Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä värit EIVÄT sovi yhteen?

Vierailija
11.10.2010 |

Täällä olen joskus törmännyt esim. siihen, että jonkun mielestä punainen ja violetti eivät sovi yhteen, tms. Valaiskaa nyt vähän! Itse olen sitä koulukuntaa, että jos yritän valita lapselle mielestäni yhteen sopivat vaatteet ja lapsi sanookin haluavansa esim. punaisen paidan kanssa vihreät housut, niin yleensä totean hetken yhdistelmään totuteltuani, että sehän näyttää oikeastaan ihan kivalta. Täällä monenkin silmiä kuulemma usein särkee, mutta mikä silloin särkee? Omia silmiäni särkee tuskin mikään, paitsi joskus joku oikein ankea, kuten ruskean ja tummansinisen tai harmaan yhdistelmät.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä ja punainen, lila ja vihreä, violetti ja keltainen, lila ja keltainen, oranssi ja sininen. Tämä minun mielipide VA

Vierailija
42/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolla viime vkolla harmaat suorat housut ja kirkkaan oranssi paita,oli aika kamala väri yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oranssi ja sininen käy tosi hyvin yhteen.

Vierailija
44/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanvihreä ja vaaleanpunainen. Hyi helvetti!

Vierailija
45/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liila ja vihreä.vihreä sopii aika harvan värin kanssa

Vierailija
46/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaankeltainen ja liila on jo aika vaativa yhdistelmä. Samaten turkoosi ja oranssi. Sinapinkeltainen ja vaaleansininen.

Onhan noita, mutta kyllä melkein värin kuin värin voi yhdistää jollakin tavalla, kunhan sävyt ovat kohdallaan ja asu muuten simppeli. Jos asussa on paljon värejä, se ei tarvitse enää muuta ekstraa.

Vierailija
47/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä vaaleanpunainen (ei pinkki!) että vaalea liila käy loistavasti yhteen havunvihreän kanssa.

Vierailija
48/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho aika outoa, että moni sanoo punaisen ja vihreän olevan huono väriyhdistelmä. Ajatelkaa vaikka mansikkaa ja tomaattia kannan kanssa.

Vierailija
50/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen ja keltainen samassa asussa samoin sininen ja valkoinen, tulee mieleen lippujen värit.

Punainen ja keltanen,  Mcdonalds värit.

Viininpunainen, olen alkanut vihaamaan sitä vanhan veren väriä yh!

Vierailija
51/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 00:55"]

Sininen ja keltainen samassa asussa samoin sininen ja valkoinen, tulee mieleen lippujen värit.

Punainen ja keltanen,  Mcdonalds värit.

Viininpunainen, olen alkanut vihaamaan sitä vanhan veren väriä yh!

[/quote]

Sininen ja valkoinenhan on varmaan käytetyimpiä väriyhdistelmiä vaatteissa ja todellakin toimii:

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m834u2p1Q11qbwiabo1_1280.jpg

Punainen ja keltainen on kyllä melko paha, varsinkin kun aika moni iso firma on ottanut ne kirkkaimmat värit käyttöönsä: mäkkäri, shell, SOL, DHL jne, mutta kyllä musta tää yhdistelmä on kuitenkin ihan nätti:

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8zjk8cd2O1qftof2o1_500.jpg

t.44

Vierailija
52/53 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2010 klo 12:20"]

Minä en voi yhdistää sinistä ja punaista.

[/quote]

Mun mielestä taas esim. oikein tummanpunaiseen sopii kivasti turkoosin sininen ja tummansiniseen vaaleanpunainen. Mutta perus sininen ja perus punainen ei itseänikään viehätä, sama pätee vihreään ja punaiseen perussävyinä, tulee joulukuusi mieleen.

Makuasioitahan nämä, mun mielestä kyllä olisi kivaa nähdä enemmänkin värejä katukuvassa, tuntuu että suomalaiset suosivat aika neutraaleja värejä ja jotenkin pelätään ehkä erottua massasta... Kun paljon näkee mustaa, harmaata, beigeä, tummansinistä ja valkoista. Harvemmin vaikka kesälläkään näkee pinkkejä farkkuja, keltaista puseroa, turkoosia hametta, oranssia laukkua tms. Aina on vaan vaaleita, neutraaleja värejä. Mutta kukin tavallaan, itse tykkään yhdistellä eri värejä eri tavoin:)

Vierailija
53/53 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ja punainen