Voi ei. Sparrailimme mieheni kanssa ja iskin hampaat sisään...
Aloitin syksyllä karaten peruskurssin. Olemme siitä lähtien "vähän" innostuneet sparrailemaan mieheni kanssa, mieheni harrastaa vapaaottelua ja lähinnä nareskelee karaten tekniikoille, joita häneen käytän.
No tapansa mukaan hän sitoo minut ja naureskelee että mitäs nyt..
Tänään otimme taas ohimennen matsia. Potkaisin ensin ales ja samasta hypystä toisen potkun ylös vahingossa hänen suuhunsa. Kaikki kävi nopeasti, mies itsekin yllättyi, kun oletti potkua ales, mutta se olikin vain "hämy".
Lähdimme oitis ensiapuun ja keräsimme hampaat talteen. On vähän huono fiilis. Kaikki on kunnossa verta tuli melkoisesti ja hampaatkin saatiin paikoilleen.
Kommentit (31)
kahvakuulan ikkunasta mäjelle? Arvatenkin, sama haisu on näissä viesteissä.
Siis av:lla kahvakuulaketju?
Pistä linkkiä jos löydät.
T:AP
Ap on selvästi ylpeä teostaan vaikkei sitä suoraan mainitse. Minusta sinut pitäisi erottaa karatte-seurastasi. Olet käyttänyt taitoja pahaan.
Käsittääkseni karateka vannoo valan jossa allekirjoittaa nimellä sopimuksen ettei käytä taitojaan pahaan tai hyvään. Ainoastaan harjoittelee taitoa taidon vuoksi ei minkään muun.
Tästä syystä karate ei sovellu kamppailu-urheiluun. Se on liian vaarallinen taito. Ihmisiä kuolee.
jalostettu ihmisiä kommunismiin sopiviksi ja tälläkin hetkellä eläisi pienessä kylässä varsin rauhanomainen populaatio, jotka toteuttavat tätä hienoa aatetta täysin luonnollisesti.
Ainoa heikkous heillä olikin tuo liiallinen yhteisöllisyys eli olivat alttiita sukurutsaan, eikä heiltä löytynyt puolustusvaistoa. Maanpuolustus heiltä ei olisi onnistunut säyseän luonteensa vuoksi.
Linkkiä en löydä tähän hätään.
Eli ap:lle. Karate ja itämaiset lajit kehittävät sisäistä voimaa Chitä. Omaat ehkä poikkeuksellisen annoksen sisäistä voimaa. Ole nyt varovainen sen kanssa ettet hajoita koko miestäsi. Mieti, jos olisit osunut ensimmäisellä potkulla haaroväliin?
Vähän vastuuta taidoille nyt. Vapaaottelu, nyrkkeily ja paini eivät kykene puolustautumaan chi-pohjaisia iskuja vastaan sillä ne käyttävät sekä sisäistä voimaa ja lihasvoimaa eli koko vartaloa iskuissaan. Nyrkkeilyssä lyönnit lähtevät vain kädestä ja jaloista. Nyrkkeily ei käytä Chitä hyödykseen.
Sinuna soittaisin senseillesi ja kertoisin tapahtuneen. Olisin hyvin pahoillani ja häpeissäni tapauksesta. Toivottavasti seisei antaa sinulle anteeksi.
T: Julutsuka
ennen kuin opettelet lisää karatetemppuja.
Aivan törkeää tuo teidän "leikki". Karatea harrastavat lapsetkin tietävät, että siellä opitut temput jäävät tatamille eikä niitä käytetä harjoitusten ulkopuolella.
Minun 9-vuotias poikani on harrastanut karatea nyt 1,5 vuotta enkä ole kertaakaan nähnyt hänen edes pelleilevän ainuttakaan karateliikettä kavereittenkaan kanssa. Serkkunsa koitti höynätä poikaa näyttämään "karate-juttuja" ja poika kieltäytyi aivan ehdottomasti karaten sääntöihin vedoten. Kas kun ei aikaihminen tajua, ettei ole tuolla lailla vara pelleillä.
kuukauden päästä on vyökokeet joista luultavasti suoriudun kiitettävillä arvosanoilla. Sparrimme oli leikkimielistä ja mieheni yllytti minua. Hänestä karate on paskaa, eikä toimi.
Käyn ystävieni kanssa harjoituksissa ja nautin lähinnä yhteisöllisyydestä. Täytyy myöntää etten itsekään uskonut temppujen toimivuuteen.Mikäli minut erotetaan seurasta, jossa en vielä edes ole kirjoilla. Vaihdan seuraa ja tyylisuuntaa. Olen lahjakas ja tahdon oppia lisää.
T:AP
Olen harrastanut karatea yli 20 vuotta ja opetankin kyseistä lajia ja jos jostain kuulisin, että oppilaan sparraavat ja mätkivät toisiltaan hampaita kurkkuun oppimillaan taidoilla niin kyllä lentäisi pihalle tunneilta ja nopeasti!! Tai ainakin saisi todella tiukkasävyisen varoituksen!
av:lta löytyy expertit asiassa kuin asiassa. Täällä majailee mestarit. Heiltä löytyy 20 vuoden kokemusta ja vaikka mitä.
Anna mun kaikki kestää.
Onko se mahdotonta sinusta?
av:lta löytyy expertit asiassa kuin asiassa. Täällä majailee mestarit. Heiltä löytyy 20 vuoden kokemusta ja vaikka mitä.
Anna mun kaikki kestää.
Onko se mahdotonta sinusta?
Onkohan mies jo toipunut tästä iskusta?
Mietin lähinnä psyykkisesti...
sikäli ymmärrän, jos sparri oli pientä nahistelua "eteisessä".
Et vielä hallitse voimiasi. Potkaisit liian lujaa. Miehesi luultavasti menettää osan purukalustostaan.
Toivottavasti opitte tästä jotain.