Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nyt joku, pinna palaa!!!

Vierailija
07.10.2010 |

1 kk ikäinen poikamme on vaikertanut ja huutanut taukoamatta yötäpäivää toissapäivästä asti. Mikä kumma vaivaa? Mieheni ei näe asiassa mitään erityistä, mutta hän onkin päivät töissä eikä täällä kuuntelemassa tuota meteliä.

Olen kokeillut kaikkea: vaihtaa vaippaa, syöttää, ottaa syliin, taputella selkää/vatsaa, laittaa sänkyyn nukkumaan, ottaa seurakseni olkkariin sitteriin, kuumeenkin olen mitannut ..... Mutta ei. Rinnalle hän rauhoittuu ja silloin nautin täysillä,kun on edes hetki hiljaista. Ei vaan viitsi jatkuvasti syöttääkään, rinnanpäät siinä kipeytyisi. Yleensä on jäänyt syömisen jälkeen nukkumaan, nyt menee n. 5 min ja taas huudetaan. Alkaa raastaa jo hermoja, kun ei saa mitään tehtyä (siivottua,tehtyä ruokaa,käytyä suihkussa tms.) ja olen saanut tuosta mekkalasta jo päänsärynkin. Olisiko vielä jotain, mitä voisi kokeilla ?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva itkee kun jokin asia ei ole hyvin. Vaikuttaisi että vauvasi on nälkäinen ja sinä vaan et viitsi syöttää kun rinnanpäät menee rikki. Mieti itse miltä tuntuisi olla nälkäisenä! Jos et kerran halua imettää, niin osta tuttipullo ja anna korviketta, mutta älä nyt nälässä pidä!

Vie lääkäriin jos ei huutolopu ruokaa saamalla. Ei vauva itke ketään kiusatakseen vaan vauvalla on joku hätä!

Vierailija
22/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt vauvaa nälässä, olen kyllä syötellyt tiheään,koska olen itsekin ajatellut tuota tiheän imun kautta. Ilmaisin vähän väärin tuon "ei viitsi jatkuvasti syöttää, rinnanpäät kipeytyy", tarkoitin että olen siis syöttänyt jatkuvasti niin että ne ovat kipeät enkä tiedä pystynkö kovin kauaa jatkamaan samaan tahtiin, mutta pumpattua maitoa on vielä jääkaapissa ja kohta pumppailen taas, niin voin sitten syöttää pullosta välillä.

Ja juu, ovat kyllä ihan toisarvoisia juttuja nuo siivoukset ym, vauvan hyvinvointi totta kai tärkein. Ja tiedän,ettei turhaan itke, joku vaivaa, ilmeisesti se vatsa. Nyt nukkunut hienosti jo hyvän tovin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pirtsakkaa kommentointia, tuli hyvä mieli :) Kaikki todellakin on vielä uutta,kun ensimmäinen lapsi kyseessä. Sairaalasta kun päästiin, niin heti seuraavana päivänä alkoi miehellä työt ja minä heti vauvan kanssa kahdestaan kotona. Yhden viikonlopun mies oli töissä 14h/pvä. Miehelläni on 6 vuotias poika entisestä suhteesta, ja hän tulee meille joka toiseksi viikonlopuksi. Vilskettä riittää siis. Ja pitäisi juu opettaa ukolle siivoamisen salat, mutta hänkin on aina niin rikkipoikkikatki töistä tullessaan,että ei juuri jaksa enää siivoilla. Se kyllä ärsyttää välillä tosi lujaa,kun hän tulee töistä ja alkaa kertoa "raskaasta päivästään", YMMÄRRÄTKÖ ETTÄ MUA EI KIINNOSTA,KUN ITSELLÄNI ON OLLUT VÄHINTÄÄN YHTÄ RASKASTA! No, eihän hän sitä ymmärrä. Mutta aika moneen rooliin hänenkin on jakauduttava, joten nostan kyllä hattua. Huomenna hän pitää vapaapäivän ja on järjestänyt minullekin "ensimmäistä" vapaa-aikaa. Vaari tulee hoitamaan poikaa,kun me käymme syömässä ja keittiönkalusteita katselemassa. Ahh. :)

Vierailija
24/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan haluta syödä 15-30min välein!!

Tsemppiä ja jaksamisia sinne, ap.

Vierailija
25/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyseessä todennäköisesti ovat ne vatsavaivat. Oma vauvani oli jatkuvasti rinnalla ja kasvoi hyvin, mutta ei osattu epäillä suolisto-oireista-allergiaa, se kun ei näy päällepäin mitenkään.

Luota itseesi ja vaistoihisi! Ala pitämään ruokapäiväkirjaa johon kirjaat kaikki syömisesi ja juomisesi. Karsi heti pois ruokavaliostasi kaikki yleisesti ilmaa ja vatsaoireita aiheuttavat ruoka-aineet. Ruokapäiväkirjaa tarvitaan tulevaisuudessa, jos itkut ei lopu. Ja jos et saa apua neuvolasta, hakeudu yksityiselle. Mutta ensin siis varmista että maito riittää varmasti. Ja kyllä äiti tietää milloin jotain on oikeasti vinossa... Lapsen kipuitku on erilaista kuin nälkäitku.

Vierailija
26/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahan selvästi tilaa lisää maitoa ja haluaa imeä..mikset imetä?? En ymmärrä...pieni vauva haluaa imeä eikä äiti viitsi imettää..usko minua, kohta se aika on jo ohitse!!

Vierailija
27/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon tilaamisestakin varmasti on kyse, ja annan imeä kyllä aina kun hamuaa ja muuten näyttää,että sitä haluaa. Tuo vaikerrus ja sen lomassa itkeskely ei ole nälkää,vaan kipua, joka nyt sitten selvästi johtuu niistä mahavaivoista.

Juu täytyykin nyt perehtyä niihin vaivoja aiheuttaviin ruoka-aineisiin.

Vierailija
28/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin tuolla edellä kerroinkin kahdesta pumppauskerrasta, toisella kerralla 75ml ja toisella desi, ja eilen juuri oltiin 1kk neuvolassa ja painoa oli tullut 2 viikossa 310g. eli hyvin kasvaakin.

Vierailija
29/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenlaiset kaudet ovat tulleet tutuiksi, mutta jos 24/7 pitää imettää, epäilisin kyllä jotakin olevan vialla. Ja jos ei ole nälkä, muuten vaan haluaa imeä, ottaisin kyllä tutin esiin.

Vierailija
30/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää vielä imemisen tarve ja silloin annan tutin.

ap

Vierailija
31/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"asuneet" kantoliinassa kuukauden iästä neljän kuukauden ikään asti :-)

Ja juuri sen takia, että muuten on ollut pelkkää kiukkua. Ota käyttöön trikoinen kantoliina ja opettele vauvalle sopiva sidonta. Pyydä apua opetteluun, että saisit sekä vauvalle että sinulle hyvän asennon.

Liinassa on omat kädet jääneet vapaaksi ja vauvat ovat nukkuneet hyvät unet liinassa. Kummasti piritstyy omakin mieli, kun toinen on rauhassa nukkumassa lähellä.

Tsemppiä vauvan kanssa!

Vierailija
32/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten tiedät, että vauva on saanut tarpeeksi maitoa, jos syömisen jälkeen vielä haluaa imeä? Mun mielestä kuulostaa siltä, ettei se saa tarpeeksi ruokaa.

Vierailija
33/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhan radikaalilta, kun syykin taitaa olla selvillä ja vauvan nukkuessa äidin hermot levänneet :) Yhtäjaksoinen itku vaan on niin raastavaa ja asiat muuttuu hetkessä muka suuriksi ja toivottomiksi, mulla ainakin.

ap

Vierailija
34/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten tiedät, että vauva on saanut tarpeeksi maitoa, jos syömisen jälkeen vielä haluaa imeä? Mun mielestä kuulostaa siltä, ettei se saa tarpeeksi ruokaa.

Vierailija
35/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei ollut edes nälkäinen.. ja kun maitoa vain tuli ja tuli, niin ei tykännyt siitä :/ harmikseen ei osannut tuttia imeskellä. ..kyllä sen huomaa kun vauvalla ei ole nälkä.

suosittelen disflatylia. meillä auttoi lähes heti. relat sun muut maitohappobakteerit ei auttanu (vaikka yli 2vkoa niitä annoin)

jaksamisia!! :)

Vierailija
36/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me jaksella, kun noin hyviä vinkkejäkin on tullut :) Niitä toteuttelemaan vaan ja toivotaan,että auttaa.

Vierailija
37/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä on turha hakea mitään positiivista tukea.. 90% täällä vastaavista osaa vaan masentaa sun mielen, että lue suodattimen kautta :) Mulla kanssa vauva 1,5kk ja noita huuto päiviä vaan on ollut vaikka taatusti saa ruokaa, painoa jo 6kg :D

Mun vauvalla puhkes eka hammas jo viikon ikäsenä, että en tiedä johtuuko huuto niistä vai masusta, rela tipat käytössä,mutta ei vaikutusta.. Koita jaksaa, vauvan huuto on oikeesti hermoja raastavaa ja huoli pienestä on kova,siihen päälle vielä vähän uni velkaa ja hormooneja niin ei se helppoo oo.. ite kuitenkin yritän pitää mielessä että tää aika on äkkiä ohi ja vauvat on pieniä niin pienen hetken että kohta tätäkin jo kaiholla muistelee, myös se että kehitystä alkaa tapahtua hurjalla vauhdilla, kohta sullekin jo hymyillään ja jo sillä jaksaa seuraavat kaks tuntia :) Mut tää tästä psyykkauksesta ja sitten mun käytännön vinkki on kantoreppu, toimii ainakin meillä :) tsemppiä sinne!

Vierailija
38/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi allergiaa? Meillä alkoi molemmat reagoida jo ihan pikkuisesta maitoon ja kananmunaan ym. rintamaidon kautta ja rähisivät sitä. Mielestäni jatkuva itku ei ole normaalia, varsinkaan jos vauva ei ole aiemmin ollut noin kärttyinen. Voisit käyttää vauvaa lääkärissä jos ei helpota.

Vierailija
39/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on kyllä sitten hyvän kokoinen vauveli :D Kiitos paljon psyykkauksesta. Olen melko uusi täällä vauva.fi:ssä, mutta sen verran olen kuitenkin näitä keskusteluja täällä lukenut,että olen voinut havaita tuon saman positiivisuuden puutteen, jos näin voi sanoa :) Mullekin on nyt tässä yritetty sanoa,että vauvan itku johtuu siitä,että pidän sitä nälässä. Huhhuh.

" vauvan huuto on oikeesti hermoja raastavaa ja huoli pienestä on kova,siihen päälle vielä vähän uni velkaa ja hormooneja niin ei se helppoo oo.. ", todellakin noin. Hienoa,että löytyy niitäkin,jotka ymmärtää!

Kantoreppuostoksille ilmeisesti lähdettävä sitten viikonloppuna. :)

Vierailija
40/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos soittaisit neuvolaan tai terveyskeskukseen ja kysyisit josko tarkistaisivat ettei oo mitään semmosta "hätää"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä