Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä värit EIVÄT sovi yhteen?

Vierailija
11.10.2010 |

Täällä olen joskus törmännyt esim. siihen, että jonkun mielestä punainen ja violetti eivät sovi yhteen, tms. Valaiskaa nyt vähän! Itse olen sitä koulukuntaa, että jos yritän valita lapselle mielestäni yhteen sopivat vaatteet ja lapsi sanookin haluavansa esim. punaisen paidan kanssa vihreät housut, niin yleensä totean hetken yhdistelmään totuteltuani, että sehän näyttää oikeastaan ihan kivalta. Täällä monenkin silmiä kuulemma usein särkee, mutta mikä silloin särkee? Omia silmiäni särkee tuskin mikään, paitsi joskus joku oikein ankea, kuten ruskean ja tummansinisen tai harmaan yhdistelmät.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvalla yksi body lindexiltä jossa on punaista ja pinkkiä, loistavan värinen. Turkoosi ja punainen ei mun mielestä sovi yhteen.

Vierailija
22/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi yhdistää sinistä ja punaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu sävyt, jotka eivät sovi yhteen.

Melkein mitkä tahansa värit voi kyllä yhdistää kunhan löytää niistä sopivat sävyt :)

Vierailija
24/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävystä, ja vaatteesta. onko lisänä jotain muita kuvioita jne.

jos ylä- ja alaosa on samaa väriä, se näyttää yleensä tyhmältä. esim. ruskea paita ja ruskeat housut, tai vaaleanpunainen paita ja vaaleanpunaiset housut. yyh.

(silti on kyllä tullut vauvalla käytettyä näin, vaikka en tykkääkään)

Vierailija
25/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan sävyt sopii, niin se on. No mistä tietää sopiiko sävyt? jos on yhtään värisilmää, niin kyllä sen näkee. Entä jos ei ole värisilmää? No sitten mennään sopimattomissa tai toivotaan että sattuu mätsäämään. Ei se ole niin vakavaa!

Vierailija
26/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein mitkä värit vain sopivat keskenään jos sävyt ovat oikeat =). Ei kaksi eri sinistäkään vältämättä sovi yhteen :). Musta btw pinkki-pun yhdistelmä on oikein kiva :).

Vierailija
27/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmien ja lämpimien sävyjen yhdistely voi riidellä, tai kirkkaiden värien yhdistely murrettuihin sävyihin, mutta tästäkin on aina poikkeuksia.

Punainen ja vihreähän on vastavärit ja sen puolesta sopii ihan hyvin mut tiettyjen punaisen ja vihreän sävyjen kanssa on musta ongelma se että tulee liian jouluinen vaikutelma jos ei ole joulu.

Vierailija
28/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävyä (ovat joko lämpimiä sävyjä tai kylmiä molemmat) niin sopivat yleensä aina yhteen. Myös jotkut kylmät ja lämpöiset yhdessä saattavat sopia, jos muodostavat hyvän kontrastin. Esimerkiksi okra ja kylmä ruskea. Uiversaali eli peruspunainen ja vihreä riitelevät mielestäni karseasti keskenään.

Vierailija
29/53 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jotkut sävyt kyllä voi riidellä keskenään... Jos vaikka pannan vähän semmonen hempeä vanha liila paita ja kirkuvan pinkit pöksyt niin voishan se näyttää vähän hullulta... Ehkä.

Sit jos sekaan pannaan jotain kuvioita, niin se jo rajoittaa aika paljon. Tietty, jos molemmissa vaatteissa on vähän samaa sävyä, ne yleensä sopii. Mut kaks erinäköistä ruutua ei nyt ehkä ole paras yhdistelmä.

Tai useampaa eri väriä. Sillisalaatti on aika usein tyttären (7v) valinta, jos itse saa päälleen pukea XD On perinyt varmaan värisilmänsä isältään, joka kerran kehui, että pisti tänään tytölle vähän punaista päälle. Joo-o, laittoi lohenpunaiset housut, pinkit sukat ja kirkkaanpunaisen paidan ;) (En sanonut mitään. Sinänsä ihan sama kai..)

Vierailija
30/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää yhdistelmästä MUSTA-PUNAINEN, vaikka se hyvin yleinen onkin. Mielestäni se on jotenkin kova ja aggressiivinen. Tummaihoiselle ehkä sopiikin.

Myös MUSTA-TURKOOSI on huono yhdistelmä. Musta tappaa turkoosin hehkun täysin. Turkoosi on moninkerroin kauniimpi ja raikkaampi yhdistettynä esim. tummaan ruskeaan tai keskisiniseen.

Myös sellaiset liikaa jotakin tunnettua brändiä muistuttavat väriyhdistelmät näyttävät koomisilta:

SININEN-KELTAINEN => Ikea

VALKOINEN-PUNAINEN => Marianne-karkki

PUNAINEN-KELTAINEN => McDonalds

ORANSSI-TUMMANSININEN-VALKOINEN => Tapparan jääkiekkojoukkue

jne jne :D

Vierailija
31/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansininen ja ruskea, kirkkaanvihreä ja punainen (poikani vaatetus tänä aamuna...).

Vierailija
32/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en koskaan pue vastavärejä ylleni. Enkä liian monta väriä kerralla. Myös jotkin vierekkäiset värit kuten vihreä ja sininen näyttävät omaan silmääni vaatetuksessani oudolta.

Vierailija
33/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ne on ne värien sävyt ja lämpötilaerot, jotka särkevät silmiä. Mutta yleisemmin tummansininen ja ruskea, tummansininen ja musta, vaikeimpia yhdistettäviä mielestäni. Lisäksi violetti ja monet punaisen sävyt (erityisesti oranssiin taittuvat), ne aiheuttavat päänsärkyä ja pahoinvointia.

Vierailija
34/53 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa voisiko esim. vaikka punaiset hiukset ja musta-lila mekko sopia yhteen?

Vierailija
35/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo luonnossa olevia värejä; ne sopiva yhteen kun ovat sopivia sävyjä.. sininen ja vihreä (taivas ja metsä)  Kirkas vihreä ja kirkas punainen (ruusu),  Ruskea ja vihreä (mänty, kuusi) jne..

Vierailija
36/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mintunvihreä ja sinapinkeltainen

Vierailija
37/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä tehnyt tämän avauksen joskus 2010? Vaikuttaa jotenkin etäisesti tutulta...

Vierailija
38/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea ja musta. Miten tunkkaista!

Vierailija
39/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian erilaiset punaisen sävyt eivät oikein sovi yhteen, eivätkä myöskään hyvin kirkas sinen ja punainen. Mutta vaikka joku väriyhdistelmä olisikin vähän epäsopiva,niin ei se nyt silmiin kuitenkaan satu.

Vierailija
40/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanruskea/beige ja joulunpunainen. Itselläni on jotenkin kultaisen ruskeat hiukset, ja miehet ovat usein pyytäneet minua pukeutumaan punaiseen, mutta en vaan voi, kun toi yhdistelmä on musta niin ällö!