Kiitos sosiaalivirasto,vuokranantaja haastaa minut oikeuteen
Mieheni jäädessä työttömäksi viime marraskuussa haimme toimeentulotukea joulukuulle. Sitä myönnettiin 150€ joka piti maksaa suoraan vuokranantajalle. Veimme sosiaalivirastoon maksulapun, jossa oli vuokranantajan yhteystiedot ja tilinumero. Asian piti olla tällä selvä,sanoivat maksavansa tuen vuokranantajalle kuun alussa. No, vuokranantaja otti yhteyttä että tukea ei ole maksettu. Otin sossuun yhteyttä ja hän pahoitteli,että asia unohtui. Kyselin vielä että onhan heillä tilitiedot oikein etc. Oli kyllä. Meni pari kuukautta ja he eivät edelleen olleet maksaneet sitä tukea . Soitin uudestaan ja rouva pahoitteli että asia on unohtunut. Sanoin hänelle,että asia on tärkeä. Me siitä kärsimme kun he ovat huolimattomia. Nainen sanoi maksavansa tuen heti vuokranantajallemme. Tänään sain sitten soiton käräjäoikeudesta,että vuokranantajamme on haastanut meidät oikeuteen maksamattomasta vuokraosuudesta. Mitä helvettiä teen?? Maksaako sossu oikeudenkäyntikulut? Heidän mokansa tämä on...auttakaa!
Kommentit (23)
ja vaikka varmistaa vuokranantajalta jos kerran se oli aiemminkin jätetty maksamatta, että onhan se maksettu vai kuinka?
Ihme ettette ole saaneet edes maksumuistutusta
minulle soitettiin käräjäoikeudesta, tuovat minulle aamulla paperit kotiin. Tiedän, että on ollut aikaa itse maksaa summa,mutta jos sosiaaliviraston päätöksen mukaan he maksavat tuon summan niin enhän minä silloin sitä ala itse maksamaan? ASian piti olla kunnossa jo aika päiviä sitten. ap
ole saaneet maksumuistutusta,siitä minä luulinkin että asia on nyt hoidossa. Mutta yllätys sinäänsä,että täältä saa vain paskaa niskaansa kun apua pyytää =)
ap
minulle soitettiin käräjäoikeudesta, tuovat minulle aamulla paperit kotiin. Tiedän, että on ollut aikaa itse maksaa summa,mutta jos sosiaaliviraston päätöksen mukaan he maksavat tuon summan niin enhän minä silloin sitä ala itse maksamaan? ASian piti olla kunnossa jo aika päiviä sitten.
ap