Kyllä FB:ssä näkee profiilissaan vieraillut!
Tästä on ollut paljon spekulaatioita esim. suomi24 tietokonepalstoilla. Moni on saanut sinne kaveriehdotuksiin ihan vieraita tyyppejä, jotka todennäköisesti tulleet sinne profiilia kurkkimalla. Samoin joku kertoi että oli juuri tutkinut jonkun kaverinsa kuvia, niin tämä oli heti sen jälkeen lopettanut fb-kaveruuden.
Itsellekin on käynyt kerran niin, että tutkailin yhden ei-kaverin profiilia, niin seuraavana päivänä kyseisen henkilön sisko (jonka kanssa ei olla vuosiin oltu tekemisissä) soitti minulle kuulumisia. Epäilin, että oli käynyt niin että tämä kyseinen henkilö jostain nähnyt minun käyneen profiilissaan ja kertonut siskolleen.
Kommentit (24)
jäikö lääkkeet ottamatta? Ettei vaan joku vakoilisi sinua sähköhellan kautta?
Tuon kaveriehdotus-jutun saatan jotenkuten uskoa, mutta useimmiten ne ovat jotain kavereiden kavereita tai ihmisiä samoista ryhmistä. Olen itsekin joskus niitä ihmetellyt, mutta aina on jotain yhteistä löytynyt.
Sitä en usko, että olisi mitään ohjelmaa, millä vain vierailevat näkisi. Se kerrotaan siellä FB:n säännöissäkin ihan selkeästi. Fb-kaveruuden lopettaminen tai soittelut ovat vain sattumaa.
siis fb-kaveri lopettaa kaveruuden, jos fb-kaveri käy katsomassa kuvia, jotka kyseinen kaveri on ihan vapaaehtoisesti sinne laittanut...? Eikö niitä kuvia juuri siksi laiteta, että fb-kaverit saavat niitä katsella? Vai eikö fb-kaverin kuvia saa enää katsella? Häh?
Mikroaaltouunia mä ensisijaisesti lähtisin tutkimaan.
jäikö lääkkeet ottamatta? Ettei vaan joku vakoilisi sinua sähköhellan kautta?
kun itselle sattunut. Ja ne ehdokkaat on aina miehiä, outo juttu sekin!
ap
Tuon kaveriehdotus-jutun saatan jotenkuten uskoa, mutta useimmiten ne ovat jotain kavereiden kavereita tai ihmisiä samoista ryhmistä.
Parhaiten se onnistuu kun tekee alumiinifoliosta sellaisen ison kotelon, jonka sisällä on sitten sekä läppäri että käyttäjä itse. Vähintään 4 kerrosta foliota kauttaaltaan. Näin voi surffata niin että kukaan ei voi tietää, missä olet käynyt. Alumiinin suojaus ominaisuus perustuu tietokoneen käyttämien bittisuodattimien diffuusioon. Suurvallat käyttäneet tätä vakoilutoiminnassa jo pitkään.
mutta älkää ihmetelkö jos joku kaunis päivä jäätte kiinni!
ap
jos joku kaveri tutkailee niin niitähän on joitain muka-ohjelmia, joista näkee, että ketkä aktiivisimmin käy sun seinää katsomassa (mutta pitää olla siis kaveri). Mutta tämäkin on aika hakuammuntaa, saattaa heittää mitä nimiä tahansa (käytännössä niitä jotka kommentoi sun juttuihin eniten). Nämä kaveriehdotukset yleensä on sellaisia, joilla on joku yhteys=ovat kavereiden kavereita tai on joku muu yhteys. Ja mitä pahaa siinä on, jos jonkun sivuilla kävisikin ja "jäisi kiinni"? Oma vikansahan se on, jos pitää profiilinsa kaikille avoimena, silloin sitä voi käydä katselemassa kuka vaan (jos käyttäjä ei tätä haluaisi niin laittaisi profiilin salaisemmaksi). Jos jollain on avoin seinä niin silloin se mun mielestä tarkoittaa sitä, että sitä saa käydä katsomassa. Vai mikä muu idea siinä avoimuudessa muka olisi??
Jos on niin tyhmä, että pitää seinänsä julkisena, pitää sietää stalkkerit.
galleriassahan näki kaikki vierailijat.
Mutta fb:ssä siis ei ole tuota.
Ne kaveriehdotukset ovat yleensä kavereiden kavereita. Ja yleensä vielä niin että sanotaanko vaikka että herra V on sinun viiden kaverin kanssa kaveri niin häntä ehdotetaan sinun kaveriksesi.
Siellä siis ei ole, painostan, EI ole minkäänlaista ohjelmaa tai lokia joka seuraisi niitä jotka ovat profiilia käyneet katsomassa.
JA kuten tuolla joku jo sanoi: On oma moka jos jättää kuvansa ja profiilitietonsa kaikkien nähtäville.
niin hetikohta fb ehdottaa sua kaveriksi tälle tyypille.Mulle on kans tullu ihme kaveriehdotuksia ja kun olen asiaa tarkemmin miettinyt niin nää tyypit löytyy mun omien kavereiden kavereista.Ja jos olen itse käynyt joskus kattomassa mun kavereiden kavereiden profiileja niin kohta se ilmaantuu ehdotuksiin.
Nekin ovat ihan huuhaata, että "profiilissasi on vieraillut1490 henkilöä".
niin hetikohta fb ehdottaa sua kaveriksi tälle tyypille.Mulle on kans tullu ihme kaveriehdotuksia ja kun olen asiaa tarkemmin miettinyt niin nää tyypit löytyy mun omien kavereiden kavereista.Ja jos olen itse käynyt joskus kattomassa mun kavereiden kavereiden profiileja niin kohta se ilmaantuu ehdotuksiin.
Tosiaan, FB ehdottaa ihan itsestään näitä ihmisiä sulle kavereiksi, koska ne ovat sun kavereiden kavereita. Mulla on täysin suojattu profiili, ja silti saan noita ehdotuksia kavereiden kavereilta.
TÄLLÄINEN LÖYTYI IHAN ITSE FACEBOOKISTA, ELI ET VOI NÄHÄ :)
Can I know who’s viewing my profile or how often it’s being viewed?
No, Facebook does not provide a functionality that enables you to track who is viewing your profile, or parts of your profile, such as your photos. Third party applications also cannot provide this functionality. Applications that claim to give you this ability will be removed from Facebook for violating policy. You can report applications that provide untrustworthy experiences by following the instructions outlined here.Can I know who’s viewing my profile or how often it’s being viewed?
No, Facebook does not provide a functionality that enables you to track who is viewing your profile, or parts of your profile, such as your photos. Third party applications also cannot provide this functionality. Applications that claim to give you this ability will be removed from Facebook for violating policy. You can report applications that provide untrustworthy experiences by following the instructions outlined here.
Can I know who’s viewing my profile or how often it’s being viewed?
No, Facebook does not provide a functionality that enables you to track who is viewing your profile, or parts of your profile, such as your photos. Third party applications also cannot provide this functionality. Applications that claim to give you this ability will be removed from Facebook for violating policy. You can report applications that provide untrustworthy experiences by following the instructions outlined here.
Mutta luuletko että nuo folihattu päässä pelokkaina olkansa yli pälyilevät FB-addiktit ymmärtävät englantia ;)?
seuraako joku sun profiilia. mutta jokin muu hakkeriohjelma voi tarjota.
ihmisiä joiden kanssa joku ystäväsi tai ystävän ystäväon ollut vain sähköpostiyhteydessä ja niin edelleen...eivät siis välttämättä ole koskaan olleet yhteydessä Facebookin kautta ja näin ollen et voi tietää kuka tämän sinulle ehdotetun ystävän tuntee. Tämä selvisi kun pojan kaveriehdotuksiin tuli tyyppi jonka kanssa olen ollut yhteyksissä vain sähköpostitse.
en kyllä mitenkään erityisesti luota fb:hen. onhan sen huonosta tietosuojasta ollut niin paljon juttua. mut joku kaveri lisäsi johonkin yhteisöön, kysymättä minulta minkäänlaista lupaa. tosi hyvä juttu kuulemma.
se on joku fb:n hieno uusi toiminto, jota ei voi muka mitenkään enää poistaa käytöstä.
saisivat nyt kertoa, että miten nämä "jotkut" näkevät profiilissaan vierailijat ja me muut emme.