Kysytäänpä sitten, että tykkäisitkö saada leivonnaisia tai
itsetehtyä sinappia/karkkia tms joululahjaksi? Minä kun himoleipojana ja ruoanlaittajana ajattelin tänä vuonna lähipiirille leipoa jotain lahjaksi. Onko siis aivan tuhoontuomittu ajatus?
Kommentit (25)
miksei muutkin pikkelssit ja mausteöljyt yms.
Leivonnaiset vain siltä osin kun ovat hyvinsäilyvää sorttia. Pullat kun on vanhoja jo huomenna, ei niitä kannata lahjoiksi antaa.
Yhtenä vuotena ystäväni oli tehnyt pipareista purkin, jossa oli sisällä pieniä pipareita.
Sinappi ei ehken kulu, mutta joulukarkit jees. Tai oikein todella hienostikoristellut piparit, piparitalo, -kuusi tms.
Oikein hieno idea!
Joistain jutuista tykkäisin, toisista en. Yritä ensin ottaa hiukan selvää, mistä lahjan saajat tykkäävät...
itse annoin yhtenä vuotena itsemaustettua oliviiö´ljyä. Minusta se oli hieno lahja.
Samoin itsemaustet kurkut, valkosipulit tai oliivit. Hienoja ideoita.
Jos annat kakun, sen pitäisi olla säilyvää plaatua ( :
En sinappia (kun en siitä tykkää), mutta esim. hilloja, etikkasieniä, karkkeja. Taatelikakku tai maustekakku olisi myös mieleinen ja vähän aikaa säilytystäkin kestävä lahja.
Ottaisin PALJON mieluummin tällaisen lahjan vastaan kuin sen jokajouluisen Iittalan tuikun tai Pentikin servetit.
Kiittäisin kyllä kauniisti mutta heittäisin ne roskiin saman tien.
Tee käsitöitä mieluummin. Arvostaisin kunnollisia villasukkia paljon enemmän kuin epämääräisiä leipomusviritelmiä.
Tee käsitöitä mieluummin. Arvostaisin kunnollisia villasukkia paljon enemmän kuin epämääräisiä leipomusviritelmiä.
epämääräisiä ;P
epämääräisiä ;P
Kysy lahjan saajilta etukäteen, ei ole kiva saada lahjoja joista ei yhtään tykkää.
Leivon itsekin ihan tarpeeksi. Lisäksi mieheni ei syö leivonnaisia, jotka on tehnyt joku vieras. Eli jäisivät todennäköisesti syömättä. Tuttavani tekee joulusinapin itse ja antaa melkein joka joulu sitä lahjaksi. Kiitän kauniisti ja laitan sen sitten roskiin tai lahjoitan eteenpäin.
Ymmärrän, että ko. lahjat on tehty rakkaudella ja arvostan itse tehtyä, mutta en kuitenkaan noista ruokalahjoista välitä. Tietenkään en antajalle sitä näytä.
Leivon itsekin ihan tarpeeksi. Lisäksi mieheni ei syö leivonnaisia, jotka on tehnyt joku vieras. Eli jäisivät todennäköisesti syömättä. Tuttavani tekee joulusinapin itse ja antaa melkein joka joulu sitä lahjaksi. Kiitän kauniisti ja laitan sen sitten roskiin tai lahjoitan eteenpäin.
Ymmärrän, että ko. lahjat on tehty rakkaudella ja arvostan itse tehtyä, mutta en kuitenkaan noista ruokalahjoista välitä. Tietenkään en antajalle sitä näytä.
Ettekö käytä sinappia mihinkään? Miten olisi jos antaisitte sen sitten eteenpäin? Itstehty sinappi on tosi hyvää. Minä arvostan aina ihmisiä, jotka tekevät jotain itse, vaikka ei sitten se lopputulos olisikaan niin onnistunut. Olen saanut itsetehtyjä kaulaliinoja, piparipurkin, sinappia, kurkkua, jättiläispipareita jne. aikuisilta ystäviltäni (lapsilta vielä paljon itsetehtyä) ja paljon parempia lahjoja ovat olleet kuin kaupasta ostetut kynttilät tai konvehdit.
Roskiin ei meillä lahjat mene vaan sitten annan esim. anopille, jolla käy paljon vieraita ja joka voi tarjota niitä tai antaa vierailleen/naapureilleen. On jotenkin tosi ahdasmielistä ja ennakkoluuloista todeta, että ei syö vieraan tekemiä leipomuksia ja että ne heitetään vain kylmästi roskiin. Huh huh! Eikö niitä voisi lahjoittaa vaikka jollekin kerjäläiselle Helsingin rautatieasemalla?
Leivon itsekin ihan tarpeeksi. Lisäksi mieheni ei syö leivonnaisia, jotka on tehnyt joku vieras. Eli jäisivät todennäköisesti syömättä. Tuttavani tekee joulusinapin itse ja antaa melkein joka joulu sitä lahjaksi. Kiitän kauniisti ja laitan sen sitten roskiin tai lahjoitan eteenpäin. Ymmärrän, että ko. lahjat on tehty rakkaudella ja arvostan itse tehtyä, mutta en kuitenkaan noista ruokalahjoista välitä. Tietenkään en antajalle sitä näytä.
Ettekö käytä sinappia mihinkään? Miten olisi jos antaisitte sen sitten eteenpäin? Itstehty sinappi on tosi hyvää. Minä arvostan aina ihmisiä, jotka tekevät jotain itse, vaikka ei sitten se lopputulos olisikaan niin onnistunut. Olen saanut itsetehtyjä kaulaliinoja, piparipurkin, sinappia, kurkkua, jättiläispipareita jne. aikuisilta ystäviltäni (lapsilta vielä paljon itsetehtyä) ja paljon parempia lahjoja ovat olleet kuin kaupasta ostetut kynttilät tai konvehdit. Roskiin ei meillä lahjat mene vaan sitten annan esim. anopille, jolla käy paljon vieraita ja joka voi tarjota niitä tai antaa vierailleen/naapureilleen. On jotenkin tosi ahdasmielistä ja ennakkoluuloista todeta, että ei syö vieraan tekemiä leipomuksia ja että ne heitetään vain kylmästi roskiin. Huh huh! Eikö niitä voisi lahjoittaa vaikka jollekin kerjäläiselle Helsingin rautatieasemalla?
Siinähän lukikin että "tai lahjoitan eteenpäin".
Ja yllätys yllätys - kaikki eivät todellakaan tykkää sinapista.
Onko aina mamman leipomat eväät mukana kun ei muiden tekemät kelpaa? Ihana mies!
ja karkit lihottavat. Aina vaan leivotte ja vedätte pullaa naamaan. Se kyllä alkaa sitten valitettavasti näkymään.
Onko aina mamman leipomat eväät mukana kun ei muiden tekemät kelpaa? Ihana mies!
Leivon itsekin ihan tarpeeksi. Lisäksi mieheni ei syö leivonnaisia, jotka on tehnyt joku vieras. Eli jäisivät todennäköisesti syömättä. Tuttavani tekee joulusinapin itse ja antaa melkein joka joulu sitä lahjaksi. Kiitän kauniisti ja laitan sen sitten roskiin tai lahjoitan eteenpäin. Ymmärrän, että ko. lahjat on tehty rakkaudella ja arvostan itse tehtyä, mutta en kuitenkaan noista ruokalahjoista välitä. Tietenkään en antajalle sitä näytä.
Kotona maistaa, etten pahoita mieltäni kun olen vaivaa nähnyt. Hyvin on pärjännyt. Kuka ei pärjää kylässä syömättä leivonnaisia? Onko muiden miehet pullan puputtajia?
Ai niin - ihan unohdin, että tällä palstalla pitää kaikkien tykätä samoista asioista! :D
ja karkit lihottavat. Aina vaan leivotte ja vedätte pullaa naamaan. Se kyllä alkaa sitten valitettavasti näkymään.
Siis joo haluaisin, ei joo tuhoontuomittua ;)
Tykkään saada kuluvia lahjoja, koska vaikka itse rakastan kirjoja, leffoja ja levyjä on niitä hankala muiden ostaa kun ei tiedä mitä meillä jo on. Vaatteiden ja sisustuksen kanssa olen tosi tarkka, joten sekin on hankalaa ellei toinen tosiaan tunne makuani. Ja noin yleisesti ottaen meillä on jo ihan tarpeeksi tavaraa, jos ruokalahja ei miellytä siitä pääsee helpommin eroon kuin epämieluisasta tavarasta.
joulua ja säästäisi minua leipomiselta. Muuten tulevat ylimääräisiksi, ja etenkään makeaa en haluaisi liikaa varastoon. Pitäisin enemmän siis suolaisista levonnaisista. Sinappi on ok, samoin olisin onnellinen vaikkapa marinoiduista valkosipulinkynsistä, oliiveista tms.
Hyvä itsetehty leipä (missä vaikka pähkinöitä, marjoja tms. sisällä) tai karjalanpiirakat olisivat myös mieleisiä, erityisesti vatruskat, mitä en ole koskaan kokeillut itse tehdä:)