Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa monen palstalaisen käsitys "herkkuruuasta"!

Vierailija
03.10.2010 |

Kermaperunat, valkosipuliperunat (tietenkin kermalla), kastikkeeseen kermaa, ranskankermaa tai smetanaa. Aika mielikuvituksetonta!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vain kanaa ja riisiä. :)

Vierailija
2/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se on vaan hyvää niin ei kai se haitta... ? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sitten on sitä herkkuruokaa? Jokainen tykkää mistä tykkää. Ap.llä se tarkoittaa varmaan ellietanoita ym. :)

Vierailija
4/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan Pizzaa ja perusthaikkuruokaa...silti ne on mun herkkuruokaa :D

Vierailija
5/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on toisen herkkuruoka. Yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Niin se vain menee.

Vierailija
6/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperunat, valkosipuliperunat (tietenkin kermalla), kastikkeeseen kermaa, ranskankermaa tai smetanaa. Aika mielikuvituksetonta!

Ja tosiaan, mikä kenellekin on herkku... et sinä ap voi sitä määrätä.

Vierailija
7/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jokaisen oma asia, mikä on herkkuruokaa! Itse en esim. söisi kalaa mistään hinnasta ja joku lohiruoka on varmasti jonkin herkkuruoka.

Vierailija
8/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kaikki sellainen maistuu hyvältä, missä on riittävästi rasvaa ja suolaa tai sokeria.

Ja minä taas en ymmärrä mitä hyvää on jossakin etikkaisissa kasviksissa tai kuivakkaissa risottoruoissa, joita jotkut syövät riemulla. Hitto... sahajauho-puolukkasalaatti. Siinä terveysherkkua!

Vierailija
9/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kaikki sellainen maistuu hyvältä, missä on riittävästi rasvaa ja suolaa tai sokeria. Ja minä taas en ymmärrä mitä hyvää on jossakin etikkaisissa kasviksissa tai kuivakkaissa risottoruoissa, joita jotkut syövät riemulla. Hitto... sahajauho-puolukkasalaatti. Siinä terveysherkkua!

eikä se ole kuivaa, kun sen osaa tehdä oikein.

Vierailija
10/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole mikään risoston rakastaja, mutta kyllä mun sisareni tekemä kamtarellirisotto on taivaallista. Eikä todella kuivaa.

Vierailija
11/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan astetta hienompi ihminen, just ärsyttää tuollaiset

Vierailija
12/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei muuten osaa kokata ja maustaa ruokia.

Vierailija
13/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan astetta hienompi ihminen, just ärsyttää tuollaiset

Ei kuule ihmisten erilaisuudesta kannata ärsyyntyä! Säästä energiasi muihin asioihin.

Vierailija
14/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siitä nyt mihinkään pääse. ;)

Vierailija
15/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva tietää ap.een oma käsitys

Vierailija - 03.10.10 10:28 (ID 11254750)

mikä sitten on sitä herkkuruokaa? Jokainen tykkää mistä tykkää. Ap.llä se tarkoittaa varmaan ellietanoita ym

Vierailija
16/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkut vaihtelee vaikka sesongin mukaan. Joskus hernekeitto on herkkua joskus kuningasravun jalat. Joskus sipsit ja joskus kanmpasimpukat.

Mikä on varmaa, Valion smetana on aina hyvää!!! Syö sitä sitten borssikeiton tai muikunmädin kanssa.

Vierailija
17/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkut vaihtelee vaikka sesongin mukaan. Joskus hernekeitto on herkkua joskus kuningasravun jalat. Joskus sipsit ja joskus kanmpasimpukat.

Reps kops :D

Vierailija
18/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa on 300g tuoreita herkkusieniä ja vanha kuohukermanjämä (n. desi).

Paistaisin pannulla sieniä pienen sipulin kanssa kunnes nesteet haihtuvat. Jatkan kermaa vähän maidolla ja laitan vähän vehnäjauhoja sekaan. Kaadan seoksen sienien joukkoon ja annan kiehua 5-10 min. kunnes jauhot kypsyvät. Lopuksi murustelen vähän sinihomejuustoa sekaan ja kuumennan. Sekoitetaan pastaan ennen tarjoilua.

Vierailija
19/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole mikään risoston rakastaja, mutta kyllä mun sisareni tekemä kamtarellirisotto on taivaallista. Eikä todella kuivaa.

Yleensä ihmiset varmaan tykkäävät eniten niistä ruuista kotona, joita osaavat parhaiten tehdä herkullisiksi. Luonnollista?

Vierailija
20/47 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa on 300g tuoreita herkkusieniä ja vanha kuohukermanjämä (n. desi).

Paistaisin pannulla sieniä pienen sipulin kanssa kunnes nesteet haihtuvat. Jatkan kermaa vähän maidolla ja laitan vähän vehnäjauhoja sekaan. Kaadan seoksen sienien joukkoon ja annan kiehua 5-10 min. kunnes jauhot kypsyvät. Lopuksi murustelen vähän sinihomejuustoa sekaan ja kuumennan. Sekoitetaan pastaan ennen tarjoilua.

Nyt on syksy ja metsäsienisato parhaimmillaan! Ei ole mielestäni mitään järkeä laittaa tähän aikaan vuodesta ruokaa mauttomista herkkareista. Vaihda ne nyt oikeisiin sieniin! Mä tekisin tällaisen sienipastan:

kantarelleja

kermaa

sipulia

vähän pekonia

parmesania

rucolaa

pinjansiemeniä

tuorepastaa

Kuullota sipuli ja paista pekonipalat. Lisää pilkotut sienet ja kypsennä niin kauan että vesi haihtuu niistä. Lisää vähän vehnäjauhoja ja kerma. Mausta pippurilla ja tarvittaessa suolalla. Keitä tuorepasta ja paahda pinjansiemeniä. Kaada kastike pastan päälle, lisää pinnalle muutama parmesanlastu (itse vuoltuna oikeasta parmesanista!), paahdetut pinjanisemenet ja vähän rucolaa. Nauti.

Tässä hatusta vedetty ohje, jonka uskoisin toimivan paremmin kuin herkkusienikastikkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi