Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää tämä minulle???

Vierailija
03.10.2010 |

Olemme asuneet asunnossamme vajaa kolme vuotta.

Alusta asti olen haistanut alakerran vessassa silloin tällöin tupakan hajun. Hajulle ei löydy mitään järkiselitystä, enkä keksi mitään, mistä se tulisi sinne. (Äitini ja siskoni haistoivat sen myös aluksi, mutta eivät enää).

Kissat käyttäytyvät usein omituisesti ja vain tuijottavat vessan yläpuolella kulkeviin portaisiin. Joskus toisella kissalla nousee karvat pystyyn tuijottaessa. Kissat eivät ole tuijottaneet muita paikkoja vaan aina vain portaita.

Noin kuukaisi sitten haistoin meidän eteisessä tupakan ja sen jälkeen vielä pari kertaa.

Ja arvatkaapa mitä kissat teki tänään!! Tuijottavat eteisen ovea, toisella korvat luimussa ja niskakarvat pystyssä!

Kun kuukaisi sitten haistoin eteisessä eka kerran tupakan, niin nauroin miehelle, että nyt se meidän kummitus on muuttanut eteiseen, mutta nyt en kyllä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... :D

Selittäkää minulle, mistä haju tulee ja miksi kissat käyttäytyvät noin! :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai omakotitalossa?? Kerrostalo selittäisi paljon, tai rivitalo. Mutta jos kyse omakotitalosta, niin enpä muuta selitystä keksi kuin se kummitus...:))) Jaiks....

Vierailija
2/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissat tuijottelee millon minnekin, varsinkin näin syksyllä kun hiiret rapistelee seinien sisällä. Pari vuotta sitten yks osakas joka huomasi kissansa myös kyttäävän rapisevia seiniä, laittoi taloyhtiön pannuhuoneeseen, mistä siis vesiputket ja kaukolämpöputket menee, hiirenloukkuja, ja sai tosi monta kiinni. Rapinat loppu siltä kertaa. Joskus kyllä kissat tuijottaa kun vesi tai viemäriputkissa kohisee. Ja tupakanhaju voi tulla mistä vaan, joku teillä on ollut ulkona tupakansavussa ja takki haisee, tai teillä joku polttaa salaa vessassa. Huomasin tänään että kun parkkipaikalla menin autoon ja käynnistin sen, toisen auton vierellä tupakoivan savu tuli heti autoon sisälle, tosi voimakkaana. Miksei voi talonkin ilmastointia pitkin tulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväästä asti aina välillä on tupakan haju tullut nenääni vaikka meillä ei kukaan polta. Luulin aluksi että se tulee naapurista. Sitten aloin yöllä herätä kun yhtäkkiä tuli tupakan haju nenään. Luulin että joku hiippailee talomme pihalla! Muut eivät siis haistaneet tätä hajua. Lopulta haju sitten jäi pysyväksi. Se alkoi haista sama mihin menin. Autossa, töissä, kaupassa, joka paikassa! Välillä on montakin päivää pois mutta tulee sitten taas. Olen käynyt monta kertaa lääkärissä tämän ongelman takia mutta syytä ei ole vielä löytynyt. Tulehdus se ei ole eikä allergia. Olen molempiin syönyt lääkkeitä eikä ole auttanut. Nyt tutkitaan sitten onko sieni nenässä vai aivokasvain.

Vierailija
4/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei käy vessassa salaa tupakalla :D

Ja se haju ei ole niin voimakas, että sisällä olisi poltettu, vaan se on mieto haju jota esim. mieheni ei edes haista.

Olen kyllä itse sellainen vainukoira, että haistan tupakan ja muut hajut todella herkästi, joten haju on voinut tulla ulkoakin, mutta nämä hajut + kissan käyttäytyminen ja hajun vaihtuminen eteiseen ja kissan käytöksin muutos laittoi ihmettelemään :)

-ap-

Vierailija
5/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi nyt muutaman kerran eteisessä :)

Joten en usko näiden hajujen liittyvän mihinkään sairauteen.

-ap-

Vierailija
6/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi haiston tupakan eteisessä maanantaina.

Talo on rakennettu 80-luvun puolessa välissä.

Ostimme asunnon leski-rouvalta. En tiedä onko hänen mies kuollut täällä asunnossa, jos joku miettii kummitusta selitykseksi ;)

-ap-

Vierailija
7/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi haiston tupakan eteisessä maanantaina.

Talo on rakennettu 80-luvun puolessa välissä.

Ostimme asunnon leski-rouvalta. En tiedä onko hänen mies kuollut täällä asunnossa, jos joku miettii kummitusta selitykseksi ;)

-ap-

Vierailija
8/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se haju tulee vessan hormeja tms. pitkin teillekin. Minä ainakin haistan yhdessä meidän vaatehuoneessa kun naapuri on keittänyt kahvia, :-)Varsinkin kun emme itse juo kahvia niin hajun haistaa herkästi.

Vierailija
9/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomies on polttanut pihalla, juuri ennen teidän asuntoon tulemista.

Vierailija
10/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätodennäköinen on tietysti se lähes mahdoton asia, että joku polttaisi tupakkaa ulkona lähellä teidän ilmanvaihtolaitteen raittiin ilman ottoaukkoa... mutta eihän se ole mahdollista, kyllä noi poltergeist-jutut on paljon todennäköisempiä...

Vierailija
11/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vastaava tilanne (asutaan rivitalossa). Paitsi että nuo hajut tulevat vaatehuoneeseen. Siellä on ilmastointirööri kuten vessassakin jne. En ole kehdannut kysyä naapurilta että missä huoneessa hän käy röökillä koska haju tulee silloin tällöin, mutta satunnaisesti tupakoiva naapuri sen luultavammin aiheuttaa.

Kerran huomasin hajun vaatehuoneessa ja ohimennen törmäsin naapuriin pihalla - ja naapuri haisi tuoreelle tupakalle.

Vierailija
12/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se haju tulee vessan hormeja tms. pitkin teillekin. Minä ainakin haistan yhdessä meidän vaatehuoneessa kun naapuri on keittänyt kahvia, :-)Varsinkin kun emme itse juo kahvia niin hajun haistaa herkästi.

me asumme omakotitalossa mutta esim. naapureista tuleva takan tms. savu haisee ensimmäisenä työhuoneessa, taitaa olla ensimmäisenä ilmanvaihtohormistossa tuo huone.

Vierailija
13/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkaasti välillä tupakansavun hajun tai vastaleikatun nurmikon tuoksun, vaikka se ei ollut mitenkään mahdollista. Ap:lla on kyllä varmaan joku luonnollinen selitys asiaan :)

Vierailija
14/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös MT-taudissa tuntuu outoja hajuja ja saattaapi kuulua ääniäkin...

Vierailija
15/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs tuo kissan käytös ja sen muuttuminen?

Kaipaan siis selitystä kokonaisuudelle, en vain hajulle :)

-ap-

Vierailija
16/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan siis selitystä kokonaisuudelle, en vain hajulle :)

Ei pidä myöskään aina olettaa, että erillisillä asioilla on välttämättä keskinäistä yhteyttä, vaikka siltä voisi näyttääkin.

Erillisten tekijöiden niputtaminen toisiinsa voi sokeuttaa niiltä oletettavimmilta ja siten myös yleensä niiltä oikeilta vaihtoehdoilta.

Vierailija
17/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla naapurista, koska asutaan omakotitalossa. Olen melko varma, ettei kukaan perheenjäsenistä käy siellä salaa kakalla. Mistä vois johtua? Mies ei haista mitään.

Vierailija
18/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, ovatko he polttaneet...

Vierailija
19/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan uskoo henkiin ja kummituksiin ja ties mihin, ja siksi yhdistelee asioita näin. Mä menisin ap:na tutkituttamaan pääni, myös aivokasvaimissa haistetaan olemattomia hajuja.

Vierailija
20/28 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pitää polttaa, että vanhemmillakin tulee noin voimakkaita hallusinaatioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi