rv 38 ja vihertävä vuoto
Elikkäs koko päivän ollut paineen tunnetta alavatsassa. Ei tää ole kipua, mutta vähän inhottavalta tuntuu ja tää ei meinaa laueta millään.
Sen lisäkis on ollut tollasta vihertävää paksua vuotoa, ilmeisesti valkovuotoa. En usko sen lapsivettä olevan, koska on aika paksuhkoa.
Syytä huoleen?
Kommentit (35)
joskus kyllä vihreä lapsivesi voi olla puuromaista, mutta jos lapsi liikkuu, uskon että homma saadaan hoidettua.
mitenköhän ap jakselee?
Mulla nimittäin kävi niin että tuli ihan vähän vihertävää vuotia ja menin heti sairaalaan. Jouduin/pääsit heti hätäsektioon koska vauva oli kakannut lapsiveteen ja lapsivesi oli täysin puuroutunut. Sitä siis vuosi ihan hiukan kun oli pieni reikä kalvoissa.
Synärillä tuli käytyä ja kaikki oli ihan kunnossa. Lääkärin mielestä se oli runsasta valkovuotoa, joka oli vana vähän vihertävää.
Kaikki arvot oli ok(verinäytteet jne) ja ultratessakin kaikki näytti hyvältä. Vauva on edelleen liikkunut paljon ja sydänkäyrä oli myös hyvä.
Mutta tulipa nyt käytyä :)
Mut oo tarkkana noiden vuotojen kanssa. Mulla alkoi yhtäkkiä yhtenä päivänä vuotaa niin, että housut kastui, ja soitin synnärille, mistä pyysivät käymään. Siellä sitten katsottiin, oisko voinut olla lapsivettä, mutta ei mitään merkkejä siitä näkynyt, jotan kätilö sanoi kyseessä olevan valkovuoto. Mä itse olin ihan varma ettei, koska sellasta vuotoa ei koskaan ollut ollut, mutta menin siis illaksi kotiin. Sitä sitten illan mittaan lorahteli lisää ja seuraavana päivänä taas, jolloin atas synnärille. Siellä taas tikutettiin ja testattiin, eikä kätilö uskonut, joten passitti uudestaan kotiin, ja juuri kun olin astumassa toimenidehuoneesta ulos, lirahti uudestaan, jolloin saatiin näyte ihan tuoreeltaan, ja sitä lapsivettähän se oli. Niin sitä jäätiin sitten synnyttämään.
Mutta siis luota vaistoihisi, olithan taas oikeassa, kun et sen kummemmin hätääntynyt (mut älä liikaa luota kuitekaan, kaikkea voi tapahtua).
Ja kiitos kaikille tuesta ja neuvoista :)
Oli kyllä kieltämättä ihan kiva käydä synärillä vähän kattelemassa, miltä siellä näyttää. Oli ensimmäinen kerta ja esikoinen siis tulossa.
Ihan hyvä mieli jäi kaikesta palvelusta ja henilökunnasta. Pääsisimpä jo tositoimiin :)
mulla vihreä lapsivesi ja synnytys käynnistettiin vasta monen tunnin kuluttua vedenmenosta.
Olin saanut nimityksen vihreävuoto-nainen :D
Mut kiitos vielä kaikille!
-ap
rekisteröidy tänne vaan ja ota se vihreävuoto-nainen nimeksi :D
rekisteröidy tänne vaan ja ota se vihreävuoto-nainen nimeksi :D
emmä viitti.
Sit mun henkilöllisyys paljastuu kutenkin ja mua aletaan kiusata töissä ja ties missä :D
älä pistä naamakuvaa!
ps. tiedän, on noloa olla av-mamma. minä en ole kertonut sitä kellekään.
olkoon tämä viimeinenn viesti tällä nimimerkillä. Jatkossa olen taas anonyymi.
EI ihmiset enää ota mua tosissaan, kun tietävät mun vihreät taustat :D
vihreävuoto-nainen vaikenee.
se oli ihanaa että sulla oli kaikki hyvin!
Mut oo tarkkana noiden vuotojen kanssa. Mulla alkoi yhtäkkiä yhtenä päivänä vuotaa niin, että housut kastui, ja soitin synnärille, mistä pyysivät käymään. Siellä sitten katsottiin, oisko voinut olla lapsivettä, mutta ei mitään merkkejä siitä näkynyt, jotan kätilö sanoi kyseessä olevan valkovuoto. Mä itse olin ihan varma ettei, koska sellasta vuotoa ei koskaan ollut ollut, mutta menin siis illaksi kotiin. Sitä sitten illan mittaan lorahteli lisää ja seuraavana päivänä taas, jolloin atas synnärille. Siellä taas tikutettiin ja testattiin, eikä kätilö uskonut, joten passitti uudestaan kotiin, ja juuri kun olin astumassa toimenidehuoneesta ulos, lirahti uudestaan, jolloin saatiin näyte ihan tuoreeltaan, ja sitä lapsivettähän se oli. Niin sitä jäätiin sitten synnyttämään.
Mutta siis luota vaistoihisi, olithan taas oikeassa, kun et sen kummemmin hätääntynyt (mut älä liikaa luota kuitekaan, kaikkea voi tapahtua).
Ihmettelin vain, että mistä sitä valkovuotoa voi desilitroittain tulla, mutta kuulemma vain voi... Meillä toisesta käynnistä sitten "saatiin" jo jäädä sairaalaan ja tyttö syntyi noin 9 tunnin päästä.
Kuitenkin koko päivän odotellut sen vuodon kanssa. :(