Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 46-vuotias ja kauheassa vauvakuumessa

Vierailija
03.10.2010 |

Esikoistyttäreni sai viime vuonna vauvan ja nyt kovasti haluaisin vielä yhden lapsen. Tuntuu, ettei perhe ole vielä kokonaan koossa. Mies on 50, mutta nuorekas kuten minäkin. Meillä on yhteensä viisi lasta, kolme jo aikuista (vanhin 26) ja kaksi nuorinta on nyt 11 ja 8-vuotiaita.

Mitä tekisit tilanteessani? Tuntuu, että jos ei edes yritä vauvan saamista niin asia jää sitten ikuisesti harmittamaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttisin vaan mummiudesta,ja jättäisin vauvojen teon nuoremmille!

Vierailija
2/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma, että jos synnytät vammaisen lapsen, jaksat häntä hoitaa loppuikäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta yritätte, eipä sitten jää harmittamaan.

Mulla oli sama "vaiva" 43vuotiaana ja onneksi onnesti, niin ihana tuo meidän pikkarainen on!

Vierailija
4/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon mummiuteen. Olen itsekin saanut kaksi lastani melko iäkkäänä eli vajaa nelikymppisenä, olen terve ja nuorekas, mutta kyllä 46- vuotias alkaa rehellisesti sanottuna olla jo iäkäs pikkuvauvan äidiksi.

Raskautumisen mahdollisuuksia toki on ja saivathan naiset menneinä vuosikymmeninä lapsia vielä lähes viisikymppisenä melko useinkin ehkäisyn puuttuessa.

Onnea joka tapauksessa mitä päätätkin!

Vierailija
5/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä alkaa kohta neljännen lapsen yritys (vanhemmat lapset 11 v, 9 v ja 1 v). Jos tulet raskaaksi, niin sitten niin on tarkoitettu, näin ajattelen itsekin. Mihinkään hedelmöityshoitoihin en enää tässä iässä itse lähtisi, kun kolme lasta kuitenkin jo on ja ne on saatu tosi helposti - kaikki ekasta yrityksestä eikä keskenmenojakaan yhtään.

Vierailija
6/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rippikouluiässä hänellä olisi n.61v äiti. teinit joskus "häpeää vähemmästäkin vanhempiaan, mutta tuo olis jo traumaattista.

Vierailija
7/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva aiheutti sen varmaan, että vielä haluaisit sinäkin vauvan.

Vierailija
8/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat kilpailla esikoisesi kanssa ja viedä lapsenlapsiltasi toimivan isovanhemmuuden ? Olen tällaisen tapauksen nähnyt omassa nuoruudessani kaverini perheessä. Oli aika noloa kaikille.

Vierailija
9/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluaa ilkeillä, jos vain tilaisuus tarjoutuu.

Vastauksen tiedät vain sinä itse, oman elämäntilanteesi ja fyysisen kuntosi perusteella. Ja sitäpaitsi luontoäiti sen määrää, milloin nainen ei enää ole kykenevä saamaan lapsia, eivät pikkusieluiset av-mammat.

Vierailija
10/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat kilpailla esikoisesi kanssa ja viedä lapsenlapsiltasi toimivan isovanhemmuuden ? Olen tällaisen tapauksen nähnyt omassa nuoruudessani kaverini perheessä. Oli aika noloa kaikille.

hyvä kysymys!

hitto että ois ollu noloo/ällöö jos oltas oman äitini kans oltu paksuna samaan aikaan,tai ois saman ikäset lapset.mieti nyt vähän!

Vierailija
11/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lapset ovat nyt iältään 18 v, 6 ja 4 v. Vielä tekisi mieli lisää lapsia. Mies 36 v.

Mutta sairaudet pelottavat. Että en tiiä.

Vierailija
12/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ai taivas, että HÄPESIN kääkkää äitiäni joka paikassa, kun toisilla oli 10v tai enemmänkin nuorempia äitejä. Oma äitini aina vielä toitotti ikäänsä kaikkialla.

Vierailija
13/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rippikouluiässä hänellä olisi n.61v äiti. teinit joskus "häpeää vähemmästäkin vanhempiaan, mutta tuo olis jo traumaattista.

Hupsu olet, miksi sen pitäisi väkisin traumaattista olla. Ethän edes tiedä miltä ap näyttää. Hyväkuntoinen ja suht hoidettu 61v nainen saattaa hyvinkin näyttää paljon paremmalta (ja nuoremmalta) kuin 10v nuoremmat äidit. Ei taida päteä sinun kohdallasi?

Vierailija
14/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävänä faktana voin vaan kertoa, että Alkuraskauden keskenmenon riski yli 45- vuotiailla on jopa 75 %. Mutta ainahan jollakin menee hyvin eikä välttämättä kannata lannistua.

Vierailija
15/15 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ai taivas, että HÄPESIN kääkkää äitiäni joka paikassa, .

Ja murkkuiässä ihan sama homma.