Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajaksi valmistuneet/valmistumassa olevat tai muuten tietävät... kysymys:

Vierailija
04.10.2010 |

saako opetusharjoittelusta koskaan palkkaa? Jos erikoistuu vaikka kieltenopettajaksi ja tekee ne pakolliset harjoittelut, niin onko se palkatonta työtä? Paljonko yleensä harjoitellaan, kuukausiako?

Entä onko kaikilla aina gradu tehtynä tuossa vaiheessa jo?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pitää kyllä tunteja, mutta saa ohjausta. Eli ohjaava opettaja/harjoittelun ohjaaja tms. saa palkan. En osaa sanoa aineenopettajakoulutuksen harjoittelumääristä. Gradun kukin tekee missä vaiheessa tahansa, harjoittelu ei ole sidoksissa siihen.

Vierailija
2/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

gradu valmistuu kun itse valmistuu

mieti gradun aihe jo ennen okl:ään hakemista kuten minä- nopeuttaa valmistumista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tietyt opinnot suoritettuna.

gradu valmistuu kun itse valmistuu

mieti gradun aihe jo ennen okl:ään hakemista kuten minä- nopeuttaa valmistumista

Vierailija
4/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa harjoittelusta on muuhun opettajan työhön tutustumista. Itselläni tulee harjoittelujen aikana kaikkiaan pidettäväksi n. 30 oppituntia. Ja tosiaan harjoittelija pitää tuntinsa aina ohjaajan valvonnassa, joten ei ole varsinaista opettajana työskentelyä. Toki opiskelija voi olla myös työsuhteessa esim sijaisuuksia tehdessään ja ne tietysti ovat palkallisia. Mutta eivät kelpaa opetusharjoitteluksi.

Vierailija
5/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläpäin harjoitteluihin menee vuosi, syksyllä on kaksi harjoittelujaksoa ja keväällä kaksi ja niihin kyllä kuluu todella paljon aikaa kaikkine seurantatunteineen, tehtävineen, tuntien suunnitteluineen ja niiden pitämiseen, arviointiin, reflektointiin, opetusmateriaalien tekemiseen, ryhmänohjauksiin, teemapäiviin jne. Ainakin mulla joka en ollut koskaan opettanut kului todella paljon aikaa tuntien suunnitteluihin.

Vierailija
6/6 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pitää kyllä tunteja, mutta saa ohjausta. Eli ohjaava opettaja/harjoittelun ohjaaja tms. saa palkan. En osaa sanoa aineenopettajakoulutuksen harjoittelumääristä. Gradun kukin tekee missä vaiheessa tahansa, harjoittelu ei ole sidoksissa siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän