Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän pinoon asioita, joiden olet palstalta lukenut auttavan masennukseen...

Vierailija
04.10.2010 |

Aloitan:

- syysluonto

- karppaus

- kalaöljy

- liikunta

- itseään niskasta kiinni ottaminen

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,auringonvalo

Vierailija
2/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää oravat on ihan huippu:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilta ihmisiltä saatu konkreettinen apu. Ja toisaalta se, että tekee hyvää muille ja saa siitä kiitosta.

Vierailija
4/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse havainnut nämä omakohtaisesti että auttavat:

liikunta, mulla mm. pilates auttaa mieleen.

luonnossa liikkuminen

erilaiset hoidot

ihmisten seura(tosin mulla ei toteudu kuin harvoin)

tekeminen, ei saa jäädä makaamaan.

toisten auttaminen

Olen löytänyt ihanan mummun jota autan ja juttelemme, se piristää kummasti!!

Vierailija
5/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse havainnut nämä omakohtaisesti että auttavat:

liikunta, mulla mm. pilates auttaa mieleen.

luonnossa liikkuminen

erilaiset hoidot

ihmisten seura(tosin mulla ei toteudu kuin harvoin)

tekeminen, ei saa jäädä makaamaan.

toisten auttaminen

Olen löytänyt ihanan mummun jota autan ja juttelemme, se piristää kummasti!!

Vierailija
6/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi oikeasti olla keino jos ei toipua masennuksesta ainakin apu ettei masennu, tai vaikka kissa tai koira?

Vierailija
7/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että omalla toiminnalla ja ajattelulla on hyvin suuri osuus masennuksesta toipumisessa?

Vierailija
8/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kaikkea, ruokavaliota, suuria määriä liikuntaa, alanvaihtoa, positiivista ajttelua, terapiassakin olin jakson, turhaan. Paranin vasta kun tajusin että masennus on minun tapauksessani pantattua tunnetta, erityisesti vihaa. Nykyään yritän muistaa joka ilta kuulostella onko päivän aikana tullut kerättyä kiukkua joka ei ole päässyt tietoisuuteen. Jos sitä löytyy, annan sen sulla sieltä, puhtaana tunteena. Jos kiukku jää purkamatta, pian alan tuntea masennuksen oireita ja on aika mennä peiton alle kuulostelemaan, että mitä tunteita mielessä jumittaa.

Tähän keinoon verrattuna liikunnat ja ruokavaliot sun muut on olleet laastareita avohaavaan. Mutta jokainen tällainen kerta kun olen mennyt syvälle tunteisin, kuulostellut ja hyväksynyt niitä, on parantanut ja tehnyt seuraavasta kerrasta helpomman.

Vierailija
9/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä "niksit" ovat yhtä teräviä kuin Pirkka-lehden sukkahousuvinkit.

Vierailija
10/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen syvän masennuksen käynyt psykoottisine jaksoineen. Se on kuulkaas kukkaislapset aika heviä settiä.

Olisin paitsi eksunyt sinne metsään, myös hukuttautunut ojaan tai ripustautunut oksaan.

Pieneen alkavaan alakuloon sen sijaan ystävien tapaaminen, liikunta ja luonto ovat mainioita lääkkeitä!

Yksinäiselle ihmiselle myös kotieläin on iso apu, sillä se antaa syyn tulla kotiin, sillä on joku josta täytyy huolehtia.

Vierailija
11/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä masennuksen taustalla ole padottu viha? Näin vaihtoehtohoidot sanovat. Länsimainen lääketiede on taas sitä mieltä, että tämä menee syyllistämisen puolelle.

Minä myös uskon, että mikä tahansa tunne, jonka on piilottanut eikä ole käsitellyt, altistaa masennukselle. Oli se viha, häpeä, pelko tai syyllisyys.

Tuhannen taalan kysymys onkin, miten nämä tunteet saadaan tietoisuuteen? Koska esim. padottu viha voi purkautua vain itkuisuutena.

Vierailija
12/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että omalla toiminnalla ja ajattelulla on hyvin suuri osuus masennuksesta toipumisessa?

kaikenkaikkiaan ongelmaa riittää siinä, miten masentunut saadaan siihen pisteeseen, että hän PYSTYY ajattelemaan niiitä ajatuksia, jotka auttavat. Tuskin kukaan kieltääkään oman toiminnan ja ajattelen vaikutusta. Sehän on kaksiteräinen miekka; ne ajatukset ja toiminta myös aiheuttavat pahaa oloa. Lyhyesti ja vaikeasti sanottu, get the point? ei ap

Vierailija
13/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä masennuksen taustalla ole padottu viha? Näin vaihtoehtohoidot sanovat. Länsimainen lääketiede on taas sitä mieltä, että tämä menee syyllistämisen puolelle.

Minä myös uskon, että mikä tahansa tunne, jonka on piilottanut eikä ole käsitellyt, altistaa masennukselle. Oli se viha, häpeä, pelko tai syyllisyys.

Tuhannen taalan kysymys onkin, miten nämä tunteet saadaan tietoisuuteen? Koska esim. padottu viha voi purkautua vain itkuisuutena.

Nimenomaan on, masennuksen alla on padottuja tunteita, tiedän!!

Kts Googlella "vapauta tunne-energiasi", olen käynyt tällä kurssilla jossa päästellään tunteita esiin.

Vierailija
14/21 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on tosi vaikeita asioita taustalla, äiti oli väkivaltainen sadisti toisen vanhemman lisäksi. On tosi vaikea olla ja masennus on vain yksi oire.

Pahinta on paha olo ja ahdistus sekä sisäinen kauhu.

Olen yrittänyt puntaroida mikä aiheuttaa masennusta ja oon löytänyt erinäisiä syitä.

Osa johtuu ulkoisista olosuhteista, yksinkertaisesti

jo pelkkä yksinäisyys masentaa lisää ja masennus masentaa.

Ja kuten vastasin aikaisemmin, olen löytänyt masennuksen alta mm. surua, vihaa jne.

Tunteet pitäisi käsitellä eikä syödä vain lääkkeitä.

Vierailija
15/21 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakohtaisesti kokenut:

- sairaalahoito

- keskusteluapu

- lääkkeet jonkin aikaa

- hyvä ruokavalio

- urheilun aloittaminen kuntosalilla

- oman asenteen kouliminen, eli se kuuluisa itsensä niskasta nostaminen.

Ei näitä voi väärässä järjestyksessä tehdä, sillä oikein pahassa vaiheessa ei ole aloitekykyä lähteä edes ulos. OIKEASTI se kyllä auttaa, mikä tahansa liikunta auttaa.

Vierailija
16/21 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävä uni

harrastukset

tumma suklaa

kirkasvalohoito

rautatabletit

seksi

ja jos ei nämä auta, niin olet laiska, sanoo ThePalstamamma....

Vierailija
17/21 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsas juominen ylipäätään

ilmanvaihdon tehostaminen

Vierailija
18/21 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenpesutornilla...

Vierailija
19/21 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tietysti palstalla vittuileminen.

Vierailija
20/21 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai prinsessapäivän pitäminen. Ne kuulemma auttaa syöpään ja kehitysvammaisuuteenkin.