Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on jos syyttäjä nostaa syytteen...?

Vierailija
11.10.2010 |

Jos on tehny rikosilmoituksen ja itse vielä miettii nostaako syytettä. Ja syyttäjä sinä aikana nostaa syytteen, mistä se kertoo?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ei voi perua. Sovittelun voi ottaa kyllä tilalle useissa tapauksissa.

Vierailija
2/7 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa rikoksista ovat sellaisia, että syyttäjä joutuu jo virkansa puolesta nostamaan syytteen. Tällaisia ovat esim. pahoinpitelyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostamiselle on pätevät perusteet ja mahdollisuus että syytetty tuomitaan syylliseksi on suuri.

Vierailija
4/7 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin rikosilmoituksen tehneellä on oikeus perua juttu, vaikka syyttäjä olisi syytettä nostamassakin. Esimerkiksi tavallinen pahoinpitely on asianomaistajarikos ja törkeä pahoinpitely taas ei ole. Samoin raiskaus oli aikanaan asianomistajarikos eli tekijä pystyi sopimaan asian uhrin kanssa vaikka rahasta ja sen jälkeen juttu vedettiin pois. Nykyään raiskaus ei ole asianomistajarikos eli kerran rikosilmoituksen tehtyä homma menee kuin juna uhrin mielipiteestä huolimatta. Toisaalta jos uhri kieltäytyy todistamasta oikeudessa, niin syyttäjällä on näytössä ongelmaa äkkiä.

Vierailija
5/7 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän vaikuttaa sitten aika lupaavalta :)

Vierailija
6/7 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän vaikuttaa sitten aika lupaavalta :)

Vierailija
7/7 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole minusta, vaan yhdestä tuttavasta. Ja ei ole kyseessä mikään henkirikos, raiskaus, pahoinpitely tmv..

Olen vain onnellinen hänen puolestaan, jos asiat nyt menee niin kuin ne näyttäis nyt menevän :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi