Miten mokkapalojen kuorrutteessa voi epäonnistua?
Anteeksi ihan tosissani kysyn kun niin monet sanoo täällä että ei se aina heillä onnistu.
Minulla on onnistunut aina ja olen tehnyt niitä 20 vuotta, 10-vuotiaasta alkaen.
Ehkä teillä on huono resepti?
Millaista se epäonnistunut kuorrute on?
Kommentit (22)
taas joku täydellinen joka ei koskaan tee virheitä..
taas joku täydellinen joka ei koskaan tee virheitä..
Ole iloinen siitä!
se "imeytyy" tai jotenkin sulaa siihen päälle, eikä erotu kuorrutuksena.
No siksi ei onnistu koska me ollaan niin epätäydellisiä ettei osata edes mokkapalojen kuorrutetta tehdä... :D
pohjan päälle. Siitä tulee seitinohutta ja valuvaa. Ei auta sekään, että laittaisin vasta jäähtyneen pohjan päälle. Eikä se maistu ollenkaan samalta kuin muilla.
Olen tehnyt sadoilla ohjeilla, myös köksän kirjan ohjeilla :D
siten kuin olisin halunnut (tai nähnyt asian osaavien jäljiltä).
Ohjeessa ei pitäisi olla vikaa kun sillä samalla tuttu onnistuu.
Kaikki ei vaan osaa. Eipä sillä, en kyllä edes tykkää leipomisesta.
ja kun koettaa levittää, vetää myös sen tortun pinnan rikki murusille.
Arrrrrggghh! Pirullinen leivonnainen.
Kuorrutus:
Itse teen tämän yleensä kaksinkertasena, niin varmasti tulee hyvä ja paksu kuorrutus:
4dl tomusokeria
5rkl sulatettua voita tai margariinia
5rkl vahvaa kahvia (tai kuumaa vettä)
1rkl kaakaojauhetta
2tl vanilliinisokeria
kattilassa sekoita miedolla lämmöllä. Pitäs kyllä tulla sileetä ja kaada jäähtyneen piirakkapohjan päälle.
Anteeksi ihan tosissani kysyn kun niin monet sanoo täällä että ei se aina heillä onnistu. Minulla on onnistunut aina ja olen tehnyt niitä 20 vuotta, 10-vuotiaasta alkaen. Ehkä teillä on huono resepti? Millaista se epäonnistunut kuorrute on?
että osasi lukea jo kaksivuotiaana. Eikä ymmärtänyt, miksi kaikki muut eivät osaa. Mahdatteko olla sukua?
Liian kuuma (eli löysä) valuu vain tai imeytyy pohjaan. Liian paksua (eli liian jäähtynyttä) taas ei saa levitettyä kunnolla.
Kuorrutus:
Itse teen tämän yleensä kaksinkertasena, niin varmasti tulee hyvä ja paksu kuorrutus:
4dl tomusokeria
5rkl sulatettua voita tai margariinia
5rkl vahvaa kahvia (tai kuumaa vettä)
1rkl kaakaojauhetta
2tl vanilliinisokeriakattilassa sekoita miedolla lämmöllä. Pitäs kyllä tulla sileetä ja kaada jäähtyneen piirakkapohjan päälle.
Tulee hyvä :) Paitsi etten käytä kattilaa.
Kaksinkertaisena niin nam nam :)
vaan halusin kysyä mikä teillä menee vikaan, kun niin monet sanoi ettei se onnistu!
Minä teen tällä ohjeella, onko teillä sama vai erilainen?
4 dl tomusokeria
2 rkl tummaa kaakaojauhetta
1 dl valmista kahvia
50 grammaa sulatettua voita
Sekoitan ainekset ja kaadan jäähtyneen taikinan päälle.
t. ap
Reseptissä luki että kuorrutukseen laitetaan kahvia. No mies laittoi KAHVINPURUJA :D Ihmetteli että "mikä tässä reseptissä on vikana" :D Arvatkaa olenko kiusannut sitä tällä mokalla?
pohjan päälle. Siitä tulee seitinohutta ja valuvaa. Ei auta sekään, että laittaisin vasta jäähtyneen pohjan päälle. Eikä se maistu ollenkaan samalta kuin muilla.
Olen tehnyt sadoilla ohjeilla, myös köksän kirjan ohjeilla :D
Reseptissä luki että kuorrutukseen laitetaan kahvia. No mies laittoi KAHVINPURUJA :D Ihmetteli että "mikä tässä reseptissä on vikana" :D Arvatkaa olenko kiusannut sitä tällä mokalla?
Jos kahvia on liikaa suhteessa tomusokeriin, kuorrutus imeytyy pohjaan (vaikka se olisi jäähtynyt) eikä jää sen päälle. Jos taas kahvia on liian vähän, kuorrutus jähmettyy yhteen paikkaan ennen kuin sen on ehtinyt levittää koko pohjan päälle.
Jos kaveri onnistuu samalla ohjeella ja itse epäonnistuu, kysymys voi olla myös siitä, että teillä on erikokoiset mitat (erityisesti ruokalusikallisia mitatessa).
Minäkin olen epäonnistunut pari kertaa ennen kuin sain säädettyä suhteet sopiviksi.
kuumensin kuorruteseosta kattilassa liikaa ja siitä tuli sellaista kidemäistä. Ei siis onnistunut ikinä siksi. Oppia ikä kaikki - vahingoistakin oppii.
Ja oikeastiko desi kahvia ap:n ohjeessa?
selloinhan se epäonnistuu jos on liian paksua ja siihen jää levitysjäljet. Mut täähän on makuasia.