Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko pomosi mukaan vapaa-ajan rientoihin?

Vierailija
10.10.2010 |

Eli olen itse esimiesasemassa ja mietin, lähtisinkö työyksikköni yhteiselle pienelle risteilymatkalle viikon kuluttua. Ilmoittautua pitäisi ke mennessä, enkä osaa päättää, olisiko se typerää vai viisasta - yleensähän on hyvä pitää vapaa-aika ja työ erillään, ja pomon rooli on aina vähän erilainen.

Eli haluaisitko sinä pomosi mukaan vastaavalle reissulle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sut on kutsuttu sinuna lähtisin mukaan jollei ole erityistä syytä olla lähtemättä.

Jos sut on kutsuttu mukaan niin ilmeisesti sut halutaan mukaan, mieti minkä viestin annat jos ET lähde=

Olen itse pienen ryhmän vetäjä, alle kakskyt henkeä ja koen olevani osa porukkaa muutenkin kuin esimiesroolin kautta. Mulla on siis käytännössä työnjohto rooli en ole mikään johtaja. Itse siis osallistuisin ilman ongelmia.

Meillä on ongelma ollut joskus toisinkin päin. Eli pomoni ei koskaan esim. osallistu talon pikkujouluihin. Viime vuonna ei pomon pomokaan osallistunut. Pri muutakin pienenpää pomoa loisti poissaolollaan ja se oli todella noloa, osallistuttamattomuus siis aiheuttaa enemmänkin puhetta.

Vierailija
2/14 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana firman luottokortti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne ei tuu, niin tulee sellainen olo, ettei seura kelpaa

Vierailija
4/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisille joo, muuhun ehkä ei, jos ei nimenomaan pyydetä, kun monet sanoo humalassa mitä ei tarkoita ja käyttäytyy miten sattuu ja sit hävettäisi maanantaina tulla taas pomon eteen..?

Vierailija
5/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa silloin juhlista/ryyppyreissusta tms sovitaan mahdollisimman hissun kissun.

Reissun tarkoitus onkin itse kunkin pääsy "purkamaan sydäntään".

Vierailija
6/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieti, millainen on suhteesi omiin alaisiisi. Siitähän se riippuu.

Vierailija
7/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en ehkä omaa pomoani mielellään ottaisi mukaan

Vierailija
8/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidämme kaikki toisistamme, mutta olen tietoisesti pitänyt esimiesroolista kiinni eli kenenkään kanssa en ole erityisen hyvä ystävä, jotta pomon hommat olisi helpompi hoitaa. Siksi arveluttaa..

t. ap

Vierailija
9/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomoja on ollut nyt 3 eri tyyppiä. Jokaisen kanssa on ryypätty, tanssittu, puhuttu paskaa, annettu palautetta puolin ja toisin.. ja duunipaikka on edelleen säilynyt.

Osaston hengestä voisin kertoa sen verran, että ne, jotka ei näille reissuille ikinä lähde, ovat aina vähän outsidereita, koska eivät mitenkään pysty hitsaantumaan sakkiin samalla tavalla kuin reissaajat.

Minä sanoisin, että lähde vaan jos yhtään sitä harkitset. Se, ettet heti ole tyrmännyt lähtöä, kuvastaa sitä, että haluaisit olla paremmissa välissä alaistesi kanssa. Ja se onnistuu yleensä, kun antaa itsestään vähän enemmän julki kuin sen pelkän työminän.

Vierailija
10/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät ja toimihenkilöt ei halua, mutta ylemmät eivät siitä ainakaan pahastu. Ja tietysti porukkakin vaikuttaa, mutta siis noin yleensä näin.

Vierailija
11/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sinua on erikseen pyydetty, niin ei varmaan kyse ole siitä ettei sinua haluttaisi mukaan.

Jossain toisessa työpaikassa/toisenlaisen pomon kanssa en välttämättä haluaisi vapaa-aikaani viettää. Riippuu niin paljon monesta eri asiasta.

Vierailija
12/14 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain työyhteisöissä tuo ei toimi, joissain toimii.

Lisäksi rajanveto pomojen, lähiesimiesten ja isojen dirikoiden välille on monesti vaikeata tai jopa mahdotonta, sillä yhteistyö ja rajapinnat näiden ihmisten kanssa ovat niin paljon kiinni siitä, mitä työ on ja kuinka se on organisoitu.

Osa pomoistahan on lopulta päivittäin osa sitä suurempaa joukkoa, jota duunareiksikin kutsutaan.

Sen lisäksi vielä henkilökemiat ja muut.

Jos pomon suhde työntekijöihin on arkityön kautta läheinen ja lähellä "työkaveruutta", eikä henkilökemioissa ja työilmapiirissä ole suurempaa kitkaa, niin minusta pomon oleminen mukana on ihan soveliasta. Etenkin jos on erikseen pyydetty.

Vierailija
13/14 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on työyhteisön yhteinen illanvietto, niin olisi kiva tutustua esimieheenkin paremmin siellä. Yleensä hän hän on kovin kiireinen ja siksi jäänyt turhan etäiseksi. Ihan työtehtävien suorittamisen kannaltakin olisi hyvä tuntea hänet paremmin :)

Tietysti jos illanvietto ei liity millään tavalla työkuvioihin, vaan on pikemminkin kaveri/työkaveritapaaminen en sinne esimiestäni halua.

Vierailija
14/14 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei olisi mitään sitä vastaan jos pomo lähtee mukaan risteilylle - päinvastoin. Joskus on oikeasti ihan mukava nähdä sitä pomoakin "ihmisenä", tarkoitan siis vapaalla ja rennosti. Ymmärrettävää on toki se, että esimies ei voi kaikkeen esim kännikeskusteluun ottaa kantaa tai vastata, mutta sen tietää kaikki jo etukäteen.

Jos sut on kutsuttu mukaan niin ilmeisesti sut halutaan mukaan, mieti minkä viestin annat jos ET lähde=

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme