juoksukoulu kokemuksia? sopiiko rapakuntoiselle ja äiti + tytär 12v?
siinäpä tuo, eli aika lailla nollakunto ja ylipainoakin. Jotain helposti suoritettavaa ja säännöllistä liikuntaa pitäis saada elämään. Juoksu sinänsä ei kiehdo mutta nostaisi kuntoa paljon kävelyä paremmin. Tytär mukaan, puhuttu alustavasti ja oli hiukan innostunut, hänkään ei mitenkään liikunnallinen ja pari liikakiloakin on.
Onko kellään kokemuksia? Tähtäin ei ole se 10 km juoksu vaan ylipäätään jaksaa juosta ede puolen tunnin hölkkälenkki, parantaa kuntoa, hapenottoa ja hoikistua.
Kommentit (6)
Tyttöni (urheilua vihaava, minimisti liikkuva) innostui asiasta. Nyt tehnyt harjoituksia 6 vko ja juoksee 4 krt/vko.
muita kokemuksia? entä miten etenee jos lähtötaso tosiaan aika nolla, äidillä ainakin :)
Meillä myös 12 vuotias tyttö ja liian vähän kuntoileva äiti.
Juoksu on kyllä tehokasta, mutta... kannattaisko käydä ensin lääkärillä? Kuinka vanha olet ja paljonko ylipainoinen?
Olen itse aloittanut juoksemisen aika lailla nollasta lähes nelikymppisenä. SE OLI TUSKAA, vaikka olin kyllä harrastanut liikuntaa monipuolisesti ja arkiliikuntaa tuli tosi paljon. Olin normaalipainoinen bmi 21 - 22. Kävelyäkin tuli silloin n. 7 km joka päivä työmatkoista.
Sykemittari oli hyvä apu, säädin sinne sykerajat, joten se hälytti heti kun syke oli liian ylhäällä / alhaalla.
Ei kannata hirveästi innostua ainakaan SUL:n juoksukouluista. Tarjoavat neljää kertaa tuohon yhteen hintaan ja eihän siinä mitään oppinut.
Itselläni paljon parempia kokemuksia tältä kesältä Runner's High:n juoksukouluista. Valmentajat aivan huippuja. Sekä tyyppeinä että taitavat myös tietää mistä puhuvat. Kannattaa katsoa www.runhigh.fi jos juoksukoulua pääkaupunkiseudulta etsii.