Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää jos on kohdunlaskeuma?

Vierailija
03.10.2010 |

Tyhmä kysymys varmaan, mutta mua alkoi yhtäkkiä ahdistaa. Synnytyksestä 2,5kk, toinen lapsi kyseessä. Jälkitarkastuksessa sanottiin, että paikat on hyvässä kunnossa, lähestulkoon kuin ennen synnytystä ("lihakset 4/5, mitä lienee tarkoittaa). Kysyin sitten gyneltä, että koska uskaltaisin lähteä ekaa kertaa lenkille ja tämä vastasi, että kuntoni, painoni ja tarkastuksen ym. puolesta vaikka heti samana iltana. No, pari viikkoa sitten rohkenin lopulta kaksi kertaa kevyelle hölkkälenkille ja kaikki meni ihan ok, ei tuntunut pahalta.

Nyt mua kuitenkin ahdistaa, että olen ehkä tehnyt jotain ihan tosi typerää lähtiessäni juoksemaan 2kk synnytyksestä. Pelkään siis jotain laskeumaa tai vastaavaa. Lieneekö psykosomaattista, mutta mulla on ollut olevinaan jotain outoja tuntemuksia alavatsassa nyt parin päivän ajan, esim. ylösnoustessa tuntuu kummalta. Toisaalta, kuukautistenkin pitäisi tässä olla tuloillaan, ne nimittäin alkoi silloin jälkitarkastuspäivänä. Itseasiassa, on vähän ovulaatiomainen fiilis, limaakin tulee (sori..). Pidän kyllä myös tällä hetkellä myös vähän liian kireitä farkkuja, sattuneesta syystä.

Lyhyesti, mitkä ovat kohdunlaskeuman oireet? Voiko olla mahdollista, että kahdella muutaman kilsan juoksulenkillä olen sellaisen voinut itselleni aiheuttaa, jos jälkitarkastuksessa kaikki on ollut ok? Mulla ei ole virtsankarkailuja, painontunnetta tai vastaavaa, vaan sellainen kumma olo, vähän niinkuin olisi ilmaa siellä alhaalla tai jotain. Turvottaa.

Kiitos asiallisista vastauksista

t. luulosairasko?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liian varhainen lenkkeily voi pahentaa asiaa. Mutta kun se on tollanen lievä, niin lantionpohjajumppa auttaa.

Mulla oli 5. lapsen syntymän jälkeen tuollaisia tuntemuksia ja kävin gynelläkin, mutta ei todettu kohdunlaskeumaa, jumppaohjeita vain sain ja vaiva korjaantuikin. Mulla esim lirahteli pissaa mutta ajan myötä ei enää vaikka en nyt kauheesti jumpannukaan.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi