Mksi opettajista ei saa valittaa?
Vaan aina vanhemmissa vika?
Nyt korostan, että meillä on lapsi, joka käyttäytyy koulussa kaikinpuolin hienosti ja yhteistyö pelaa ja lapsella on ihanat opettajat.
Mutta, muistan omasta lapsuudestani/nuoruudestani, että opeissa ON eroja. Yksi tuli puoli tuntia myöhässä viinalle haisten, yksi antoi tytöille aina vitosen, vaikka kokeessa oli nelonen, pojille armoa ei riittänyt, vaan nelonen pätkähti.
Ja kaikista kauhein ope, kun olin 2. luokalla. Repi hiuksista, heitteli tavaroitamme, pakotti syömään kaiken ruuan(minkä itse annosteli, söimme luokassa) huusi tauotta. Lopulta sai potkut, ja minä ikuiset traumat. Olisin toivonut, että isä ja äiti olisivat aikaisemmin puuttuneet asiaan. Mutta silloin ei opettajista valitettu, nykyisin sitä toki tehdään liikaakiin.
Mutta tällainen tuli mieleen, kuin luin näitä opealoituksia. Kommentteja saa laittaa.
Kommentit (38)
halpoja, mutta juuri siksi niin käteviä.
joka halusi käyttää tunnit siihen, että hän sävelsi oopperaa ja luokka sillä aikaa piirsi tai teki mitä halusi. 2 kk tätä jatkui, sitten vanhemmat ryhtyivät vuorollaan istumaan luokassa valvomassa, että opettaja teki työnsä.
oli opella tietokone käytössä, oli facebookissa koko ajan, siis koko ajan. Kun poika siirtyi yläasteelle, oli kaikissa oppiaineissa aukkoja. Nykyisin tämä mies ei opeta onneksi enää.
luokassa, missä miesopettaja löi oppilasta, olin todistamassa oikeudessa.
Kyllä näitä on.
Meidän koulun opettajista noin 50 % on sellaisia, että en toivoisi heitä oman lapseni opettajiksi. Jotkut ovat sosiaalisesti lahjattomia, jotkut muuten vaan ärsyttäviä, joitain kiinnostaa ihan muut asiat kuin opettaminen tai sitten ovat vain huonoja opettamaan. Jotkut ovat ihme nipoja natseja, jotka komentelevat kollegojaankin minkä välitunnilla ehtivät.
Minua opettajana ärsyttävät vanhemmat, jotka eivät tajua, että se oma lapsi saattaa joskus puhua hieman muunneltua totuutta itsensä hyväksi. Ärsyttäviä ovat myös vanhemmat, jotka eivät tajua, että heidän oma kullannuppunsa ei ole yksityisoppilas. Koulu on laitos, jossa on paikko toimia sen mukaan.
Minusta on oikein kivaa, jos joku vanhempi valittaa toimistani suoraan minulle. Välillä ne jutut on suorastaa hyvää viihdettä.
Meidän koulun opettajista noin 50 % on sellaisia, että en toivoisi heitä oman lapseni opettajiksi. Jotkut ovat sosiaalisesti lahjattomia, jotkut muuten vaan ärsyttäviä, joitain kiinnostaa ihan muut asiat kuin opettaminen tai sitten ovat vain huonoja opettamaan. Jotkut ovat ihme nipoja natseja, jotka komentelevat kollegojaankin minkä välitunnilla ehtivät.
Minua opettajana ärsyttävät vanhemmat, jotka eivät tajua, että se oma lapsi saattaa joskus puhua hieman muunneltua totuutta itsensä hyväksi. Ärsyttäviä ovat myös vanhemmat, jotka eivät tajua, että heidän oma kullannuppunsa ei ole yksityisoppilas. Koulu on laitos, jossa on paikko toimia sen mukaan.
Minusta on oikein kivaa, jos joku vanhempi valittaa toimistani suoraan minulle. Välillä ne jutut on suorastaa hyvää viihdettä.
kävi aina tuntien aikaan ja miten milloinkin tapaamassa yhtä toista opettajaa, heillä oli siis suhde. Se oli sellainen julkinen salaisuus. Tosin sai kyllä sitten varoituksen, kun ei hommat ihan hoituneet.
hermostui yhdelle luokan hulivilille ja huusi heittäen pulpetin ilmaan: Saatanan äpärä, nyt se saatanan turpa kiinni! Silloin se pelotti ja nauratti, nyt ei enää.
Ikää 14, kun nostin pääni, osui se edessä olevaan portaitten kaiteeseen. Älähdin "ai vi**u". Koulun pelätyin ope saapasteli parahiksi paikalle ja sanoi: Lyö pääsi tuohon seinään ja sano sama sana. En tehnyt niin. Ope otti tukasta kiinni ja pamautti pääni seinään. Jäljeksi iso mustelma. Opelle varoitus. Tämän ope vaimo kulki kaupungilla aina silmä mustana...
niin ei puhuta nykykoulusta, vaan arvostelij on asiantuntija sillä perusteella että on itse käynyt koulun vaikkapa 20 vuotta sitten. Arvostelussa tulee asian sijaan paremminkin arvostelijan oma asenne omaan kouluhistoriaansa esiin.
Mä valitin meidän esikoisen ruotsin maikasta rehtorille. Opettaja oli käynyt kiinni pikkasen turhan kovaa. Onneksi lapsi itse tajusi mennä heti terveydenhoitajan luokse joka sitten soitti mulle ja kehoitti meitä menemään lääkäriin varmuuden vuoksi.
Se opettaja jatkoi työssään, mutta rehtori ripitti. Opettaja myös soitti mulle ja pyysi henkilökohtaisesti myös multa anteeksi ja myönsi menneensä liian pitkälle.
Mä en tiedä oonko mä ihan normaali, mutta mä jotenkin nautin kun se opettaja "kiemurteli". Oli varmasti kauhuissaan siitä että vienkö asian vielä pidemmälle. Oma lapseni ei sitä halunnut jotan asia jätettiin sitten siihen.
Luokkamme pulska poika nyyhkytti opettajalle, kun häntä oli kiusattu. Opettaja tuumi siihen, että ihan aiheesta, sinähän olet tuollainen saatanan pullapoika.
vilkkaan janica-jasmiina-nico-petterin syynä, vaan syynä voi olla seko ope. Onnekas olen, kun lapsellani on hyvät opet. Omat olivat mitä olivat...
Mutta voin vannoa, että open työkään ei ole helpoimmasta päästä. Ei paljon työtä auta, että vanhemmat vauhkoaa, että opettaja ei ymmärrä tai ei tee töitään kunnolla, kun opet painaa pitkää päivää ja yrittää parhaansa. Ei kaikki, mutta suuri osa.
t. työpäivä loppui klo 23.00 (ja alkoi klo 8) - onneksi huomenna hiukkasen rennompaa
En kerro tarkemmin. Opettaja ei toimi enää opetustehtävissä.
7.