Lapsen myymälävarkaus
Meidän 7 vuotias lapsi oli jäänyt kiinni myymälävarkaudetsa, isomman pojan usuttamana. Tiedän, että jokainen itse päättää tekemisistään.Tuskinpa häntäkään on pakotettu tuohon tekoon.
Äitinä minulla on äärimmäisen pahaolo lapseni teosta. Asiasta on puhuttu ja puhuttu ja puhuttu. Miten pystyn luottamaan lapseen, että tämä varmasti jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi.
Lastensuojeluilmoitushan siitä on tehty. Eikös se niin mene, että menemme sinne puhumaan tapahtuneesta? Saako koulukin asiasta ilmoituksen. Missä muodossa koulussa asiaa käsitellään?
Voi elämä, en ikinä olisi uskonut joutuvani tähän tilanteeseen. Hirveä häpeän tunne!! Juuri muutama viikko sitten puhuimme lapseni kanssa varastamisesta. Silloin näin kaupassa parin nuoren pojan jäävän kiinni tupakan ottamisesta.
Kommentit (29)
Jospa vaan keskittyisit omaan lapseesi. Mikään ei ole raivostuttavampaa kun kaataa osa syystä toisen niskaan. Jokainen lapsi ja aikuinen vastaa itse omista teoista.
Ketään en halua asiasta syyllistää. Itse oma lapsi on rikkeensä tehnyt. Pahoittelen puheitani.
Ap.
lapsesi tulee vielä juomaan itsesi sammuksiin,ja polttamaan tupakkaa monta askia,,kerran kun ottaa nii se vie koko käden.
Kerron nyt oman kokemukseni; Itse olen jäänyt kanssa kiinni myymälävarkaudesta, ja olin silloin 12-vuotias. Ette oletakkaan miten hirveältä se tuntuu; Muistan tapahtuman niin selvästi, enkä koskaan saa sitä mielestäni. Vanhempani ei luottanut minuun pitkään pitkään aikaan, mutta varasteluni loppui kyllä.
Tuohon omaan tapaukseesi, ajattele positiivisia puolia, yleensä lapset rupeavat varastamaan yli 15vuotiaana, jolloin he saavat merkinnän rikosrekisteriin ja sakot ym. Mutta tämä lapsesi on vasta 7-vuotias, mutta omasta mielestäni lapsellesi tulee kuitenkin merkintä rikosrekisteriin, mutta tämä katoaa muutaman vuoden sisällä JOS lapsellesi ei tule enempää merkintöjä. Mutta jos tulee, rikosmerkintä on ikuinen.
Eikä omassa lapsessa ole mitään vikaa, ne on vaan ne muitten kakarat....
Pistä nyt se pentusi kuriin ennenkuin seuraa pahempaa. On hyvä että lastensuojeluilmoitus tehtiin, jos et itse saa lasta kuriin.
jos se kaveri varastaa nii kyl sun lapsesikin valitettavasti varmaan haluaa tietenkin itsekkin kokeilla sitä. kova kuri kannattaa pitää nyt kun kiinni on jäännyt ja sellaista.
älytön päähän pisto!
kaupassa oltiin fiksuja ja soitettiin poliisi paikalle.
poliisi puhutti ja toi kotiin poliisiautolla.
oli aikamoinen paikka nuorelle ja otti opikseen.
sossusta joku nainen sitten myöhemmin soitti ja kysyi mikä meillä tilanne.
kerroin että oli yksittäinen tapaus ja perheessämme kaikki ok (mistäs se sen oikeesti tiesi).
asia jäi siihen.
poliisin paikalle kutsuminen on kaupassa paras ratkaisu, useimmat lapset/nuoret säikähtävät sitä kovasti.