
Näin niin kuin yleensä...
Meillä poikkeus. Isäni - absolutisti ihan muuten vain on 84-vuotias ja maailman paras isoisä. Ihanan ja rakastava.
Muuuttta asiaan. Jos mummo on selvinpäin - no worries. Poikani isovanhemmat ovat alkoholisteja enemmän tai vähemmän. Ei mitään rähinäjuojia, kunhan tissuttelevat. Mutta ikinä eivät lapsenlapsensa aikana viinaa ottaneet. Sanoivat minulle, että se on heillä periaate ja sen uskoin.
ja illalliseenhan menee sen verran aikaa, että mummo on sen loupssa jo varmasti ajokunnossa. Mut toki jos pappa juo rähinäviinaa niin sit ei yhtään lasten läsnäollessa vaikka olis miten monta vesiselvääkin aikuista mukana.
komppaan tätä.
ja illalliseenhan menee sen verran aikaa, että mummo on sen loupssa jo varmasti ajokunnossa.
Mut toki jos pappa juo rähinäviinaa niin sit ei yhtään lasten läsnäollessa vaikka olis miten monta vesiselvääkin aikuista mukana.