Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä turvakaukalo?

Vierailija
03.10.2010 |

Hankinta pian ajankohtainen ja merkkejä on monia... Tietenkin pitää olla turvallinen, mutta tällaisena lyhyenä ja hentona ihmisenä kyselen minkämerkkistä minun olisi helpointa kanniskella? Kovin leveä ja raskas ei saisi olla.

Vinkkejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti kiinnittyvä malli.

Vierailija
2/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetyt rattaat meillä on jo. Kaukalo vaan puuttuu. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää saako vanhoihin rattaisiin kiinnitettyä adaptereita joilla turvakaukalonkin käyttä onnistuu? Esim. Britax ja maxi-cosi:lta löytyy adaptereita jotka käyvät muihinkin merkkeihin.

Vierailija
4/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin varmaan Be Onen edullisen kaukalon, joka on saanut kuitenkin hyvän arvostelun autoliiton testissä.

Vierailija
5/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli esikoisella brion kaukalo, oli kevyt ja helppo turvavyö. Nyt toisella britaxin kaukalo ja se on ollut tosi huono kantaa. Tuntuu tosi kömpelöltä ja painava. Turvavyökin jotenkin hankala. Eli minä ostaisin ehdottomasti brion. Muista merkeistä ei kokemusta.

Vierailija
6/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso autoliiton testit niin vakuutut. Kaukalo ei ole mikään kohlo ja vöiden säätäminen on kätevää ilman irroittamista.

Vierailija
7/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kiinnitin enemmän huomiota turvallisuuteen ja autoon laittamiseen. Päädyimme Gracon logico s kaukaloon ja telakkaan, jolloin ei tarvitse aina viritellä turvavöiden kanssa autoon laittaessa.

Kaukalo on kyllä melko painava mutta erittäin syvä ja turvallinen.

Vierailija
8/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika raskas ja kömpelö kantaa, mutta niin ne kaikki kaukalot enemmän tai vähemmän on... belt jalustalla kiinnitys oli tosi helppoa ja tuo kaukalo on vankka ja turvallinen.. siinä on mm. 5-pistekiinnitys vöissä. Siskollani on käytössä Brion kaukalo ja se tuntuu jotenkin tosi heppoiselta verrattuna Britaxiin, 3-pistevyöt ja muutenkin jotenkin "laaduttomamman" oloinen. No, nämä on makukysymyksiä, mutta itse olen sitä mieltä että että tuo turvallisuus ja autoon laittaminen ovat ensisijaisia kriteerejä kuin se kanniskelun helppous, niinkuin joku tuolla aiemmin jo kirjoittelikin...

Vierailija
9/9 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Gracon Logico S ja jalusta. Meillä myös rattaat, mutta eipä sitä kaukaloa tule paljon kanniskeltua, vaikka rattaita ei ollut jostain syystä mukana. Kantomukavuutta on varmaa turha etsiä mistään kaukalosta. Enemmän kiinnittäisin huomiota turvallisuuteen. Graco on tosiaan syvä. Siskollani on Britax, joka on helpompi säätää vöiden osalta. Yhtä hyviä sanoisin. Britax tyylikkäämpi ehkä.

Gracoon saa edullisesti jalustan mukaan, kun taas Britaxissa se on samanhintainen kuin itse kaukalo. :( Mutta toki käy sitten myös vaihtaessa isompaan istuimeen.