Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko pitkäaikaistyöttömänä vähävarainen?

Vierailija
16.12.2023 |

Olen ollut työttömänä 13 vuotta. Käyn kuntouttavassa työtoiminnassa. Saan asumistuen, toimeentulotuen ja peruspäivärahan, yhteensä n. 1030 euroa. Asun liian kalliissa asunnossa kuntani vuokrakattoon nähden, joten joudun maksamaan itse 150€ vuokraa päivärahasta. minulla jääkin n. 380 euroa kuukaudessa ruokaan ja puhelinlaskuun. Koen kuitenkin, että saan ruokaa ja hygieniatarvikkeita riittävästi, välillä on varaa herkutellakin tai ostaa alkoholia. Saan apuja isoihin ostoksiin (osa vaatteista, huonekalut, puhelin, tietokone) vanhemmiltani, jotka ovat hyvin toimeentulevia. Lasketko minut vähävaraiseksi näillä tiedoilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken. Ihmisellä tulisi olla omaisuutta

Vierailija
2/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkia työpaikkoja olet jo ehtinyt hylkäämään? Ja mille alalle opiskelit? Vai opiskelitko ollenkaan? Joko on polvivaivaa, selkävaivaa, nivelvaivaa, ei kestä muita ihmisiä vaivaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Itselläni ei ole kummempaa omaisuutta mutta ei myöskään centtiäkään velkaa.Pystyn ja olen pystynyt maksamaan omat menoni ja aina toisinaan saan jotan säästöönkin. Sen verran on säästössä, että ei ihan jokaista ostosta tarvitse syynätä centilleen. Isompia hankintoja harkitsen, Mutta hyvin voin vaikka treffikumppanilleni tarjota ilman tuskaista ajatusta siitä, että minun tulisi olla varma, että hän maksiaisi takaisin tavalla tai toisella. Tai lähteä vaikka extemporee reissuun, Mutta kenelle minun lapsettomana sitä omaisuutta pitäisi koota?

Vierailija
4/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Itselläni ei ole kummempaa omaisuutta mutta ei myöskään centtiäkään velkaa.Pystyn ja olen pystynyt maksamaan omat menoni ja aina toisinaan saan jotan säästöönkin. Sen verran on säästössä, että ei ihan jokaista ostosta tarvitse syynätä centilleen. Isompia hankintoja harkitsen, Mutta hyvin voin vaikka treffikumppanilleni tarjota ilman tuskaista ajatusta siitä, että minun tulisi olla varma, että hän maksiaisi takaisin tavalla tai toisella. Tai lähteä vaikka extemporee reissuun, Mutta kenelle minun lapsettomana sitä omaisuutta pitäisi koota?

Koska Ap.n kysymys oli että onko hän vähävarainen. Asiaa voi miettiä vaikka siinä suhteessa mikä on omaisuus verrattuna muuhun väestöön ja sillä tavalla, että miten pärjää jos kaikki valtion tuet lopetettaisiin ensi yönä. Ap on täysin riippuvainen valtiosta ja ei ole omaa omaisuutta, eli pärjäisi ilman tukia nolla päivää.

Vierailija
5/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Ap.n kysymys oli että onko hän vähävarainen. Asiaa voi miettiä vaikka siinä suhteessa mikä on omaisuus verrattuna muuhun väestöön ja sillä tavalla, että miten pärjää jos kaikki valtion t

Kiitos asiallisesta vastauksesta/ palautteesta! - Jonka tiivistäsin itse muotoon, että ei niinkään omaisuuden kerääminen vaan tavoite elää niin, ettei ole muista erityisen riippuvainen; kyky ja taito tulla omillaan toimeen

Vierailija
6/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat on hyvin toimeentulevia, niin sieltähän on tulossa perintöä omaisuudeksi. Kateeksi käy näitä, jotka pystyy ensin elämään normaalia elämää tukien varassa ja sitten saa perintönä omakotitalot, sijoitukset ja jopa rahaa loppuelämäksi nuukasti elettynä. Päivääkään ei tarvitse töitä tehdä. 

Vierailija
7/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika köyhä. Minä saan isältäni 500 euroa joka kuukausi. Olen saanut vuodesta 2017.

Töihin minun ei kannata mennä ja olen vähän nirso. Haluan tehdä vain raksatöitä koska sen osaan ja raksatöitä ei saa mistään.

Vierailija
8/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa luokitteluissa otetaan huomioon vain tulot. Olet köyhä, vaikka olisit voittanut 90 milliä Eurojackpotista.

Vierailija
9/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu menoista-

coc

Vierailija
10/10 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuollaisia ymmärrä kuinka ei mitään yritä tai ei ole mitään yrittänytkään edes vaikka uudelleenkouluttautumalla vaan lojuu vain työttömänä. Kukaan ei kunnioita eikä parisuhdettakaan saa.

Itse olen useammalla eri alalla töitä tehnyt ja kouluttautunut välillä uuteen ammattiin enkä todellakaan minkään yhden alan taitaja. Häpeisin eniten tyhjää CV:tä. En ole helpolla päässyt ja vaikka nyt ikääntyessä työtön niin siltikin puolisoni kunnioittaa eikä pidä loisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä