Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä raskausviikolla jäit sairauslomalle ja oliko työsi fyysisesti raskasta?

Vierailija
04.10.2010 |

Itse olen viikolla 22 ja jo tuntuu, ettei jaksa töissä olla.. Nostelua, kyykkimistä, raskaiden tavaroitten työntämistä ym..

kivuttomia supistuksia on jatkuvasti, mutta ei vatsakipua, selkäkipua ym. En siis tunne olevani tarpeeksi sairas saikulle, mutta työ on todella uuvuttavaa.

Hmh mitähän tässä pitäisi tehdä? Viikkoja kuitenkin on aika vähän.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyoni ei ole fyysisesti ollenkaan raskasta mutta raskaudet ovat olleet aina useista eri syista erittain korkean riskin raskauksia, joista suurin osa on mennyt taydellisessa vuodelevossa.

Vierailija
22/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyoni ei ole fyysisesti ollenkaan raskasta mutta raskaudet ovat olleet aina useista eri syista erittain korkean riskin raskauksia, joista suurin osa on mennyt taydellisessa vuodelevossa.

ja sanottakoon, etta ainakin mua arsyttaa suunnattomasti ihmiset jotka puhuu etta "jaisko saikulle", koska siita syysta meitakin, joilla on ihan oikeat ja todella painavat syyt, jonka takia meidat on _maaratty_ sairaslomalle, epaillaan lusmuilusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanottakoon, etta ainakin mua arsyttaa suunnattomasti ihmiset jotka puhuu etta "jaisko saikulle", koska siita syysta meitakin, joilla on ihan oikeat ja todella painavat syyt, jonka takia meidat on _maaratty_ sairaslomalle, epaillaan lusmuilusta...

Vierailija
24/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Milloin jäit sairauslomalle?"

Ihan kuin se olisi pääsääntö, että sairauslomalle jäädään. Eikö voisi edes kysyä "Jaksoitko töissä äitiyslomaan asti?"

No, ap:n tapauksessa hiukan eri, kun kyse on fyysisesti raskaasta työstä, mutta SILTI.

Juu, en jäänyt itse ollenkaan saikulle, mutta mulla onkin (fyysisesti) helppo toimistotyö.

Vierailija
25/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Milloin jäit sairauslomalle?" Ihan kuin se olisi pääsääntö, että sairauslomalle jäädään. Eikö voisi edes kysyä "Jaksoitko töissä äitiyslomaan asti?" No, ap:n tapauksessa hiukan eri, kun kyse on fyysisesti raskaasta työstä, mutta SILTI. Juu, en jäänyt itse ollenkaan saikulle, mutta mulla onkin (fyysisesti) helppo toimistotyö.

sama (ja osin vaara) oletus, etta tyon raskaus maarittaan sen, milloin sairaslomalle jaadaan. Jos sairasloman syyna on vaikkapa kohdunkaulan rakenteellinen heikkous tai erittain korkea verenpaine, on aivan sama, tekeeko kevytta toimistotyota vai mita, koska silloin ei yleensa saa tehda juuri _mitaan_...

Vierailija
26/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän joku raskausmyrkytys katso sitä, mitä työtä teet. Yleensä kuitenkin fyysisesti rankkaa työtä on hankalampi tehdä raskaana kuin sitä tietokoneen näpyttelyä

14

"Milloin jäit sairauslomalle?" Ihan kuin se olisi pääsääntö, että sairauslomalle jäädään. Eikö voisi edes kysyä "Jaksoitko töissä äitiyslomaan asti?" No, ap:n tapauksessa hiukan eri, kun kyse on fyysisesti raskaasta työstä, mutta SILTI. Juu, en jäänyt itse ollenkaan saikulle, mutta mulla onkin (fyysisesti) helppo toimistotyö.

sama (ja osin vaara) oletus, etta tyon raskaus maarittaan sen, milloin sairaslomalle jaadaan. Jos sairasloman syyna on vaikkapa kohdunkaulan rakenteellinen heikkous tai erittain korkea verenpaine, on aivan sama, tekeeko kevytta toimistotyota vai mita, koska silloin ei yleensa saa tehda juuri _mitaan_...

Vierailija
27/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kysyin "milloin jäit saikulle" juuri sen takia, että halusin tietää niiden äitien kokemuksia, jotka siis saikulle joutuivat.. en todellakaan oleta, että kaikki jäävät automaattisesti saikulle ennen äitiyslomaa..

Ja joka epäili miten jaksan lapsen kanssa, jos olen nyt jo väsynyt. No olen jo äiti. Tämä raskaus ei ole ensimmäinen ja jokaisessa raskaudessa olen ollut väsynyt.. silti hyvin jaksanut ensimmäisten koliikkikuukausien jälkeen olla lapsen kanssa. Anteeksi, etten kertonut koko elämäntilannetta aloituksessa..

Ja kyllä, tämä raskaus tuntuu nyt rankemmalta, mutta niinkuin muutkin, olen sitä mieltä että raskaus ei ole sairaus.. Olo on vain niin uupunut ja siksi halusin vähän toisten mielipiteitäkin kuulla.

Tottakai raskausmyrkytys on eri juttu.. ei se katso kuinka raskasta työtä teet. Mutta en tiedä, mua on ainakin neuvolassa kehoitettu kysymään työnantajalta kevyempiä hommia.. Mihinkäs se sitten perustuu, jos ei muka ole ollenkaan väliä raskausaikana teetkö kevyttä vai raskasta työtä.

Ei ollut tarkoitus aiheuttaa närkästystä ihmisissä tällä kysymyksellä.. olisi pitänyt olla vähän tarkempi miten asian esitän.

Hyvää illanjatkoa, ap.

Vierailija
28/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei ollut kohdallani sairaus

Vierailija
29/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia tyyliin "raskaus ei ole sairaus". Ei olekaan, mutta raskauteen liittyvät vaivat saattavat hyvinkin vaatia sairaslomalle jäämistä. Kuten supistelu. Tai valtava väsymys.

Jäin viikolla 24 fyysisesti raskaasta työstä supistelun takia, kohdunkaula oli hieman lyhentynyt.

Nyt menossa seuraavan raskauden viikko 24 ja pian jään taas pois, kaksosraskaus kyseessä.

Vierailija
30/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäänyt sairauslomalle, koska en ollut sairas, vaan raskaana. Työ puoliraskasta ja oman järjen käyttö oli sallittua.

Vierailija
31/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia tyyliin "raskaus ei ole sairaus". Ei olekaan, mutta raskauteen liittyvät vaivat saattavat hyvinkin vaatia sairaslomalle jäämistä. Kuten supistelu. Tai valtava väsymys. Jäin viikolla 24 fyysisesti raskaasta työstä supistelun takia, kohdunkaula oli hieman lyhentynyt. Nyt menossa seuraavan raskauden viikko 24 ja pian jään taas pois, kaksosraskaus kyseessä.

Ja oli tietysti pari muutakin, joka ei vetänyt hernettä nenään.. ja kiitos kiitos kaikille vastanneille :)

Toivottavasti sulla menee tämä raskaus hyvin loppuun saakka.. tulee olemaan vilskettä teidän perheessä, kun kaksoset pyöräytät :)

Vierailija
32/40 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan, mutta raskaudesta voi tulla todella sairas olo, vaikkei se olisikaan sikiölle vaarallista.

Minulla oli joskus selässä noidannuoli, jonka takia olin viikon saikulla. Kukaan ei epäillyt etteikö se olisi ollut ihan aiheellista. Kun selkäni alkoi raskauden aikana temppuilla, olisiko minun pitänyt vain jatkaa kivun kanssa töissä, koska selkäkivut johtuivat raskaudestani? Koska eihän raskaus ole sairaus.

En myöskään ymmärrä noita "pitäähän lapsenkin kanssa jaksaa" -hurskastelijoita. Lapsen kanssa olenkin jaksanut hirveän hyvin kun ei ole enää niin pahoja fyysisiä rajoitteita ja kipuja kuin raskauden aikana.

Vierailija
33/40 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa vkolla 20 (fyysisesti erittäin raskas työ) ja tässä tokassa rv 30 jäin saikulle (toimistotyö, 3-vuorossa).

Ekassa raskaudessa selkä ei kestänyt ja tokassa oli sitten montakin eri syytä (kuten liitokset, selkä, väsymys ym).

Vierailija
34/40 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis jäänyt sairauslomalle, mutta varhaistetulle äitiyslomalle kylläkin. Työssäni nostelin esim laatikoit lattialta ja kasasin niistä lavoille "torneja" yksi laatikko painoi noi 10-25kg

päivän aikana tuli nosteltua yht 1700kg siis todella paljon! Kipeitä supistukisa oli ja paljon. Nyt onneksi työt tehty ja saan olla kotona oman hiirulaiseni kanssa :)

Vierailija
35/40 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis jäänyt sairauslomalle, mutta varhaistetulle äitiyslomalle kylläkin. Työssäni nostelin esim laatikoit lattialta ja kasasin niistä lavoille "torneja" yksi laatikko painoi noi 10-25kg

päivän aikana tuli nosteltua yht 1700kg siis todella paljon! Kipeitä supistukisa oli ja paljon. Nyt onneksi työt tehty ja saan olla kotona oman hiirulaiseni kanssa :)

Vierailija
36/40 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti todella raskas tehdastyö, ns "miesten töitä".

Ekassa raskaudessa ei selkä kestänyt.

Toisessa puhkesi niin paha ihottuma etten voinut pitää vaatteita päällä, eli iho tulehtui oikein kunnolla ja kesti koko loppu raskauden.

Tossa toisessa raskaudessa meni myös selkä myöhemmin.

Raskaus ei ole sairaus joo mutta itselläni se ainakin aiheutti tuon ihon rikki menemisen ja mätimisen...ja se on kyllä sairaus.

Vierailija
37/40 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa työskentelin.

Vierailija
38/40 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevalle, jos hän joutuu nostelemaan raskaita taakkoja. Puoliväliin asti voi nostaa max 12 kg ja sen jälken max 6 kg taakkoja. Raskaammat taakat voivat aiheuttaa mm. laskeumia, jotka alkavat vaivata vaihdevuosi-iässä.

Vierailija
39/40 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa meni niin sekaisin, etten pystynyt edes kävelemään. Miten siinä sitten mitään tekee. En pystynyt edes kevyitä kotitöitä tekemään.

Onneksi helpotti vähän ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Nyt pystyn kevyesti touhuilemaan ja elämään lähempänä normaalielämää. Vatsa ei edelleenkään kestä juuri mitään syötävää, joten ruokavalio on hyvin rajoitettu ja reseptillisiä närästyslääkkeitä on näköjään syötävä läpi raskauden, jos haluaa pitää edes jonkinlaisen toimintakyvyn.

Mutta sairauslomaa en enää jaksanut hakea, kun osa lääkäreistä suhtautuu siihen nuivasti ja mulle tuli siitä lääkärillä ravaamisesta sitten niin stressiä. Mies paikkaa munkin työt nyt, kun pystyn kuitenkin hoitamaan lapset ja kotiakin jonkin verran.

Vierailija
40/40 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista syyllistämistä! Sinä et ole kuin toinen ja ihmiset ovat erilaisia. Ooks narsisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi