Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelyä synnytyksen jälkeisistä menkoista! Auttakaa!

Vierailija
05.10.2010 |

Menkat tulivat synnytyksen jälkeen vasta vauvan ollessa 10kk. Ekat menkat olivat todella pitkät ja runsaat.

Seuraavat tulivat kierron ollessa jotain 40 pv, mutta nyt ilmeisesti uhkaa alkaa kolmannet, mutta kiertopäivä on vasta 17.

Ikinä ei ole ollut niin lyhyttä kiertoa. Ennen raskautta kierto oli noin 30 pv. Ja ennen edellistä raskautta 28pv.

Aikaisempien synnytysten jälkeen menkat on alkaneet hieman aikaisemmin kuin nyt, mutta siitä ne ovat olleet sitten säännöliset.

Nyt siis ensin älyttömän pitkä väli ja nyt tuhrusta päätellen ne alkaa taas?!?

Kuulostaako normaalilta? Imetän kyllä yhä, myös öisin.

Kauanko katsella epäsäännöllistä kiertoa ja koska pitää mennä gynelle? Ja mitä asialle mahdollisesti tehdään? Pitkä väli ei haittaisi minua, mutta kuka haluaa menkat 17 pv välein ja runsaisna???

Mitä te tekisitte?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattelisin vielä rauhassa, ei se oo sanottu että seuraavat tulee taas 17pv välillä, luultavasti sun kroppas hakee vaan rytmiään. Imetyskin varmasti vaikuttaa osaltaan. Kattelisin vielä seuraavat ja ehkä sitä seuraavat menkat millasella välillä on ja sitten menisin lääkäriin jos kovasti asia häiritsisi mutta en pidä tuota vielä ollenkaan epänormaalina.

Vierailija
2/4 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä koitan rauhoittua ja malttaa odotella kierron vakiintumista. Aikaisempien synnytysten jälkeen on vaan kierto säännöllistynyt heti, niin siksi mietityttää. Mutta on mulla ikääkin enemmän kun aikaisemmin. Ehkä se iän karttuessa vie enemmän aikaa tasaantua.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin imetyksen hiljalleen, kun vauva täytti vuoden. Kuukauden kuluttua alkoi kuukautiset todella runsaina ja kivuliaina. Epäsäännöllisyyttä on ollut nyt jo viisi kiertoa. Kierto on 15-40 päivän väliltä. Kivuliaisuus on onneksi vähän helpottanut, pystyn hoitamaan jopa lapset jo itse kuukautisten aikana. Lisäksi vuodon alussa tulee nykyisin paljon tummia hyytymiä.

Ajattelin varata ajan gynelle. E-pillereitä en kuitenkaan halua enää koskaan syödä, vaikka niillä kierto varmaan tasaantuisikin. Kierukkakaan ei minulle sovi.

Vierailija
4/4 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen (viidennen) lapsen myötä menkat muuttuivat...ennen ollut väli 27 päivää nyt on ollut viimeisen jälkeen väli 21 päivää, säännöllisesti..