Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunpoisto

Vierailija
29.09.2010 |

onko jollekin tehty? miksi? onko endometrioosi syynä? mitä oireita on tullut? kannattiko? pysyykö hormonitoiminta kunnossa? laskeutuuko emätin jotenkin kun kohtua ei ole paikallaan enää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painavista syistä (syöpä) Esim hormonikierukka on hyvä vaihtoehto kohdunpoistolle. (vuodot)

Vierailija
2/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painavista syistä (syöpä) Esim hormonikierukka on hyvä vaihtoehto kohdunpoistolle. (vuodot)

-ikää 36v.

-lapsia 2kpl

-lapsiluku täynnä

-endometrioosin takia syöty hormonia vuosikausia

-kuparikierukka ei käy->vuodot

-hormonikierukka ei käy->vuodot (kyllä! noin 1% saa siitäkin lisääntynyttä vuotoa! kokeilin liki vuoden eli ei vaan sovi mulle!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä taitaa olla jo 10 vuotta. Tehtiin alakautta selkäydin puudutuksellla. Minulla onnistui leikkaus ihan hyvin. Munasarjoja ei poistettu.

Vierailija
4/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä taitaa olla jo 10 vuotta. Tehtiin alakautta selkäydin puudutuksellla. Minulla onnistui leikkaus ihan hyvin. Munasarjoja ei poistettu.

vai huomaatko että on kohtu poissa? miten yhdyntä onnistuu? onko muuten mitään ongelmia?

Vierailija
5/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainut minkä huomasin ,että seksuaalista haluttomuutta tuli jonkin verran. En johtuiko poistosta vai pitkästä parisuhteesta. Joillekin tuli leikkauksen jälkeen virtsavaivoja minulle ei yhtäään. Pakottava tunne hävisi alavatsasta , sekin oli helpotus. Mitenkä sinulla nyt vaivaa?

Vierailija
6/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo toinen munanjohdin on leikattu pois. endoa leikattiin ennen toisen lapsen syntymää. kierukat ei käy, ja hormoneja en halua syödä koko elämääni, jotta menkat pysyy poissa. pelottaa vaan että olenko liian nuori (36v) ja miten sen jälkeen esim juuri yhdyntä onnistuu tai tuntuuko se ihan erilaiselta ja tuleeko vaihdevuosiongelmia tai virtsausongelmia??? munasarjat kuitenkin jätetään.

Vierailija
7/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole mitään muuta vaikutusta ollut kuin että seksielämä on nykyään parempaa. Niin ja kuukautisista ei tarvitse enää kärsiä.

Jos vain pääset niin mene ihmeessä leikkaukseen. Minulla ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa siitä.

Vierailija
9/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole mitään muuta vaikutusta ollut kuin että seksielämä on nykyään parempaa. Niin ja kuukautisista ei tarvitse enää kärsiä. Jos vain pääset niin mene ihmeessä leikkaukseen. Minulla ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa siitä.

Vierailija
10/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämä on ihanaa kun ei tarvitse kärsiä helvetillisistä menkkakivuista ja vuodoista, seksielämä on parempaa ja halut tallella (jos ei jopa lisääntyneet) Mulla munasarjat jätettiin ja väittäisi kärsiväni jonkin verran lisääntyneestä hikoilusta=mummokuumeesta mutta (mies)lääkärini mukaan ei voi olla mahdollista =)

Varsinaisia virtsaongelmia ei ole ollut mutta tuntuu, että on helpommin/useammin pissahätä kuin aikaisemmin.

Vierailija
11/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämä on ihanaa kun ei tarvitse kärsiä helvetillisistä menkkakivuista ja vuodoista, seksielämä on parempaa ja halut tallella (jos ei jopa lisääntyneet) Mulla munasarjat jätettiin ja väittäisi kärsiväni jonkin verran lisääntyneestä hikoilusta=mummokuumeesta mutta (mies)lääkärini mukaan ei voi olla mahdollista =) Varsinaisia virtsaongelmia ei ole ollut mutta tuntuu, että on helpommin/useammin pissahätä kuin aikaisemmin.

Vierailija
12/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viillot navan alapuolella ja häpykummulla.

Vierailija
13/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä hoito -suosituksesta lainattua (aihe runsaat kuukautiset): "Jos lääkehoidoista ei ole riittävästi apua tai niitä ei voida käyttää, on aika harkita kohdunpoistoa. Tutkimustulokset osoittavat, että potilaan elämänlaatu kohenee kohdunpoiston myötä huomattavasti ja kivut sekä masennus ja ahdistuneisuus helpottavat. Kohdunpoisto ei ilmeisesti myöskään vaikuta seksuaalielämään. Kohdunpoisto heikentää kuitenkin munasarjojen toimintaa ja aikaistaa vaihdevuosioireiden ilmaantumista."

Kuitenkin jos vaihdevuosien aikaistuminen on pienempi asia kuin leikkauksella saatava elämänlaadun paraneminen, leikkaukseen varmaan kannattaa mennä.

Vierailija
14/16 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. tuli massiivivuoto, onneksi vauva ja minä selvisimme.

Kohdunpoisto ei ole vaikuttanut elämääni muuten kuin että en voi saada enää lapsia (onneksi on kolme ihanaa, kaksi biologista, yksi sijaislapsi). Munasarjat jäivät, joten kärsin jopa pms-oireista, mutta kuukautiset eivät tule.

Joskus yskiessä kohdun seutua vihlaisee, mutta muuten kohdunpoisto ei ole vaikuttanut seksielämään tai hormonitoimintaan kun vertaan sitä aikaan ennen poistoa.

Vierailija
15/16 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistettiin kohtu alakautta, munasarjat jäivät. Syy poistoon oli laskeuma....lapsia on 6 ja ikää 43v joten hyvään saumaan tuli. Vielä on varhaista sanoa miten vaikuttaa elämään koska aikaa on kulunut niin vähän. Alakautta leikattiin joten paraneminen pitäis olla nopeinta.

Vierailija
16/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi