Mua ärsyttää se ainainen myyminen ja myyjäiset!!!
Koko ajan täytyisi olla myymässä karkkeja ja keksejä, joista ei kauheasti käteen jää. Lisäksi jatkuvasti myyjäisiä, joihin täytyisi leipoa paljon.
Mä en ymmärrä miten ihmiset viitsii. Mun mielestä on aivan turhaa ajan ja rahan tuhlausta leipoa myyjäisiin. Ei se leipominenkaan ilmaista ole.
Mieluummin maksaisin kaikki lasten harrastukset ja luokkaretket reilulla rahalla, mutta on noloa olla osallistumatta noihin, kun suuri osa on aivan liekeissä. Mieluummin mä teettäisin vaikka lapsella kotitöitä sen rahasumman edestä, jonka maksan.
Kuinka olla osallistumatta noihin pakkomyyntiin ja myyjäisleipomisiin niin, että silti voi maksaa oman osuutensa ketään loukkaamatta?
Meillä on monta lasta ja mun aika ja energia ei riitä pakkomyydä ja leipoa parin euron takia yhtään mitään.
Muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (10)
että lapsen harrastus ei vaadi multa mitään leipomisia tai myymisiä. Tytär käy baletissa ja tasan riittää kun lyö riihikuivaa rahaa tilille ja se on siinä.
Koulun 1 krt vuosi on vielä siedettävä määrä.
siloita tiesi lapsesi edessä, niin elämäkin on hänellä helpompaa...
kait sä nyt lapses laitat leipomaan. Nehän on sen myyjäiset ja sen leirikoulut ja reissut..
Anna kymppi käteen ja käske ostaa tarvikkeet kotimatkalla. Illalla sitten leipoo ja sinä köllöttelet sohvalla ja nautit salkkareista. Jos kuulostaa hyvältä niin go for it.
Ai niin, voittehan te yhdessä leipoa... mut sehän on vaan rasittavaa ja aikaa vievää.
vaikka kuka ajattelisi mitä. Jos vaihtoehtona ei ole maksaa rahana, niin sitten jää meidän perheeltä väliin. Ei ole aikaa eikä taitoa.
eli siinä vaiheessa kun se helvetillinen vitinä ja valitus alkaa, että ei ole osallistuttu ja ei ole rahaa niin olen ojentanut 100 e setelin kassasta vastaavalle ja pyytänyt kuittia maksusta. Yleensä hiljenevät. Ja ne summat per lapsi on yleensä tyyliin 40 e.
eikä pääse edes kauppaan. Emmekä leivo yhdessä.
siloita tiesi lapsesi edessä, niin elämäkin on hänellä helpompaa... kait sä nyt lapses laitat leipomaan. Nehän on sen myyjäiset ja sen leirikoulut ja reissut.. Anna kymppi käteen ja käske ostaa tarvikkeet kotimatkalla. Illalla sitten leipoo ja sinä köllöttelet sohvalla ja nautit salkkareista. Jos kuulostaa hyvältä niin go for it. Ai niin, voittehan te yhdessä leipoa... mut sehän on vaan rasittavaa ja aikaa vievää.
että niitä vois missään myydä. Ja kympillä ei vielä kovin kummoisia leipomistarpeita osteta.
Karkkeja ja keksejä käy toki myymässä itsekin, mutta kyllästyttää ainainen pakkomyyminen, kun kaikki myyvät samoja juttuja.
ap
Luuletko että se auttaa, että nostat kätesi pystyyn ja leivot sen puolesta vielä teininäkin.
Opeta kerralla pullapitkon teko. Se saa olla teidän pravuuri myyjäisissä. Tämän lapsesi aina sitten tekke kun on tarvis.
on pakko leipoa tai myydä yhtään mitään, jos kerran mieluummin maksaa harrastuksen tai luokkaretken rahalla??
ap
Luuletko että se auttaa, että nostat kätesi pystyyn ja leivot sen puolesta vielä teininäkin. Opeta kerralla pullapitkon teko. Se saa olla teidän pravuuri myyjäisissä. Tämän lapsesi aina sitten tekke kun on tarvis.
Mäkään en oikein ymmärrä tuota myymisen määrää kaikenlaisten tarkoitusten hyväksi. Yrittäjät, siis esim leipomot kärsivät, kun ihmiset ostavat pahoja leivonnaisia hyvän tarkoituksen takia, ja ravintolat, kun käydään hyväntekeväisyyslounailla juhlapyhinä seuriksella. Osa on ok, eli ne, joissa kohde on sellainen, että siihen ei muuten löytyisi rahoitusta tai sitten oikeasti huono-osaisten hyväksi olevat keräykset.
Sitäpaitsi annan paljon mieluummin lipaskeräyksiin kuin jos joudun ottamaan jonkin pinssin tai kalenterin, tai on vaara, että voitan arvalla jotain(eli niiden ostoon menee osa tuotosta)Tykkään leipoa, ja joskus leivon myyjäisiin,mitään ulkomaisia pahoja keksejä en kyllä varmasti rupea myymään. Parempi olisi kunkin tehdä omaa työtään, joka sujuu tehokkaasti ja maksaa sitten palkastaan lasten viulut. Voisihan niillä, joilla ei ole varaa korkeampaan maksuun, olla mahdollisuus kerätä rahaa myyjäisillä omaan osuuteensa. Silloin olisi tavallaan velvollisuus maksukykyisillä vanhemmilla ostaa niitä tuotteita, voisi olla parempi menekkikin.
ketään ei pakoteta, mutta toisaalta tuote on helppo myytävä