Otapa kännykällä kuva itsestäsi esim. vessan peilin edessä ja
vertaa kuvaa sitten peilikuvaasi. Näyttääkö samalta?
Minä näytin KAMALALTA kameran kuvassa uudessa tukassani, mutta peilikuva taas näytti nätiltä ja pirpsakalta. Miten voi olla mahdollista?
Kommentit (9)
valokuvassa kasvot on niin miten muut sen näkee ja peilikuvassa toisin päin, eli miten sen näät ite. Itse olet tottunut tuohon omaan peilikuvaasi ja se valokuva näyttää omituiselta. Katsopa joskus vaikka lastasi peilin kautta, hän näyttää erilaiselta kuin kasvotusten. Tämä johtuu siitä että ihmisen kasvojen puolikkaat on erilaiset
valokuvassa kasvot on niin miten muut sen näkee ja peilikuvassa toisin päin, eli miten sen näät ite. Itse olet tottunut tuohon omaan peilikuvaasi ja se valokuva näyttää omituiselta. Katsopa joskus vaikka lastasi peilin kautta, hän näyttää erilaiselta kuin kasvotusten. Tämä johtuu siitä että ihmisen kasvojen puolikkaat on erilaiset
YÖKS!!!
mieti kavereidesi tai perheesi valokuvia, näyttävätkö he niissä aina itseltään?
Jo mainittujen tekijöiden lisäksi peilikuva nähdään stereona ja siten kolmiulotteisesti, kun taas kuvassa "silmiä" on vain yksi, ja kuva latistuu kaksiulotteiseksi.
otin kuvan itsestäni jus uudella tukalla ja ero oli ihan hirvee
Kamerakännyköiden valoituslaatu on heikko. Kuten monien kameroidenkin ja varsinkin jos valotusarvoista ei itse ymmärrä mitään.
Luonnossa silmä korjaa paljon, valotus on usein pehmeämpi jopa vessan yleensä kylmässä valossa. Kamera saa kovan vaikutelman ja paljastaa ihon pienetkin virheet.
Toisaalta kuva on pysähtynyt, siitä puuttuu eloisuus, elävät ilmeet, persoonan ilmentymät. Ne tekevät ihmisestä kauniin.
Veikkaan että liittyy siihen, näkyvätkö kasvojen puolikkaat kummin päin. Siis oikea oikealla vai vasemmalla.
kännykuva ja peilikuva kaikissa näytti aivan erilaisilta..Ja peilikuva oli kaikissa parempi.
Kumpikohan noista sitten on se oikea, minkä muutkin näkevät? =)