Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vedet meni, missä supistukset viipyy!!

Vierailija
07.10.2010 |

Vedet meni viime yönä ja nyt odotellaan kovasti suppareiden alkua... Meinaa mennä hermot ja maltti!

Kauanko muilla on mennyt, että vesien menon jälkeen alkoi supistella tosissaan?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta vedet meni to-pe välisenä yönä neljältä, supistukset tuli perjantai-iltana kymmeneltä. Toka oli nopeampi, mutta kolmannesta vedet meni la-su välisenä yönä (yhden/kahden aikaan) ja omia supistuksia ei tullut ollenkaan, vaan synnytys käynnistettiin tableteilla maanantaina keskipäivällä.

Mun kroppa vaan ei oikein tajua synnyttää itsekseen :D

Vierailija
22/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käynnistää lopulta. Koko raskauden aikana ei ollut mitään supistuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä supistellu ollenkaan ei edes tipalla ei millään auki oli kyllä 3 cm ei muuta.. 22h jälkeen päädyin leikkuriin ja puukkoa mahaan.

Mutta olin siis kokoajan sairaalassa naikkarilla. Eli kun vedet läks soitin naikkarille ja käskivät sinne. Onhan vedenlähdettyä jo kamalan suuri tulehdus ruiski... Ite lähtisin sairaalaan ja sanoisin etten takasin kotiin lähe enne kuin nyytti on kainalossa.

Vierailija
24/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lirahtelee, niin onahan sitä vettä sillon vielä. Supistukset alkaa noilla kivuttomilla, ja kipu sitten voimistuu vähitellen. Koeta vaan rentoutua! Jaksamista viime metreille, kohta sun vauva on jo siinä!

Vierailija
25/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla ne alkoivat noin 12 h vesien menosta ja toisella kerralla jouduttiin käynnistämään kun oli kulunut se 24 h. Täällä ei päästetä sairaalasta enää kotiin jos vedet on menneet mutta käytännöt vaihtelee.

Vierailija
26/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jälkeen lähdettiin sairaalaan. Äitiyspolilla tutkivat jonkin aikaa:otettiin käyrä ja tutkivat tikuilla onko lapsivettä se mikä men ja jotain muutakin tikuttivat.

En tuntenut mitään supistuksia. Jotain pieniä menkkakivun tapaisia kieviä tuntemuksia oli silloin tällöin.

10 aiakaa passittivat osastolle,

Lääkäri kävi ja san etteivät tee sisätutkimusta jottei v´menisi bakteereita kahtuun. Sanoie et odotellaan rauhassa seuraavaan aamuuna sti että miten tilanne edistyy.

Siellä otettiin taas käyrä. Mitään ihmeellistä ei tapahtunut kunnes yht'äkkiä juur kun piti alkaa päivällistä syömään alkoi kunnon supparit.

Klo 18.31 syntyi tyttö.

Vierailija
27/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja klo.19.00 maissa ei yhtään supistusta. Laskettu aika oli juuri vedenmenopäivä.

Iltaseitsemältä menin sairaalaan ja laitettiin "lisävauhtia" tiputuksen avulla. Illalla klo.22.00 aikoihin vauva syntyi, 3600g

onnea oikein paljon koko perheelle. Vointeja ap!

Vierailija
28/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia on toki kulunut mutta kun soitin yöllä naikkarille sanoivat että pitää tulla näytille jotta tiedetään oliko lapsivettä vai ei. Mentiin ja laittoivat samantein piuhoihin kiinni jotta näkee onko supistuksia. Sain jäädä osastolle nukkumaan vaikkei ollut mitään muuta kuin vesien meno. Seuraavana aamuna sanoivat että synnytystä pitää vauhdittaa jos 12h vesien menosta ei ole tapahtunut mitään. Saliin ja siellä istuskeltiin ja odoteltiin koska vauva ei ollut edes laskeutunut rv37. Illalla 18h vesien menosta syntyi tyttö.

Kakkosesta en ollut edes huomannut että olisi vesiä mennyt mutta kätilö vaatimalla vaati jonkun kellonajan koska vettä oli niin vähän että sitä oli kuulemma lirutellut. Supistusten takia mentiin ja synnytys kesti 3,5h.

Aika outoa että passittivat vielä kotiin. Mutta aikaa on kulunut tuosta esikoisen syntymästä 10v. Viime vuonna kun kuopusta yritin maailmaan saada eivät meinanneet millään ottaa sisään. Soittelin parikin kertaa kun supistelee. Käskivät vain ottamaan särkylääkettä ja menemään lämpöiseen suihkuun. Ja mulla oli sentään rv41+5 eli joka tapauksessa olisin mennyt parin päivän päästä käynnistykseen.

Suosittelen menemään ja junttaamaan takapuolen penkkiin etkä lähde pois ennenkuin ottavat sinut sisään.

Vierailija
29/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYS:issa tosiaan synnytin ja näytillä kävin vesien menon jälkeen ja lähettivät kotio... no, supparit alkoi 3 h vesien menon jälkeen, mutta ne oli vielä aika lieviä verrattuna synnytyssupistuksiin... takaisin taysiin kummiskin menin ja siellä vietin kokonaisen päivän vaikka mitään ei alakerrassa tapahtunut, selkään ja vatsaan vain sattui niin saa**nasti 8 tunnin ajan 5 minuutin välein. Kotiin lähettivät vielä yöksi ja vasta seuraavana aamuna olisivat käynnistäneet! eli n. 32 h vesien menosta, onneksi vauva päätti lähteä itse syntymään paria tuntia ennen sitä... mutta mun mielestä liian kauan piti odottaa :(:(... tulehdushan siitä tuli, onneksi ei mitään sen vakavampaa :(

Vierailija
30/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ekasta vedet (todella runsaasti tuli) sunnuntai-iltana, soitin sairaalaan, käskivät aamulla näytille, käytiin siellä, lähettivät kotiin. Maanantai-iltana sitten (24 h vesien menosta) ottivat osastolle ja käynnistivät. Poika syntyi tiistai-iltana.

Tästä toisesta meinasin jo tänä aamuna lähteä, kun tuli järkyn kipeitä supisteluja, laantuivat sitten ja nyt taas odotellaan. Pidän peukkuja, että kohta ollaan molemmat samoissa hommissa ;)

Vierailija
31/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYS:issa tosiaan synnytin ja näytillä kävin vesien menon jälkeen ja lähettivät kotio... no, supparit alkoi 3 h vesien menon jälkeen, mutta ne oli vielä aika lieviä verrattuna synnytyssupistuksiin... takaisin taysiin kummiskin menin ja siellä vietin kokonaisen päivän vaikka mitään ei alakerrassa tapahtunut, selkään ja vatsaan vain sattui niin saa**nasti 8 tunnin ajan 5 minuutin välein. Kotiin lähettivät vielä yöksi ja vasta seuraavana aamuna olisivat käynnistäneet! eli n. 32 h vesien menosta, onneksi vauva päätti lähteä itse syntymään paria tuntia ennen sitä... mutta mun mielestä liian kauan piti odottaa :(:(... tulehdushan siitä tuli, onneksi ei mitään sen vakavampaa :(

Argh.

Itse olen myös menossa TAYSin synnyttämään. Teitkö tosta jonkin sortin valituksen? Eikös tuo ole ihan selkeästi hoitovirhe. Sait vielä tulehduksenkin.

Vierailija
32/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suunnilleen pää ei ole jo syntymässä.

Itse olen kahdesti marssinut sinne ja vaatinut päästä sisään Molemmilla kerroilla ovat olleet tosi nyreitä.

Vierailija
33/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, Tays on siis mun synnäri enkä enää ollenkaan ihmettele, että istun kotisohvalla odottamassa supistuksia. En näemmä ole ainoa :)

Sinänsä tässä ei hätää ole, kun vesi on kirkasta, vauva liikkuu, tulehdusarvot olivat 4h vesien menosta yhä ihan kunnossa eikä muitakaan infektion merkkejä ole. Ehkä sitä mieluummin istuu kuitenkin vielä hetken kotona kuin siellä Taysin synnytysvastaanoton kovalla penkillä!

Jotenkin vaan turhauttaa tää odottaminen ja jokaisen pikkunipistyksen tarkkailu.

Nyt siis 13h vesien menosta eikä vieläkään kuin ihan hiukan menkkakipumaisena tuntuvia, epäsäännöllisiä supistuksia. Harvoinpa sitä näin toivoo, että "alkaisi jo sattua"!! :)

AP

Vierailija
34/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannesta lapsesta meni vedet osittain ja kotiin mentiin odottamaan yön yli, kuulemma 90 prossaa vesien lähteneitten kohtalo on synnytys seuraavana yönä.

Kuulun siihen 10 prossaan joka ei alkonut synnyttämään vaan aamullä käynnistykseen. Siinä meni 3 päivää.

Ei tulehdusta mutta törkeät supistukset tuli kun oli käynnistyksessä.

Ja ps. Oli muuten puhetta lääkärin kanssa että käynnistyksestä saattavat lähettää vielä kotiinkin odottamaan esim. viikonloppua vasten.

Ei vesienmeno mikään vaarallinen asia ole!

Vierailija
35/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 12 tuntia vesien menosta supistusten alkamiseen, sitten vauva tulikin neljässä tunnissa. Hidas alku, nopea loppu!

36/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmuisen jannaa :))) Multa ku meni vedet niin supistukset alkoi siita hiljalleen kohoamaan. lapsi syntys vesien menosta n: 4.5h paasta.

Paljon onnea synnytykseen ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin :)

Vierailija
37/37 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten käynnistettiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän