Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan hirvittävä tasauslasku!

Vierailija
05.10.2010 |

Ei vielä mikään paha summa, mutta tulipa vaan ihan hiton ikävään saumaan. Eniten hämmästyttää kuitenkin se, että lasku on aikaväliltä 1.5.2009-31.8.2010. Eikö tasaus pitäisi tehdä vähän useammin, ettei summat nouse taivaisiin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tasaus pitäisi tehdä vähän useammin, ettei summat nouse taivaisiin?

olla yhteydessä sähköyhtiöön ja laittaa arviot uusiksi, jotta osuisivat paremmin kohdalleen..?

Vierailija
2/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä varmaan sitten viisinkertainen vähintään. Kerro ihmeessä, meitä kiinnostaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sähköyhtiöt antavat aika helposti maksaa isot tasasuslaskut vaikka erissä.



155kk tasasu on vielä ihan normaalia, maksimi on 24kk.

Vierailija
4/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan säännöllisesti eikä tule ylläreitä. Kannattaa myös nostaa heti sitä kulutusennustetta jos alkaa näyttää että tulee iso lasku.

Vierailija
5/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 15kk tasausväli on normaali

Vierailija
6/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli kanssa puolentoistavuoden tasaus ja se oli 700€. meinasin kanssa lentää persiilleni.



Mä en muuten edes tajunnu et sen olis voinu maksaa osissa, täytyypä muistaa jos joskus vielä vastaavaa joudun kokemaan.

Nykyään taidetaan tosin maksaa ihan kulutuksen mukaan, eli tasauslaskuja ei pitäisi enää tulla sähköstä, mutta vedestä sellainen varmaan taas tulee, nyt viimeksi veden tasauslasku oli hiukan maltillisempi kuin tuo sähkö, ainoastaan 75€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vedenkäytöstä (ja sen lämmittämisestä) niin hyvä keino säästää sähkölaskussa on säästää vettä. Eli älkää antako lasten ja nuorten seisoa suihkussa vaan huvin vuoksi. Veden lämmitys ei ole ilmaista.

Vierailija
8/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään taidetaan tosin maksaa ihan kulutuksen mukaan, eli tasauslaskuja ei pitäisi enää tulla sähköstä

Kaikessa on puolensa. Reaalikulutuksen mukaan suoritettava laskutus tuo sähkölämmittäjälle huimat laskut talvikuukausilta ja kesältä paljon pienemmät, toisaalta on ihan hyväkin, että arviolaskutusperustaisessa laskutuksessa kausivaihtelu tasataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos viime talven ja lisäpattereiden kun puulämmitys ja ilmalämpöpumppu ei enää riittänyt ja ilmalämpöpumppukin on aika turha ku yli 20 asteen pakkasella ei enää toimi :( Mutta siitä viisastuneina olemme ilmottaneet mittarilukeman nyt joka kuukausi ja pysytään ajantasalla ja samalla tulee automaattisesti säästettyä sahköä kun sitä seuraa tarkemmin! Saimme 10 kk maksu sopimuksen eli 200€/kk!

Vierailija
10/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tasauslasku :(

sen tosin ymmärtää jos on sähkölämmitys.



Meillä on kaukolämpö ja sieltäkin tuli muuten tasauslasku 750€ eli loppujen lopuksi melkein samoissa ollaan tasausten kanssa kuin te.



Se jolla sähkön tasaus oli 700€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomalla, että tasauslasku oli 125 euroa. Asun yksin pienessä rivarikaksiossa ja tienaan hieman alle tonnin kuussa. Tiedän, että ei ole mikään hirveä summa, mutta mun tuloillani jokaisen sentin on riitettävä kolmeen asiaan.



Kiitos sille, joka ehdotti laskun maksamista erissä, en tuotakaan olisi itse tajunnut. :)

Vierailija
12/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime talvi oli kyllä sähkölämmittäjile huono talvi ja tulevasta talvestahan on lupailtu vieläkin kylmempää :( toiv. ensi kesänä ei tule yhtä mahtavaa tasauslaskua, sähkölasku pompsahtikin kiitettävästi eli 40e/kk ylöspäin tälle vuodelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora sähkölämmitys ja kaksi ilmalämpöpumppua, jotka tosiaan eivät viime talvena yli 20 pakkasasteessa enää auttaneet mitään vaan oli hankittava lisälämmittimiä.



Toivon hieman maltillisempaa talvea, -15 on ihan ok, -25 pitkän aikaa jo hieman liikaa.

Vierailija
14/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans sähkölaskun tasaus jotain 2000e viime talvelta. mut se tuli kyllä ihan puolesta vuodesta....



Välillä on tullut vesilaskun tasauksia kuukautta kohti yli 120 e... tällasia kivoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämmittää puilla niin se on aina 5€ vähemmän s-laskussa. Ilmalämpöpumppu ei tosiaan toimi kovilla pakkasilla, mutta takka toimii

Vierailija
16/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuhan se nyt vähän että kuinka isot tulet tekee että paljonko säästää. Parilla kalikalla ei tule viittä euroa.



Kilossa kuivaa puuta on noin 3kWh energiaa joka vastaa noin 30 snt rahassa. 5 euroon pitää polttaa siis 17kg.

Vierailija
17/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä käytetty ilmalämpöpumppua -27 asteeseen asti ja sitten sammutettu. Patterit on laitettu 16 asteeseen (termostaatti) eikä ne ole koskaan lämmennyt eli ilppi on lämmittänyt lähes koko viime talvenkin yksinään meidän yläkerran (100 neliötä) alhaalla lattialämmitys.

Vierailija
18/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 e säästää vuodessa sähkölaskua kun takalla lämmittelee taloa. Puut omasta metsästä ja itse pilkottu.

Vierailija
19/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole tullut tuollaista tasauslaskua, vaikka sähköllä lämpiää koko torppa.

Vierailija
20/20 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olisit tienannut jos olisit myynyt ne puut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme